kathydottir

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Android 7 voor de S7

Hallo,

Ik heb gisteren mijn nieuwe toestel opgehaald, een Galaxy S7 en tot mijn verbazing was er geen update naar 7.0. Familieleden die hetzelfde toestel hebben bij andere providers, hebben sinds begin maart al 7.0.

Mijn toestel geeft aan dat de nieuwste software erop zit, maar dat is nog steeds Marshmallow. Toen ik jullie klantenservice belde, werd mij verteld dat Samsung hiervoor verantwoordelijk is en niet Vodafone.

Even later belde ik Samsung en daar werd mij verteld dat ik hiervoor toch echt bij mijn provider moet zijn.

Omdat mijn telefoon dus aangeeft dat er geen 7.0 beschikbaar is, heb ik op aanraden van Samsung Smart Switch op mijn pc gedownload, vervolgens via USB de pc en telefoon gekoppeld. De pc ziet mijn telefoon wel, maar wanneer ik kies voor de optie 'bijwerken naar Android 7.0,' gebeurt er vervolgens helemaal niets. Nadat ik Smart Switch heb verwijderd van de pc en opnieuw heb gedownload, weer hetzelfde. Mijn telefoon wordt herkend en er wordt aangegeven dat er een software-update is, maar vervolgens gebeurt er helemaal niks.

Opnieuw heb ik met Samsung gebeld en toen werd mij gevraagd of ik een harde reset wilde doen. Prima, alles teruggezet naar de fabrieksinstellingen, maar nog steeds geen update naar Nougat.

Nu kan Samsung mij helpen door op afstand mee te kijken in mijn telefoon, maar dat zie ik eigenlijk niet zo zitten.

Mijn vraag is hoe nu verder? Als mijn telefoon nu, na 1 dag al een dergelijk manekement vertoont, zou ik graag vandaag nog naar de Vodafoneshop terug willen gaan en mijn toestel inruilen, tenzij iemand hier weet hoe ik dit kan oplossen.
5 Reacties 5
kathydottir
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Antwoord geven is niet meer nodig. Ik ben vandaag door de medewerkers van de klantenservice op zo een nare manier te woord gestaan. Ik liep werkelijk tegen een muur van onwil en incompetentie aan.

De medewerkers van Samsung daarentegen waren bereid om op allerlei manieren te helpen, terwijl jullie degenen zijn die notabene elke maand geld vangen van klanten. Bah.. Jullie moeten je schamen..

Dit heeft mij doen besluiten dat ik mijn abonnement morgen ga annuleren. Bye bye Vodafone..

Sietske
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1394Posts
  • 51Oplossingen
  • 59Likes
Hoi kathydottir,

Dat klinkt niet goed! Jammer om te horen dat je zo'n vervelende ervaring hebt met onze klantenservice.
Ik snap dat je door zo'n gesprek niet heel veel vertrouwen meer in ons hebt. Sorry daarvoor!

Is het probleem met jouw toestel inmiddels opgelost? Ik hoor het graag, zodat ik eventueel op zoek kan gaan naar een oplossing.

kathydottir
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Beetje laat om nu pas hulp aan te reiken, nádat ik heb gezegd dat ik het abonnement ga beëindigen.. Typisch..

Het probleem is inmiddels opgelost. Ik heb mijn abonnement bij jullie geannuleerd en ben naar een andere provider overgestapt met hetzelfde type toestel..

Dit toestel functioneert naar behoren en alles werkt! De service is ook heel goed!

Vodafone heeft nog veel te leren.

NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste kathydottir,

Let op: ik ben geen vodafone werknemer. Dus dit is een reactie op persoonlijke titel.

Allereerst mijn opmerkingen op u vorige bericht:


  • Beetje laat om nu pas hulp aan te reiken, nádat ik heb gezegd dat ik het abonnement ga beëindigen.. Typisch..

Ondanks dat ik de frustratie snap, vind ik dit opzich een vreemde conclusie. Als u op vrijdag iets post op een forum wat doorgaans in het weekend geen vodafone medewerkers online heeft (Of ze zitten er prive op), ligt op maandag ochtend reactie in de lijn der verwachting.


  • De service is ook heel goed!

Concluderen dat de service goed is, terwijl er geen problemen zijn geweest, is ook best vreemd. Want als u er geen ervaring mee heeft, hoe kan u dan concluderen dat het goed is.

Voor een volgende keer; verwachten dat u bij een telefoon verstrekker, specialistische hulp krijgt over een toestel, is helaas vaak niet realistisch. Vodafone is niks meer als een partij die een lening met u aangaat omtrent u telefoon als service. Zij kopen de telefoon voor u, die u vervolgens leent naast de verdere geleverde diensten van Vodafone. Technische kennis moet daarom (helaas) vaak geboden worden door de producent i.p.v. de verkoper.

Bij de service verstrekker kan u vaak alleen specialistische hulp krijgen over diensten / administratie / etc.

Om toch u een deel specialistische hulp te bieden, bied Vodafone dit forum aan voor ondersteuning van klanten aan klanten op vrijwillige basis.

kathydottir
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Zo, jij krijgt vast een mooie bonus van Vodafone vanwege je prachtige verhaaltje..

Zoals ik aangaf, ben ik godzijdank geen klant meer van Vodafail..

Fijne dag nog..
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic