ArHu

Gedreven Liefhebber
  • 297Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes

Ander toestel bij abonnementsverlenging geleverd dan afgesproken

Onlangs werd ik gebeld door vodafone met de vraag of ik geinteresseerd was in een abonnementsverlenging. Ik wou graag een HTC One, liefst 64GB, maar anders wel een 32GB in combinatie met een red super 2-jaarsverlenging. Volgens de medewerker zou het toestel icm red super cat B (60 euro pm) gratis zijn. Ik vond dit een mooi aanbod. Ik had net al verlengd via studentmobiel en daar kost een HTC One 175(inc verzendkosten) icm red super cat A (55pm), 24 maanden * 5 euro = 120, dus via vodafone leek het uiteindelijk 55 euro goedkoper dan via studentmobiel. Omdat er nogal wat toestellen zijn met HTC One in de naam heb ik de medewerkster diverse malen expliciet gevraagd of het niet om de One X, S, V, SV, X+ of XL ging, maar echt on de HTC One, het nieuwe net uitgebrachte toestel van HTC, wat zij beaamde. Omdat het aanbod via vodafone beter leek heb ik mijn pre-order bij studentmobiel geannuleerd.

Enkele dagen later werd een pakketje geleverd, hoera mijn nieuwe HTC One zilver dacht ik en wat snel maar al snel werd ik teleurgesteld toen ik zag dat het om een HTC One X 16GB zwart ging.

Boos heb ik de klantenservice gebeld en die hebben de verlenging geannuleerd en gezegd dat ik het toestel moest terugsturen (iets wat me geld en moeite heeft gekost) en zij vertelde mij dat de HTC One helemaal niet geleverd kon worden omdat die nog niet in het systeem stond. Maar ik vind dat vodafone zich er hier veel te gemakkelijk van af brengt. De verkoopmedewerkster die de verlenging afsloot heeft mij er diverse malen op gewezen dat we telefonisch een contract aan het afsluiten waren, een contract wordt afgesloten tussen meerdere partijen waarbij alle partijen zich aan de afspraak moeten houden. Ik kan ook niet zomaar onder een contract met vodafone uitkomen dus vodafone ook niet met mij.

Ik heb hiervoor een klacht ingediend op 28 maart en hierop zou binnen 2 werkdagen contact worden opgenomen. Ik heb ondertussen nog steeds niets van vodafone gehoord. Het liefst zou ik bij vodafone willen blijven maar als deze klacht niet naar mijn tevredenheid wordt afgehandeld zal ik toch genoodzaakt zijn over te stappen omdat ik mij op dit moment eigenlijk heel bekocht voel door vodafone.
29 Reacties 29
ArHu
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 297Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
tot overmaat van ramp zie ik nu dat ook de verlenging niet is teruggedraaid, zoals beloofd, en ik nu voor 2 jaar vastzit aan red super
Sido
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 628Posts
  • 74Oplossingen
  • 32Likes
ArHu, ik kan me je teleurstelling zeker voorstellen. Kun je me aangeven hoe je je klacht hebt ingediend? Als dit bijvoorbeeld via e-mail was, heb je dan een automatische ontvangstbevestiging ontvangen?
ArHu
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 297Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
uiteindelijk is gister mijn ticket toch beantwoord, zij het zeer onbevredigend. Ik voel me gewoon opgelicht door vodafone. Ik heb telefonisch zeker drie maal expiliciet gevraagd of het om een One ging en niet een One X, XL, X+, S, V of SV en telkens werd bevestigd dat het daadwerkelijk om de One ging, het nieuwste toestel van HTC.

Ik geef vodafone nog een kans, anders ben ik na vele jaren weg als klant
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Maar wat is er nu uit gekomen? Wat is de oplossing die is aangeboden?
Ik kan me de teleurstelling heel goed voorstellen:(.
ArHu
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 297Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
Er is geen oplossing geboden er werd slechts gemeld dat in het systeem staat dat er een HTC One X 16GB is doorgekomen in het systeem en dat ik een nieuwe order kan plaatsen. De huidige aanbeiding voor de One is veel duurder dan wat vodafone en ik hebben afgesproken. Ik wil dus dat vodafone zich aan het afgesloten contract houdt en de afgesproken telefoon levert tegen de afgesproken voorwaarden, namelijk gratis een HTC One 32 GB zilver voor 2 jaar verlenging voor vodafone red super catergorie B á 60 euro per maand.

Het gesprek zou opgenomen zijn dus het moet eenvoudig zijn om te controleren dat mij werkelijk een HTC ONE 32GB zilver is beloofd maar kennelijk doet vodafone dit alleen als het in het voordeel is van vodafone.

Ik ben trouwens niet teleurgesteld ik ben furieus ik voel me enorm opgelicht door Vodafone. Het is echt onmogelijk dat die verkoopster niet wist dat ik geen HTC One X wou, ik had haar nota bene verteld dat ik al een One X 32GB en meerdere malen expliciet gevraagd of het aanbod daadwerkelijk ging om een HTC One en niet een One X, X+, XL, S, V of SV, waarop telkens werd bevestigd dat het écht om een HTC One ging, het nieuwe toestel van HTC!
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Jammer dat de reactie van onze collega's niet naar tevredenheid was. Ik ga ervan uit dat ze hun best hebben gedaan om je er zo goed mogelijk mee te helpen. Echter kunnen zij niet anders aanbieden dan de bestaande aanbiedingen. Het lijkt erop dat er tijdens het verkoopgesprek sprake was van miscommunicatie of een fout van onze collega. Ik vind het erg jammer dat het zo is gelopen. Excuses voor het ongemak.
ArHu
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 297Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
van dit soort antwoorden wordt ik nog bozer, waarom stel je niet voor om het gesprek te beluisteren dan wordt meteen duidelijk dat mij een htc one 32bg zilver is beloofd niet een one x 16 gb

als vodafone z'n belooftes niet nakomt ben ik na 9 jaar weg en kom ik ook nooit meer terug naar zo' n oplichtersbedrijf

bij de vodafone winkel werd mij overigens verteld dat ze geregeld mensen kregen met soortgelijke klachten
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Zoals gezegd begrijpen we je teleurstelling volkomen en zijn we hier ook niet blij mee. Echter hebben wij niet de mogelijkheid om de gemaakte afspraken na te kijken of de opnames te beluisteren. Je zou dit kunnen aankaarten bij onze collega's die je klacht hebben behandeld of bij de verkoopafdeling. Zij zullen dan voor je nakijken of dit mogelijk is en ze je hierdoor verder/wel kunnen helpen.
ArHu
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 297Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
Ik wordt van het kastje naar de muur gestuurd en niemand van vodafone die het kennelijk belangrijk vindt om het verhaal van de klant na te trekken en gemaakte afspraken na te komen.


ArHu
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 297Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
als je dit topic leest ben ik overigens niet de enige die een vodafone mederwerker sprak die kennelijk niet het verschil weet tussen een htc one en htc one x: http://forum.vodafone.nl/t5/Nieuwste-toestellen-HTC-One/Lang-verwacht-HTC-One/td-p/57720

ik heb ondertussen contact gehad met de afdeling verkoop (0800-0560 doorkiesoptie 1 en 1, aan deze info zou ik wat hebben gehad, het heeft mezelf een hoop moeite en frustratie gekost en vele belpogingen naar verschillende nummer en binnen 0800-0560 binnen de menu opties om iemand te pakken te krijgen die me zou kunnen helpen) en die zouden het gesprek gaan afluisteren en indien duidelijk was dat mij de one werd beloofd mij ook deze leveren tegen die voorwaarden. Ik ben benieuwd anders ben ik echt weg naar Hi of KPN, dan maar leasen
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Ik ga ervan uit dat ze hun best doen het zo goed mogelijk op te lossen. Dank voor de terugkoppeling.
blaise1968

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hoi Arhu,
Helaas zit ik sinds kort ook met een RED abonnement opgescheept. Wat jij meemaakt is nog een lachertje vergeleken met wat ik heb meegemaakt. Als je nog weg kan bij Vodafone doe dit dan zo snel mogelijk. Het zijn pure oplichters.
Lizzylizzz

Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Kun je niet gewoon je rechtsbijstandsverzekering inschakelen en het opgenomen gesprek opvragen?
Want dit voelt idd aan alsof die medewerkster koste wat kost een abonnement wilde afsluiten. Daar krijgen ze natuurlijk commissie op.
ArHu
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 297Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
Ik was altijd redelijk tevreden met vodafone maar ik moet zeggen dat ik behoorlijk teleurgesteld ben geraakt. De klantenservice van vodafone is in ieder geval waardeloos, je wordt van het kastje naar de muur gestuurd en niemand die je kan helpen,het enige wat je krijgt is boosmakend commentaar van medewerkers dat ze me begrijpen dat ik teleurgesteld ben....maar niemand die mij de juiste ingang heeft kunnen tonen

maar goed de klantenservice van vodafone mag dan wel belabberd zijn er zijn in principe in NL maar 2 fatsoenlijk dekkende netwerken, zeker als je ook 4g wil en dat zijn kpn en vodafone want zij zijn de enige die frequenties op de 800 MHz (of was het 900) band hebben voor 4g. Als ik mijn HTC One toch nog krijg dan heb ik een redelijke goede deal gemaakt denk ik maar of ik hierna weer verleng bij vodafone dat weet ik niet, ik denk ook niet dat ik over 2 jaar zo'n goede deal kan krijgen want mijn huidige deal berust kennelijk op een "vergissing" van een vodafone medewerker en is geen standaard deal
ArHu
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 297Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
Ik heb op aanraden van de afdeling verkoop ook een klacht ingediend bij vodafone ( http://www.vodafone.nl/feedback/ ) en via hen heb ik gehoord dat ik mijn HTC One ga ontvangen tegen de telefonisch afgesproken voorwaarden (vodafone red super catergorie b 2 jaar, htc one zilver 32gb gratis) en de verzendkosten voor het terugsturen van de htc one x terugkrijg....
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Kijk eens aan.. 🙂 Fijn om te horen dat je klacht goed is opgepakt en naar tevredenheid is opgelost. Hopelijk winnen we hiermee ook het vertrouwen terug wat de afgelopen weken een deukje had opgelopen. Bedankt voor voor de terugkoppeling in ieder geval.
ArHu
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 297Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
Ondertussen nog steeds niets ontvangen, ondanks een belofte dat het toestel mij toegestuurd zou worden direct na binnenkomen.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Mijn aanname zou zijn dat je toestel ook bij ons nog niet binnen is in dat geval. Als alles in onze systemen wel verwerkt is (en dat moet zo zijn als je klacht verder helemaal afgehandeld was) dan zouden mijn collega's van de orderstatus-afdeling zo moeten kunnen zien of dat het geval is. Zou je eens willen bellen met 0800-0200043 ? Dat is het gratis nummer voor dit soort vragen
ArHu
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 297Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
Vodafone heeft honderden toestellen binnengekregen maar het afhandelen van mijn klacht was kennelijk geen prioriteit. Op tweakers.net lees ik van mensen die gister hebben verlengd en vandaag al een bevestiging van versturing hebben gekregen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic