Sprint

Meedenker
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

[Android Algemeen] Geen 3G Data op Android toestel van andere provider

Ik gebruik mijn (duo) Vodafone SIM (postpaid bellen+SMS+web) in een Android toestel van een andere provider, dit betreft de Motorola Photon 4G van Sprint (Android 2.3.4). Bellen en SMS werkt, maar UMTS/HSPA komt niet op (er verschijnt geen symbooltje naast de signaalsterktebalkjes). Ik heb de APN correct ingesteld en dataroaming toegelaten enz. Volgens specs werkt het toestel op WCDMA 850/1900/2100, GSM 850/900/1800/1900. Enig idee?
32 Reacties 32
Sprint
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Hi Ger,
 
Ter info: ik heb de Motorola met een SIM van BEN/T-Mobile geprobeerd en ik had direct datasignaal en Internet.
 
M.vr.gr.
Michiel
MilanE

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Sprint,

Ik ben nog wat gaan zoeken. De volgende thread geeft wat meer informatie van anderen die jouw telefoon internationaal proberen te gebruiken:

http://androidforums.com/motorola-photon-4g/397169-official-gsm-world-phone-sim-card-discussion-thre...
(vooral einde pagina 1, pagina 2)

Het lijkt erop dat APN-instellingen niet in elke situatie goed onthouden worden. Er wordt ook een 3rd-party app genoemd (tweakker app) waarmee de instellingen ook aan te passen zijn. Voor sommigen levert dit betere resultaten op. Ik kan natuurlijk niks garanderen over 3rd-party apps maar je zou dit eens kunnen proberen.

Groeten,

Milan
Smartphone Crew
DroidGuru

Gedreven Raadgever
  • 403Posts
  • 23Oplossingen
  • 44Likes
Goeie Milan!

Dat had ik ook al gevonden. Het enige wat ik me afvraag, je hebt het over Tweakker.

Enige ervaring hiermee? Ik denk het niet omdat je al aangeeft niks te kunnen garanderen.
Sprint
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Hoi Milan,
 
De problemen die vorig jaar op Phandroid werden beschreven doen zich op mijn (nieuwe) toestel niet voor. De laatstgekozen instellingen (APN, operator selectie, netwerktype e.d.) blijven steeds bewaard als ik het toesten uit/aan zet.
 
Ik heb toch de Tweakker app gedownload een getest (Vodafone NL stond keurig in de lijst, de door Tweakker aangemaakte APN komt keurig overeen met jullie opgave). Echter het 3G signaal komt niet op.
 
Wellicht ten overvloede: het toestel is niet defect. Met een T-Mobile/BEN sim werkte het 3G signaal en het Internet direct.
 
M.vr.gr.
Michiel
Sprint
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Allen:
 
Ik heb het probleem inmiddels opgelost en na al jullie behulpzaamheid (waarvoor dank) even een berichtje over de oplossing. Beetje technisch verhaal, maar toch:
 
Vodafone NL gebruikt PPP protocol en de handset moet dit protocol met de Vodafone username/password authenticeren. Deze handset gebruikte niet de juiste username/password voor PPP (ik veronderstel dat de username/password uit de APN gecopieerd hadden moeten worden). Ik heb met root access in een PPP configuratiebestandje de username/password aangepast en ... floep! internet werkt.
 
Overigens gebruiken niet alle Vodafone netwerken PPP. Met een Vodafone UK SIM werkte de Moto prima, zonder deze kunstgrepen.
 
Michiel
gerdehaas

Raadgever
  • 87Posts
  • 5Oplossingen
  • 13Likes
Hey Sprint,

Dankje voor de melding dat het is opgelost en wat de oplossing is.
Ik was me echt af aan het vragen waar het aan kon liggen.
gigageert

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb dezelfde problemen en ben wel benieuwd welk bestandje je hebt aangepast....waar kan ik dit vinden?
DroidGuru

Gedreven Raadgever
  • 403Posts
  • 23Oplossingen
  • 44Likes
Sprint schreef:
Allen:
 
Ik heb het probleem inmiddels opgelost en na al jullie behulpzaamheid (waarvoor dank) even een berichtje over de oplossing. Beetje technisch verhaal, maar toch:
 
Vodafone NL gebruikt PPP protocol en de handset moet dit protocol met de Vodafone username/password authenticeren. Deze handset gebruikte niet de juiste username/password voor PPP (ik veronderstel dat de username/password uit de APN gecopieerd hadden moeten worden). Ik heb met root access in een PPP configuratiebestandje de username/password aangepast en ... floep! internet werkt.
 
Overigens gebruiken niet alle Vodafone netwerken PPP. Met een Vodafone UK SIM werkte de Moto prima, zonder deze kunstgrepen.
 
Michiel
 
Solution.
 
gigageert

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Fijn, maar dat is natuurlijk niet echt een antwoord op mijn vraag. Andere bezoekers komen er ook niet echt verder mee denk ik.
WhiteWolf

Gedreven Raadgever
  • 184Posts
  • 17Oplossingen
  • 24Likes
gigageert schreef:
Fijn, maar dat is natuurlijk niet echt een antwoord op mijn vraag. Andere bezoekers komen er ook niet echt verder mee denk ik.

Point taken, het is inderdaad erg technisch en een antwoord met instructie zou wat meer helpen, Michiel ben je nog in de buurt?
 
Met vriendelijke groet
 
WhiteWolf
Sprint
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Zeker!
 
Ingeval van de Motorola Photon 4G moest ik een bestandje editen genaamd pppd-ril.options in folder system/etc/ppp/peers. In het bestandje staat:
 
user NotUsed@nobody.com
password NotUsed
 
Aangepast als volgt:
user vodafone
password vodafone
 
Om het bestandje te kunnen editen moet je het toestel rooten en Root Browser app downloaden van Google Play (hiermee kun je root bestanden vinden en editen). Hoe te rooten heb ik gevonden door te googelen (bijv 'how to root motorola photon'). Dit zal per toestel verschillend zijn.
 
Hoop dat je er iets aan hebt. Ik weet niet hoe het bij andere (niet Motorola) toestellen werkt. Als je verdere vragen hebt hoor ik het wel.
PatrickJa

Gedreven Raadgever
  • 244Posts
  • 14Oplossingen
  • 9Likes
Hey Sprint,

Bedankt voor de uitleg en instructie hoe je dit moet aanpassen.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Ouder topic, gesloten
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic