Spriety

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Android Lollipop (5.0) aangekondigd voor Samsung Galaxy S5. Wanneer krijg ik 'm?

Wanneer komt de al in uitrol zijnde Android Lollipop (5.0) (Dat zou dan G900FXXU1BNL9 zijn?!) voor de Vodafone branded Samsung Galaxy S5 ?
Hij zou er al moeten zijn!

Huidige specs :
Model SM-G900-F
Android-versie 4.4.2
Baseband-versie G900FXXU1ANG8
Kernelversie
3.4.0-2089850
dpi@SWDD3917 #1
Fn Sep 12 13:16:08 KST 2014
Buildnummer KOT49H.G900FXXU1ANI3
Status SE for Android
Enforcing
SEPF_SM_G900F_4.4.2_0034
Thu Dec 04 18:42:47 2014

Bveiliging softwareversie (Bveiliging staat er echt, is geen typefout!)
MDF v1.0 Release 3
VPN v1.4 Release 1
98 Reacties 98
Jenel94

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bij mij precies hetzelfde ! Heel erg vervelend.
Anonymous
Niet van toepassing
Hey Jenel94

Het is idd vervelend dat de update niet goed gaat bij heel veel mensen. Ik raad je aan of zoals SamsungExpert al zegt om naar een vodafone winkel te gaan met een Samsung Service Center of idd Vodafone message, Google hangouts of Textra te installeren voor de sms'jes.

Groetjes stevied86
Jenel94

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goedemorgen,

Ik denk niet dat je begrijpt wat ik bedoel.
Ik kreeg een paar dagen geleden de melding dat ik mijn software moest updaten, maar door de slechte wifi verbinding die ik had heb ik dat even laten gaan. Nu wil ik de update doen, en krijg ik de melding dat mijn software up-to-date zou zijn, ook via Samsung Kies. Mijn telefoon en/of laptop kunnen gewoon heel die update niet meer vinden.

Alvast bedankt !
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hai! Jenel94,

stevied86 bedoeld als je eerst opeens wel de melding kreeg dat en software update beschikbaar is en deze plotseling is verdwenen je even en Samsung Serice Center zou kunnen bezoeken of en Vodafone + Samsung Service Center bijeengevoegd. Mocht je problemen hebben met de SMS app installeer of even Vodafone Message + of gebruik Google Hangouts.
StephanD

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Hallo SamsungExpert,

Vorige maand toen ik het bericht heb geplaatst is de update al uitgerold voor de unbranded toestellen, echter heeft vodafone nog steeds geen update uitgebracht. Ik begrijp dat er veel werk in zit maar waarom zo lang wachten met het uitbrengen van de update die zoveel verbeterd? Anders moeten ze lekker stoppen met branded toestellen en alleen maar unbranded leveren, maar mijn concrete vraag is wanneer ze dan eindelijk de update uit gaan brengen?


SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hoi StephanD,

Goede vraag.

Branded updates duren langer dit ook omdat de software en dubbele check krijgt of alles wel werkt op het Vodafone Netwerk tevens worden er ook (mocht het zo zijn) bugs opgelost zodat je toestel naar behoren werkt. Er worden ook en aantal handige apps erbij geïnstalleerd.
Soms heeft de branded variant juist en voorsprong dan de unbranded toestellen. De Galaxy S4 kreeg zijn update als eerst via Vodafone en pas later via Samsung zelf.

Lastig te voorspellen wanneer de update beschikbaar is. Ik kan wel zeggen dat Samsung bijvoorbeeld maar 1 standaard antwoord hierop kan geven zoals: Wanneer er en update beschikbaar is laten we dit weten! Of: Helaas hebben we daar geen info over beschikbaar. Of: Zodra er voor jouw toestel een update klaar staat laten we dit z.s.m. weten. Dat is bij Vodafone net wat makkelijker ook al kan en precieze datum nooit lukken en schatting of of de update überhaupt bij Vodafone is aangekomen is vaak wel wat duidelijker.
Dus in dat opzicht boek je bij Vodafone net wat meer voordeel op ;).

Je kunt altijd via Samsung Kies of via OTA controleren op enige updates.
Kyra
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 499Posts
  • 5Oplossingen
  • 49Likes
@Jenel94,

Is het nog gelukt met de tips die je gekregen hebt van stevied86 en SamsungExpert?
GraafJan

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het is nu eind mei en ik heb nog steeds geen lollipop.
Is dat mogelijk of moet ik handmatig iets doen?

Alvast dank Jan
Anonymous
Niet van toepassing
Hey GraafJan,

Je kunt handmatig proberen te updaten via Samsung kies of via instellingen, algemeen, toestelinfo en dan software update
Tevens kun je hiervoor naar de winkel gaan die ondersteunt wordt door Samsung.

Anders is het helaas afwachten.

Groetjes stevied86
smerik895

Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Waar kan ik lollipop downloaden voor de Galaxy s4 Black edition
Anonymous
Niet van toepassing
Hey smerik895,

In een service center van Samsung kan dat gedaan worden voor je en anders via Samsung kies of in de telefoon zelf onder toestel info

Groetjes stevied86
liaatje

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik hoor en lees overal dat iedereen al een update heeft gehad naar lollipop... ik heb mijn Samsung galaxy S5 sinds januari dit jaar maar heb nog steeds Android 4.4.4
Wanneer kan ik hem updaten?
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hoi! liaatje,

Kijk even via OTA of via Samsung Kies of er en update beschikbaar is voor je Galaxy S5. Het kan nog zo zijn dat sommige mensen de update inderdaad nog moeten ontvangen.
liaatje

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Kies geeft aan dat de laatste update is geïnstalleerd. .. dus Android 4.4.4 ????
liaatje

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hebben jullie enig idee wanneer dit wel gaat gebeiden?
liaatje

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Gebeuren?
Anonymous
Niet van toepassing
Hey liaatje,

Helaas weten wij dat ook niet. Een update wordt meestal gedaan in batches. Maar daar was je waarschijnlijk al achter. Het enige andere wat je kunt doen is langs een Samsung service center gaan om te vragen of zij de update erop kunnen zetten.
Anders is het helaas nog even geduld te hebben.

Groetjes Stevied86
novioclub

Gedreven Meedenker
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo

Ik heb hem ook nog niet, dus afwachten maar

MVG Eric
Anonymous
Niet van toepassing
Zit helaas niks anders op ben ik bang 😞
Geduld is een schone zaak die de mens veel vermaakt.

groetjes Stevied86
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic