Spriety

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Android Lollipop (5.0) aangekondigd voor Samsung Galaxy S5. Wanneer krijg ik 'm?

Wanneer komt de al in uitrol zijnde Android Lollipop (5.0) (Dat zou dan G900FXXU1BNL9 zijn?!) voor de Vodafone branded Samsung Galaxy S5 ?
Hij zou er al moeten zijn!

Huidige specs :
Model SM-G900-F
Android-versie 4.4.2
Baseband-versie G900FXXU1ANG8
Kernelversie
3.4.0-2089850
dpi@SWDD3917 #1
Fn Sep 12 13:16:08 KST 2014
Buildnummer KOT49H.G900FXXU1ANI3
Status SE for Android
Enforcing
SEPF_SM_G900F_4.4.2_0034
Thu Dec 04 18:42:47 2014

Bveiliging softwareversie (Bveiliging staat er echt, is geen typefout!)
MDF v1.0 Release 3
VPN v1.4 Release 1
98 Reacties 98
RolfAa

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Op verschillende sites lees ik dat ook bij Vodafone NL de Lollipop update voor de Note 3 is gestart. Ik zie de update nog niet verschijnen op mijn Note 3 (ook niet als ik via het instellingen menu een update opvraag), aangeschaft via Vodafone.


Hoe werkt dit proces? Wordt de uitrol mondjesmaat uitgerold en kan de update komende weken op mijn toestel verschijnen, of zou de update in NL al beschikbaar moeten zijn, een "big bang" update?

Bedankt,
Rolf
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi!

Als je en Vodafone branded toestel hebt zal het als volgt gaan. De update gaat in verschillende fases dat houd in dat je niet direct de update zal verwachten maar deze in en bepaalde tijd wordt uitgerold. En update direct naar iedereen verspreiden zal niet lukken dan laat je de server crashen.
Je kunt updates via OTA (via het toestel) of via Samsung Kies (via de PC) controleren.

Het is dus even geduldig wachten op de update.
RolfAa

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Thanks voor de info.
Mijn vraag is beantwoord!
🙂
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Aha @RolfAa no problem :)!
Fijne avond verder, mocht je en vraag hebben kun je deze altijd even posten op het forum.
drum33

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi, heb sinds vorige week mijn Note 3 geupdated naar Lolipop. Alles werkt perfekt, zelfs nog beter. Echter heb ik wel een giga probleem en dat is de accu duur, die is echt dramtatisch slechter geworden, maar dan echt heel slecht. Voorbeeld : heb hem om 10 uur van de lader gehaald, vol ! is nu 12 uur, heb er niks mee gedaan ! en ik hem nu 80% !!!!!, waar ligt dat aan ?
Dit probleem begon gelijk om het moment het toestel klaar was met de update 😞
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
@RolfAa

Updates worden inderdaad gefaseerd uitgerold. Ik raad je daarom aan om het even af te wachten. Zodra de update beschikbaar is krijg je een melding te zien op je toestel.

@drum33

Ik kan je zo niet aangeven wat hier precies de reden van is. Dit kan verschillende oorzaken hebben. Controleer eens je instellingen, waaronder ook de energie instellingen. Wellicht is daar iets aan veranderd door de update.
StephanD

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Hallo Vodafone,

Wanneer kunnen we de update verwachten die vorige week is uitgekomen voor de Galaxy S5?
Hierin zit namelijk de still functie weer in!

Groet,

Stephan
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hai! @StephanD ,

Dat is lastig te bepalen, Samsung zal eerst de software moeten uitrollen. Daarna zal Vodafone ook nog deze update controleren en ook hun instellingen erin bepalen.

Het is dus nog even wachten op de update.
Mocht er en nieuwe update beschikbaar zijn voor je toestel zal je toestel dit laten weten.

EDIT: Deze update zou volgens bronnen ook vele fixes bieden voor Galaxy S5 toestellen die nu last hebben van haperingen. Het gaat om de 5.0.1 update.
Oldphone

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Na de update naar lollipop kan ik de pincode van de voicemail niet meer juist doorgeven. Het verschijnt juist in het scherm, echter voicemail geeft aan niet het juiste aantal cijfers te hebben ontvangen. Krijg wel netjes een sms van vodafone met een nieuwe pincode, echter deze komt ook niet goed door na het intypen.

Is deze update echt noodzakelijk? De look-and-feel is zo 'plastic'. (ben natuurlijk wel een oude conservatieve man...)

Bedankt voor de reactie(s)!
ralfkoedijker

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ontvang nog steeds geen mogelijkheid om te updaten naar lollipop. 1.5 maand terug werd gezegt binnen enkele weken. Ik lees hier dat iedereen kan updaten.... Waarom ik niet? Geprobeerd via telefoon en via Samsung kies...
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @ralfkoedijker ,

Is je toestel gekocht bij en andere winkel of via de online Vodafone webshop of via de Vodafone winkel?
Via Samsung Kies zou je gewoon alle updates moeten vinden. Heb je het ook via OTA gedaan? Apps > Instellingen > Over het toestel > Software update.

Is je toestel niet uit en ander land geïmporteerd? Je zou en Samsung Service Center kunnen bezoeken dan kunnen ze en software update uitvoeren of bij en aantal Vodafone winkels.
ralfkoedijker

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mijn toestel komt bij belcompany vandaan. Ik heb het via kies een ota geprobeerd.

Waar is een Samsung service center in de buurt van castricum? Vorig jaar ben ik naar 4 verschillende Vodafone winkels gestuurd zonder resultaat.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hmm @ralfkoedijker ,

Lastig want bij jou in de buurt zijn geen Samsung Service Centers aanwezig. Het dichts bij jou is Amsterdam, Hoorn of Haarlem...
Ik kan je ook niet verder helpen via het forum met je software update, lastig.

EDIT: Je kunt proberen te updaten via Kies3 en wachten is het beste want er zijn klachten over de update die nu wordt uitgerold dus Samsung rolt en patch in Maart uit daarbij zouden de problemen zijn opgelost.
RolfAa

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Helaas nog geen update ontvangen. Instellingen gecontrolleerd, maar volgens mij staat alles prima.
Ook geen update beschikbaar via de Kies op de PC.
Is de uitrol nog steeds bezig, of had ik al een push moeten krijgen?

Thanks
RolfAa

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@Serkan
We zijn nu zeker twee weken verder, maar nog steeds geen update.... Ook niet via Kies (via USB-kabel).
Uitrol zou nu toch wel afgerond moeten zijn?

Heb je nog tips?

Thanks!
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@RolfAa

Is het wel een branded toestel? Of heb je de telefoon bijvoorbeeld los ergens gekocht?
RolfAa

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@Maartje
Jazeker, aangeschaft met een Vodafone Red Essential contract...

Thanks
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@RolfAa

Dat hoeft niet altijd te betekenen dat het toestel ook branded is. Zie je een Vodafone logo bij het opstarten?
Denies90

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik heb nog steeds geen Android update gehad voor mijn Samsung s5.
Ik heb nog steeds Android 4.4.4.
Weet iemand wanneer de nieuwe update komt?
RolfAa

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@Maartje
Nee, inderdaad. Geen Vodafone logo op opstarten.. niet branded dus?
Ik dacht dat als je bij Vodafone kocht, dit automatisch branded zou zijn. Niet dus. Dank voor de verklaring.
Ik neem aan dat ik dus moet wachten tot de samsung uitrol van Lollipop?

Thanks!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic