Spriety

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Android Lollipop (5.0) aangekondigd voor Samsung Galaxy S5. Wanneer krijg ik 'm?

Wanneer komt de al in uitrol zijnde Android Lollipop (5.0) (Dat zou dan G900FXXU1BNL9 zijn?!) voor de Vodafone branded Samsung Galaxy S5 ?
Hij zou er al moeten zijn!

Huidige specs :
Model SM-G900-F
Android-versie 4.4.2
Baseband-versie G900FXXU1ANG8
Kernelversie
3.4.0-2089850
dpi@SWDD3917 #1
Fn Sep 12 13:16:08 KST 2014
Buildnummer KOT49H.G900FXXU1ANI3
Status SE for Android
Enforcing
SEPF_SM_G900F_4.4.2_0034
Thu Dec 04 18:42:47 2014

Bveiliging softwareversie (Bveiliging staat er echt, is geen typefout!)
MDF v1.0 Release 3
VPN v1.4 Release 1
98 Reacties 98
ArdK

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Inderdaad hier ook hetzelfde probleem... S4 update andoid 5.0 via Vodafone uitrol... sms zijn niet leesbaar bij openen. Eerste regel tekst wel zichtbaar in verzamelmenu ontvangen berichten.. maar inhoud niet leesbaar bij openen. ERG vervelend bij ooa ntvangen bank TAN codes!!

Is er al een work-around bedacht of wordt er bij Vodafone of Google aan een update gewerkt?
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hoi ArdK,

Het is inderdaad en bug die vele Galaxy S4 gebruikers is getroffen, of er en toekomstige update voor deze bugfixes aan het komen is weet ik helaas nog niet...

Gelukkig is er wel en handige vervanger van de SMS app namelijk Vodafone Message + hetzelfde als de standaard SMS maar dan nog veel handiger en leuker!
dries06

Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Bij mij valt m'n telefoon meerdere keren per dag spontaan uit sinds de update naar Lollypop!
En blijft hij ook pas na meerdere opstartpogingen weer in bedrijf.
Zijn er nog meer mensen die dit probleem hebben sinds de update?
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hai dries06,

Merk je dit bij en bepaald batterij percentage? Zo ja is dit vaak onder de 30% want dan kan ik het inderdaad nabootsen op de Galaxy S4.
Anonymous
Niet van toepassing
Hey dries06,

Ik raad je aan om een back up te maken en vervolgens via Samsung kies terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Of natuurlijk wachten op een software update.

Betreft de sms'jes wat niet leesbaar zijn kun je Google hangouts proberen of inderdaad vodafone message
Groetjes stevied86
ArdK

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bovenstaande work around werkt prima bij de #smsbug in #lollipop android 5.0 Vodafone branded release dus Vodafone message + installeren of Google hangouts is een goede (tijdelijke) oplossing voor het SMS probleem galaxy S4

Problem solved dank!
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Geen dank ArdK! Je kunt de berichten app bij het startscherm verwijderen en daar de Message + app voor toepassen dan ben je er in één klik! Je SMS app staat dan tussen al je apps.

Mocht je in de toekomst nog vragen hebben staat het forum voor je open!
Ik wens je en fijne avond verder toe :).
dries06

Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Het valt wel op dat het vaak onder de 30% is ja, maar dat is niet altijd het geval. Toevallig was het gisteren met nog 67% resterende batterij. Toen gebeurde het toen ik Endomondo (hardloop app) open had en onderweg een foto wilde maken. Dat trok hij niet schijnbaar.
dries06

Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
@stevie86

Ik ga inderdaad direct een backup maken. En ook het terugzetten naar fabrieksinstellingen ga ik maar eens uitvoeren.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! dries06,

Dat is dan inderdaad verstandig om te doen. En back up maken kun je via Samsung Kies doen! Laat je het ons weten of alles uiteindelijk is gelukt en goed is gegaan?
stemphonyx

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hi,
Ik kocht Samsung S5 van Vodafone. Ik heb nog steeds 4.4.4. geen teken van 5,0. elke update over dit?
thanks.
PS sorry for my dutch
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hai!

Welcome to the Vodafone Forum!

You can always have a look via Samsung Kies if there are any updates available for your mobile phone.
Also have a look via the dial app and type in *#1234# check the CSC code. If it showes VF your mobile phone is branded but if you see PHN your mobile phone is unbranded.

Let us know if you need any help, thanks.
Nadia
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 730Posts
  • 20Oplossingen
  • 70Likes
Hee @dries06, is het nog gelukt? Ik ben benieuwd!
Lola135

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dag allemaal,

Ik heb een vraagje over het updaten van de Samsung S4 naar de nieuwe lollipop software.

Ik heb afgelopen week al een melding gehad dat ik kan updaten naar de nieuwe lollipop software, maar gezien het een grote download was heb ik een aantal keren de melding om te updaten weggeklikt omdat ik geen mogelijkheid had om te verbinden met WIFI.

Nu ben ik vandaag wel in de mogelijkheid om te downloaden met wifi en nu geeft mijn toestel aan dat mijn telefoon up to date is?? (instellingen - toestel info - toestel update) Is de update toevallig teruggetrokken ofzo?

Ik heb een vodafone abbonement afgesloten bij Belcompany.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Groetjes
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste Lola,

Heb je al aan en uit zetten geprobeerd? Anders moet je het denk ik even via Samsung kies doen. (Via de PC)
Lola135

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ben het vergeten erbij te zetten, maar ik heb toestel al een aantal keren aan en uit gezet en het programma kies geprobeerd. Hij blijft zeggen dat mijn toestel up-to-date is.

Dit vind ik erg raar gezien ik vorige week wel de melding gehad heb om te updaten.

Tevens heb ik gesurfd op internet en wordt er geroepen op #1234# te bellen om een code te zien waaran je kan zien of er inderdaad update voor je telefoon er is, maar als ik dit doe krijg ik een melding verbindingsprobleem of ongeldige MMI-code. Toen ik een probleem had met mijn accu en deze moest opsturen naar Samsung werkte dit wel en nu dus niet meer?

groetjes
Lijntje

Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb nu sinds 2 dagen Lollipop, en ik zou willen dat ik het nooit had gekregen. Mijn grootste ergenissen zijn:
- Mijn LED notificatie lichtjes doen helemaal niets meer, overal staan ze in gesteld maar als ik mijn telefoon op stil heb staan (wat ik 99% van de tijd heb) doen mijn LED notificaties het niet meer. Zowel niet bij WhatsApp berichtjes als GMail berichtjes. Nu deed hij het gisteren ineens wel maar toen stond de telefoon (geen idee waarom) in priority mode (zo'n sterretje in de taakbalk) en belsignaal aan.
- Elke ochtend staat mij belsignaal aan, terwijl hij uit staat als ik naar bed ga. Enige wat ik kan verzinnen is dat dat komt door mijn wekker app van Android die in de ochtend af gaat.
- Verder idd ook problemen met Wifi die regelmatig weg is, of zoals gisteren spontaan uit stond.

Hopelijk weet iemand wat er aan te doen is want ik erger me groen en geel.

By the way, vriend van mij heeft een Sony Xperia Z3 Compact en die is gisteren over gegaan op Lollipop en ook bij hem doen de notificatie LEDjes het niet meer. Dus dit is geen specifiek Samsung Galaxy S4 probleem.

Groeten Marjolijn
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste Lijntje

Download de App: Light flow
Open de App klik op JA en selecteer vervolgs de checkbox. Zodat Light flow toegang heeft tot de meldingen

Vervolgens gaat u naar instellingen -> geluid en meldingen -> App meldingen
Hier zoekt u Light Flow Lite en kiest u voor: Prioriteit (aan zetten)

Vervolgens gaat u naar instellingen -> geluid en meldingen -> Onderbrekingen

En zet u de bovenstaande optie op : Bij inkomende oproepen en meldingen naar:
Niet onderbreken - voor onbepaalde tijd





Lijntje

Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Dank je wel voor je antwoord, maar het is toch eigenlijk te gek dat ik een aparte app moet gaan installeren omdat zaken in de nieuwe Android versie niet meer naar behoren werken. Had geen enkel probleem voorheen, tot die Lollipop kwam.

Groeten Marjolijn
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hoi Lola135,

Misschien dat je het beste dan even en Vodafone winkel kunt binnenlopen of en Vodafone + Samsung Service Center in je buurt daar zijn ook monteurs aanwezig! Via het forum is het lastig om je hierbij verder te helpen maar wel vreemd dat je opeens geen download meer ziet.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic