gordijnmarlous

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ander formaat Simkaart nodig

Beste Vodafone,

Vandaag heb ik mijn nieuwe telefoon, de Iphone 5, ontvangen. Ik heb momenteel een IPhone 4 en stap 22 april over van Telfort naar Vodafone. Tot die tijd kan ik volgens Vodafone mijn oude sim-kaart gebruiken en in de nieuwe IPhone 5 doen. Echter, deze past niet. Ik vraag me af of ik de oude sim-kaart (van mijn oude abonnement) moet bijknippen of dat ik mijn nieuwe sim-kaart van Vodafone al kan gebruiken. Maar ik neem aan dat ik dan niet met mijn oude abonnement bel?

Ik ben overgestapt van Telfort (IPhone 4) naar Vodafone (IPhone 5) en vraag me af hoe ik de komende weken met mijn oude abonnement in mijn nieuwe IPhone 5 kan bellen.

Alvast bedankt!

Marlous Gordijn
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Anonymous
Niet van toepassing
Hey@gordijnmarlous,

Ik zelf ben er geen liefhebber van omdat het wel eens mis kan gaan. Aan de andere kant gebeurt dit gelukkig niet vaak.
Zou je wel nog mijn antwoord als oplossing willen accepteren zodat andere forumgebruikers deze ook makkelijker terug vinden?
Wat je evt ook kunt doen is zolang een prepaid kaartje aanschaffen en de gegevens /contacten overzetten via iTunes, icloud of Vodafone contacts.

Groetjes Stevied86

Bekijk in context

7 Reacties 7
Anonymous
Niet van toepassing
Hey@gordijnmarlous,

Je kunt pas de simkaart gebruiken van Vodafone zodra je abonnement in gaat. In de tussentijd kun je je oude simkaart blijven gebruiken of eventueel laten knippen. Dit kan gedaan worden in een vodafone winkel etc.

Groetjes stevied86
gordijnmarlous
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Bedankt voor het snelle antwoord. Wat jammer dat ze mij dat vandaag niet verteld hebben in de winkel. Ik heb er nog naar gevraagd. Is het knippen af te raden?
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hai! @gordijnmarlous ,

Zelf knippen is en risico als je de contactpersonen en berichten op de simkaart hebt opgeslagen en het gaat fout met knippen dan ben je deze voorgoed kwijt... In de winkel kunnen zij het voor je knippen maar dat ligt er ook aan of de persoon die dit kan aanwezig is.
Anonymous
Niet van toepassing
Hey@gordijnmarlous,

Ik zelf ben er geen liefhebber van omdat het wel eens mis kan gaan. Aan de andere kant gebeurt dit gelukkig niet vaak.
Zou je wel nog mijn antwoord als oplossing willen accepteren zodat andere forumgebruikers deze ook makkelijker terug vinden?
Wat je evt ook kunt doen is zolang een prepaid kaartje aanschaffen en de gegevens /contacten overzetten via iTunes, icloud of Vodafone contacts.

Groetjes Stevied86
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo Marlous Gordijn,

Gedurende de tijd dat je Telfort-abonnement nog loopt, kun je gewoon bij Telfort een nieuwe SIM-kaart aanvragen. Dat is gratis. En dat kan via MijnTelfort of in de Telfort winkel. Geef op de website van Telfort in de zoekbalk de volgende zoek-opdracht: nieuwe sim-kaart aanvragen.
In de Telfort winkel vragen ze naar een geldig legitimatie-bewijs van jou. Dit is om je identiteit te controleren. Maar de nieuwe Telfort-3-in1-simkaart is volgens de website van Telfort gratis te bestellen. Of op te halen in de Telfort-winkel.

Je ontvangt dan een Telfort 3-in-1-combi-simkaart. En daaruit kun je ook een nano-simkaart pushen. Je kunt dus drie formaten sim-kaartjes pushen uit de plastic kaart (credit card-formaat) die je van Telfort ontvangt. En daaruit push je dan de kleinste formaat. Dat is het nano-simkaartje, dat in je Apple iPhone 5 past. Die gebruik je dan tot 22 April aanstaande. Op 22 April 2015 doe je hetzelfde. Maar dan met de Vodafone 3-in-1 SIM-kaart. De nano-sim-kaart die je daaruit pushed, kun je vanaf 22 April 2015 gebruiken.

Duidelijk zo?

Succes!

Netwerker
leikew

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi. Ik heb mijn abonnement verlengd en een nieuwe telefoon gekregen met een nieuwe simkaart. Mijn huidige telefoon wil ik overdoen aan mijn vrouw, maar die heeft een simkaart die er niet in past. Kan ik op mijn huidige simkaart, in het oude toetsel, haar nummer over laten zetten zonder een nieuwe simkaart te bestellen?
Groet
Leo
Anonymous
Niet van toepassing
Hey leikew,

Helaas is dat niet mogelijk. De simkaart is gekoppeld aan jouw abonnementen en nummer. Je zult voor je vrouw een nieuwe simkaart moeten bestellen. Dit kan via de winkel waar je ook de simkaart meteen mee krijgt of via de klantenservice maar dan gaan er een paar dagen over heen.

Groetjes stevied86
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic