Jochem Drost

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Android Pie update Samsung Galaxy S9

Beste,

Is er een planning wanneer Vodafone de Pie update uitrolt voor de S9?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Heb je een branded of een unbranded toestel?
Bij een unbranded toestel gaat de update via de fabrikant.

Heb je een branded toestel dan gaat dit op de volgende manier. Google rolt de beveiligingsupdates uit en verstuurt deze naar de fabrikant. De fabrikant pas hem aan met de schil die zij hebben. Vervolgens wordt deze doorgestuurd naar de provider. De provider (in dit geval ons) passen hem aan en testen hem, zodat het werkt met onze apps en software. Vervolgens wordt deze terug gestuurd naar de fabrikant zodat deze hem alsnog kan uitrollen.

Hier gaat dan ook even overheen. Op dit moment zijn ze nog bezig met het testen van deze software en duurt het nog even voordat deze eraan komt. Hier is (nog) geen datum over bekend. Het kan zijn dat de een hem al wel kan downloaden en de ander niet. Dit gaat gefaseerd.

Bekijk in context

146 Reacties 146
Rb92

Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb hem vannacht kunnen downloaden en installeren op mn s9
Jochem Drost
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hmm, ik heb helaas nog niks binnen 😞
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Heb je een branded of een unbranded toestel?
Bij een unbranded toestel gaat de update via de fabrikant.

Heb je een branded toestel dan gaat dit op de volgende manier. Google rolt de beveiligingsupdates uit en verstuurt deze naar de fabrikant. De fabrikant pas hem aan met de schil die zij hebben. Vervolgens wordt deze doorgestuurd naar de provider. De provider (in dit geval ons) passen hem aan en testen hem, zodat het werkt met onze apps en software. Vervolgens wordt deze terug gestuurd naar de fabrikant zodat deze hem alsnog kan uitrollen.

Hier gaat dan ook even overheen. Op dit moment zijn ze nog bezig met het testen van deze software en duurt het nog even voordat deze eraan komt. Hier is (nog) geen datum over bekend. Het kan zijn dat de een hem al wel kan downloaden en de ander niet. Dit gaat gefaseerd.
Jochem Drost
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ja, VDF branded uiteraard, daarom vraag ik het in dit forum 😉

Misschien dat iemand van Vodafone meer wist.
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Hoi @Jochem Drost,

Vodafone gaat deze update inderdaad eerst grondig testen, en pas daarna komt deze dan voor jou beschikbaar. Dit zal nog wel even een tijdje duren. Een exacte datum kan ik helaas niet geven hiervoor.
loekklein

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Ook klote dan van Vodafone dat het zo lang moet duren er zijn mensen die er naar uit kijken zijn ze een keer vlot bij Samsung gaat vodafone het weer ophouden bedankt jongens top
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Helaas kunnen wij dit niet versnellen vanuit hier, ik wacht zelf ook op deze update. Mocht ik meer weten, dan laat ik het weten!
loekklein

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Gewoon zweep erover, evengoed bedankt voor de reactie en wacht het af..
Richard 116

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
@sharon waarom loopt Vodafone niet gewoon mee in de test van Samsung en zet de software onder een groep mensen uit ,dan voorkom je dat Vodafone nu nog testen moet, is het niet zo Vodafone moet zijn schil er overheen zetten. Wellicht een idee om hier eerder op in te springen en een groepje klanten selecteren voor testen en tijdens de test kan als Vodafone dat wil hun schil eroverheen zetten. En geef evt. voor de klanten die geen bloatware willen de PHN versie vrij, mooi schoon pakketje.
EdwinM1970

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dit is de machtspositie van Vodafone dank je wel Vodafone echt klopte dit
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
EdwinM1970 wrote:
Dit is de machtspositie van Vodafone dank je wel Vodafone echt klopte dit

Hoezo nu machtspositie?
Iemand die een telefoon goedkoper wil kopen met een abonnement kan daar rekening mee houden. Koop dan een mobiel los en een Sim Only abonnement. Heb je nergens last van en loop je altijd voorop!

Maar ja, toestel met abonnement is zo aantrekkelijk en dan kopen mensen dit liever. Daar komt bij kijken dat Vodafone dan graag ook nog eigen dingen erop wil zetten, omdat het dan kan. Overigens doen meerdere providers dit!
loekklein

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Ja maar die zorgen wel dat ze op tijd zijn, en ten tweede inderdaad kopen met een abbonoment maar daar word ook dik aan verdiend plus rente dus mag daar wel een beetje service vanaf zover ik weet betalen we daarvoor en ben misschien danwel ouderwets maar het is de klant is koning niet andersom geef dan in ieder geval een verklaring waarom zo laat kan je het begrijpen en hiermee bedoel ik degene die daar over beslist niet de mensen die er niks aan kan doen en dit ge..... Moeten aan horen.
Wachten op iets terwijl de rest (t-Mobile, kpn, etc) het al heeft is frusterend , vooral als je het graag wil.
En ben Nederlander die zeiken overal over, zelfs over het weer....
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
loekklein wrote:
Ja maar die zorgen wel dat ze op tijd zijn, en ten tweede inderdaad kopen met een abbonoment maar daar word ook dik aan verdiend plus rente dus mag daar wel een beetje service vanaf zover ik weet betalen we daarvoor en ben misschien danwel ouderwets maar het is de klant is koning niet andersom geef dan in ieder geval een verklaring waarom zo laat kan je het begrijpen en hiermee bedoel ik degene die daar over beslist niet de mensen die er niks aan kan doen en dit ge..... Moeten aan horen.
Wachten op iets terwijl de rest (t-Mobile, kpn, etc) het al heeft is frusterend , vooral als je het graag wil.
En ben Nederlander die zeiken overal over, zelfs over het weer....

Zeiken mag van mij altijd, zoals je weet, werk niet bij Vodafone en als ik ergens niet over tevreden ben bij Vodafone dan zeik ik ook! Dus dat is heel Nederlands, ik ken het gevoel maar al te doen 🙂

De moderatoren geven elke keer een verklaring: Heb je een branded toestel dan gaat dit op de volgende manier. Google rolt de beveiligingsupdates uit en verstuurt deze naar de fabrikant. De fabrikant pas hem aan met de schil die zij hebben. Vervolgens wordt deze doorgestuurd naar de provider. De provider (in dit geval ons) passen hem aan en testen hem, zodat het werkt met onze apps en software. Vervolgens wordt deze terug gestuurd naar de fabrikant zodat deze hem alsnog kan uitrollen.

Meerdere providers maken hier gebruik van, niet alleen Vodafone. De klant is koning: Men moet de klanten in alle omstandigheden met respect behandelen (spreekwoordenboek info). Dat is wat Vodafone hier doet via de Community. Ze hebben op meerdere plekken al laten weten hoe het werkt. Begrijp ook prima dat je geen info wenst te lezen van iemand die niet bij Vodafone werkt, maar de info die ik schrijf komt regelrecht van andere topics af waar mensen deze vragen ook hebben en daarop heeft Vodafone al antwoord gegeven. Geef het alleen maar door, meer niet 🙂

Of we het nu leuk vinden of niet, we zullen toch gewoon moeten wachten. Maak het je niet te druk in 2019, slecht voor je gezondheid, je hart en je humeur. Geloof me maar, het is echt. Zodra er een update is dan zal Vodafone dit communiceren en mocht Steven of Marc- en/of Sharon hier nog iets op willen aanmerken, die werken tenslotte bij Vodafone, dan zullen ze dat zeker niet laten.
loekklein

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Dat begrijp helemaal heb ik al een paar keer gelezen maar waar ik over schrijf is de gevallen die bij andere providers ook branded zijn en die lukken het wel en die zijn hooguit 1 a 2 dagen later 26 Dec kpn branded dus ook kpn toegevoegd wat je beschrijft 27 Dec kwam 't-mobile ook branded dus gekocht met contract afbetaling je begrijpt dus voor mij de bekendste waar vodafone ook bij hoort hebben het al klaar is nu 2 januari en nog niet dat heb ik nog nooit mee gemaakt maar zat ook altijd bij t-Mobile dit is het eerste jaar bij Vodafone dus nieuweling kijk we hebben allemaal wel eens een blauwe maandag dat alles tegenzit maar een week we praten niet over een hobbywinkel ah kom volgende week maar een kijken of het klaar is dus ja maar zo zie ik dat verder ik moet toch wachten hier kan je tenminste even je frustratie kwijt ik zie er naar eindelijk nacht thema one UI ben zeer nieuwsgierig en ben meestal de eerste met dit soort dingen word nou gewoon vierkant uitgelachen ggrrrrr hahaha dus vandaar had je maar niet naar vodafone moeten gaan ik sta achter mijn beslissing t-Mobile liet me naar 10 tallen jaren vallen als een lastige vlieg dus ziggo met Vodafone dus schep op over vodafone en dan sta ik nu voor aap maar ja that's life zullen we maar zeggen in ieder geval bedankt voor je reactie ook al ben je geen vodafone werknemer en zeker niet kwaadwillend meer opbouwend kritiek met een frustratie tintje voor vodafone haha
Jappo23

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
loekklein Ooit van leestekens gehoord?
loekklein

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Jappo23 wrote:
loekklein Ooit van leestekens gehoord?
Ja, ik weet het, lange adem training en fouten maar komt uit een goed hart. Helemaal van slag van me gemis
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Jappo23 wrote:
loekklein Ooit van leestekens gehoord?

Jeetje zeg, laten we vriendelijk beginnen in 2019
En ook vriendelijke blijven, onderling elkaar.

Het maakt niet uit hoe je het schrijft, als we elkaar maar begrijpen!
loekklein

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Energieboy wrote:

Jappo23 wrote:
loekklein Ooit van leestekens gehoord?
Jeetje zeg, laten we vriendelijk beginnen in 2019
En ook vriendelijke blijven, onderling elkaar.

Het maakt niet uit hoe je het schrijft, als we elkaar maar begrijpen!


Maakt niet uit, hoor! Snap het wel, ook gefrustreerd over de update....
redo2015

Stamgast
  • 67Posts
  • 0Oplossingen
  • 18Likes
hij is binnen ,grapje :joy:
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic