Frank_Jongepier

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Android 4.4.2 vodafone

Update: door

Weet iemand hier wanneer de android 4.4.2 update voor vodafone uitkomt?
Heb nu android 4.3 met csc: N9005VFGDMJ1

Alvast bedankt
Weet iemand hier wanneer de android 4.4.2 update voor vodafone uitkomt?
Heb nu android 4.3 met csc: N9005VFGDMJ1

Alvast bedankt
7 Reacties 7
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! Frank,

Updates kun je volgen via@SamsungMobileNL op Twitter. En ook Samsung Kies en FOTA houden je op de hoogte!

Dus ik zou zeggen stay tuned!
Frank_Jongepier
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi SamsungExpert,

Bedankt voor je reactie. Snap ook dat Samsung Kies de update vanzelf weer zal geven. Ben alleen erg benieuwd, in Ierland, Spanje, Italië, Duitsland en Tjechië zijn de update's naar 4.4.2 met vodafone layer al uit. Ik denk dan dat de Nederlandse versie binnen een week ook al wel klaar moet zijn.

Helemaal aangezien de Nederlandese (unbranded) versie ook al een week verkrijgbaar is.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi!

Helaas heb ik dat antwoordt niet voor je beschikbaar staan. Hoop wel dat er zo spoedig mogelijk er en update on the way is!
Frank_Jongepier
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mag ik de firmware op mijn telefoon flashen? Of vervalt hierdoor de garantie? De vodafone skin is voor mij namelijk niet nodig. Had ook wel gedacht/verwacht dat mijn telefoon bij bestellen simlock en opperator skin vrij zou zijn.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi!

Ik zou maar niet en andere versie erop zetten en wachten op de volgende update. Zo gaat het verhaal dat je telefoon rooten bij de 1e keer reparatie niet wordt mee bekeken maar de 2e keer reparatie geldt dit wel zo, en goed ken tal van genoeg mensen die en root/flash deden en geen garantie meer konden terugvragen.

Hierdoor kun je ook enige Vodafone updates niet op het toestel installeren en valt en buitenlandse update die je er zelf op hebt gezet uit de garantie gebeurd dit perongeluk doordat je toestel uit dat land komt maar toch in Nederland hebt gekocht is dit niet het geval.

PS: Ze zien of je toestel geflasht is of geroot is.

Mijn tip dus: Don't try this at home!
ArcticG

Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
SamsungExpert

Jou stelling is niet helemaal correct.

Volgens het Europese consumenten recht koop je een toestel en niet de software die hierop staat.

Dit betekent dat als je de software aanpast de garantie op de hardware niet mag komen te vervallen, je hebt immers een toestel gekocht.

Echter heeft Samsung hier een truuk voor bedacht namelijk de eFuse. Dit houd in dat Samsung een stukje read only geheugen heeft gereserveerd voor Knox dat wordt beschreven op het moment dat er een andere, of niet officiële firmware ingelezen wordt.

Echter is deze hardware wijziging gerelateerd aan een software wijziging dus volgens het Europese consumenten recht nog steeds een garantie geval.

Het enige probleem is dat niet de fabrikant verantwoordelijk is voor de garantie afhandeling maar het verkopende bedrijf zelf.

Deze zal je proberen door te verwijzen naar de fabrikant die wederom aangeeft dat het niet onder de garantie valt.

In dit geval kan er via de rechter alsnog gelijk behaald worden op grond van het Europese recht.

SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Het spijt me zeer, de rechter ho maar daar komen wij als consumenten niet zomaar in aanmerking zeker de EU rechters.

Van een ding staat het standaard vast Samsung Mobile bevestigde dat zij maar één keer (dus 1 keer) garantie erop geven. Tweede keer is en rekening betalen alsof het op en boete lijkt. En nee Samsung geeft geen tweede garantie daar zijn ze wel fel tegen dus maar 1 keer.

PS: En hoop geld voor de rechter staan. in deze. Economische crisis onhandig plan en niet slim....
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic