DroidGuru

Gedreven Raadgever
  • 403Posts
  • 23Oplossingen
  • 44Likes

[Android Algemeen] Wi-FI hotspot, tetheren

Het bevalt me hier wel, valt het op?

Vodafone heeft het gebruik van tethering opengezet, nou is een Android apparaat sowieso niet erg lastig hiermee, maar toch even de stappen die je moet doorlopen.

Ik moet er wel bij zeggen dat mijn geroote Note qua instellingsnamen ietwat kan verschillen.


  • Druk op menu, Systeeminstellingen
  • Druk onder het kopje Draadloos en Netwerkn op 'Meer'
  • Daarna druk je op Tethering en draagbare hotspot
  • Je ziet daarna 2 opties, draagbare wifi hotspot en draagbare hotspot configureren
  • Druk eerst op configureren.
  • Je kunt hier vervolgens de naam van de verbinding opgeven ( deze naam zal je computer ofzo vinden als je wifi aan hebt staan)
  • Tevens kun je hier de beveiliging instellen ( wel zo handig, je wilt niet dat Henk en Ingrid massaal op jou mobiele verbinding zitten
  • Een wachtwoord spreekt voor zich
Daarna ga je terug naar Draagbare wifi hotspot en klik je deze aan.

U is klaar!

Groe(n)ten,
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
HJC schreef:
Hallo 
 
Ik heb een vraagje naar aanleiding van het berichtje dat hier verscheen.
 
Klopt het echt dat we kostenloos gebruik kunnen maken van tethering bij vodafone ?
 
Uiteraard indien je klant bent en je abbonement ( van je mobiel ) internet toelaat !?
 
groet
 
 
 
 
 
Kostenloos klopt, tot op zekere hoogte.
 
Telefoons zullen zoveel mogelijk de mobiele versie van sites weergeven. Als je via de HotSpot functie je laptop gaat gebruiken om te internetten, zal deze de standaardsites weergeven.
 
Gevolg is dat je meer data verbruikt.
En meer data-verbruik, betekent dat je eerder door je bundel heen bent.
En buiten je bundel gaan, betekent vaak fikse meer-kosten.
 
Dus ja, je kunt het kostenloos gebruiken, maar gebruik het wel verstandig!

Bekijk in context

6 Reacties 6
Selly

Gedreven Liefhebber
  • 106Posts
  • 8Oplossingen
  • 0Likes
Fijn dat het je hier bevalt en hartelijk dank voor de goede itip die je geeft.
DroidGuru
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 403Posts
  • 23Oplossingen
  • 44Likes
Om maar verder te gaan, het is me opgevallen dat de wifi hotspot niet altijd direct werkt.
 
Om dit op te lossen doe je het volgende:
 

  • Instellingen
  • Mobiel Netwerk
  • Kies APN 'Modem' en verander de APN naar live.vodafone.com
  • Geen APN instellingen? Druk op de menutoets en kies voor 'Standaardinstellingen herstellen'
  • Ga terug naar Instellingen en kies voor 'Meer'
  • Kies voor Draagbare hotspot en tethering
  • Vink de optie Draagbare wifi hotspot aan om te activeren
That's it!
 
HJC

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo 
 
Ik heb een vraagje naar aanleiding van het berichtje dat hier verscheen.
 
Klopt het echt dat we kostenloos gebruik kunnen maken van tethering bij vodafone ?
 
Uiteraard indien je klant bent en je abbonement ( van je mobiel ) internet toelaat !?
 
groet
 
 
 
 
 
WhiteWolf

Gedreven Raadgever
  • 184Posts
  • 17Oplossingen
  • 24Likes
Volgens Tweakers kunnen mensen nu gebruik maken van hun hotspot functie op hun mobiel 😃
 
Groet
 
WhiteWolf
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
HJC schreef:
Hallo 
 
Ik heb een vraagje naar aanleiding van het berichtje dat hier verscheen.
 
Klopt het echt dat we kostenloos gebruik kunnen maken van tethering bij vodafone ?
 
Uiteraard indien je klant bent en je abbonement ( van je mobiel ) internet toelaat !?
 
groet
 
 
 
 
 
Kostenloos klopt, tot op zekere hoogte.
 
Telefoons zullen zoveel mogelijk de mobiele versie van sites weergeven. Als je via de HotSpot functie je laptop gaat gebruiken om te internetten, zal deze de standaardsites weergeven.
 
Gevolg is dat je meer data verbruikt.
En meer data-verbruik, betekent dat je eerder door je bundel heen bent.
En buiten je bundel gaan, betekent vaak fikse meer-kosten.
 
Dus ja, je kunt het kostenloos gebruiken, maar gebruik het wel verstandig!
jww

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Onlangs bedacht ik dat Tethering wel handig kon zijn. Ik wilde namelijk op vakantie in het buitenland mn vlucht voor terug inchecken. Eerst thuis geprobeerd maar het werkte niet. De smartfonecrew heeft de juiste gegevens even doorgegeven zodat ik wat instellingen kon veranderen (oud abbo/toestel vandaar..). Tot zover Ok. Op de vraag of het ook in het buitenland werkte (want naar gebleken is, kan men dit gemakkelijk afschermen) werdt bevestigend geantwoord. Ik had uitgelegd dat ik wilde inchecken. Nou mooi niet dus, verkeerde info doorgekregen dus van de helpdesk. Tethering werkt niet standaard in het buitenland!! Hou daar rekening mee zodat je niet net als ik op het laatste moment (dankzij de verkeerde info die ik heb gekregen), staat te klooien om je vlucht te kunnen inchecken op e.o.a. manier. 😞
 
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic