Rene2208

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Amazenov - kosten in rekening gebracht terwijl ik niets heb.

Wie heeft dezelfde problemen?

Vodafone schrijft bij mij 5 euro per week af voor Amaxenov en Recreoplay terwijl ik daar geen abonnement heb

Ik heb zelfs zwart op wit dat amaxenov mij mailen dat mijn zogenaamde abonnement van.0 euro per week, let wél 00000 per week was verlengd en toch schrijft Vodafone 5 euro per week af

 Vodafone reageert niet!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Hey @Rene2208 . Welkom hier!

Oef. 5 euro per maand voor niets is natuurlijk heel erg zonde van je geld. Nu snap ik dat je je tot Vodafone richt, omdat de betaling via ons gaat, maar het gaat hier niet om een betaalde dienst ván ons. En dat maakt het lastig, want wij kunnen er hierdoor weinig mee. 
Het lijkt erop dat je dus een betaalde dienst actief hebt. De aanmelding kan onbewust gedaan zijn, dat kan ik hier ook niet inzien. Gelukkig kun je de dienst stopzetten via https://t.co/nLNt5jRTF6. Daar heb je ook de mogelijkheid om al dit soort diensten te blokkeren om kosten in de toekomst te voorkomen. Je hebt de mogelijkheid om een onderzoek aan te vragen bij onze specialisten. Zij gaan de situatie onderzoeken en indien nodig kunnen ze een vergoeding aanmaken. Via https://www.vodafone.nl/my/service/vraag-betaalde-diensten.shtml kun je dit aanvragen. Laat je weten of het gelukt is?

Bekijk in context

9 Reacties 9
Energieboy
Expert
Expert
  • 12293Posts
  • 3561Oplossingen
  • 3205Likes

Hoi @Rene2208 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Uiteraard vervelend dat er geld van je rekening is gehaald en je zelf niet weet waaraan. Heb je je al uitgeschreven via www.payinfo.nl? Dan kan geen enkel bedrijf nog geld van je Vodafone rekening afhalen. Overigens is niet Vodafone het ar afhaalt, dit doen ze echt alleen in opdracht van een bedrijf. De bedrijven die jij noemt bv. 

Bekijk bv deze topic: https://forum.vodafone.nl/abonnementen-2/betaalde-sms-of-internetdiensten-259354

Advies, schrijf je uit voor betaalde sms’jes via www.payinfo.nl. Daarnaast zou je contact op kunnen nemen met Vodafone om te vragen of ze uit coulance het geld kunnen terug storten. Het blijft coulance werk, maar je kan het proberen.

zie ook deze webpagina van Vodafone: https://www.vodafone.nl/support/abonnement-en-rekening/telefonische-overlast-melden-of-betaalde-dien...

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Hey @Rene2208 . Welkom hier!

Oef. 5 euro per maand voor niets is natuurlijk heel erg zonde van je geld. Nu snap ik dat je je tot Vodafone richt, omdat de betaling via ons gaat, maar het gaat hier niet om een betaalde dienst ván ons. En dat maakt het lastig, want wij kunnen er hierdoor weinig mee. 
Het lijkt erop dat je dus een betaalde dienst actief hebt. De aanmelding kan onbewust gedaan zijn, dat kan ik hier ook niet inzien. Gelukkig kun je de dienst stopzetten via https://t.co/nLNt5jRTF6. Daar heb je ook de mogelijkheid om al dit soort diensten te blokkeren om kosten in de toekomst te voorkomen. Je hebt de mogelijkheid om een onderzoek aan te vragen bij onze specialisten. Zij gaan de situatie onderzoeken en indien nodig kunnen ze een vergoeding aanmaken. Via https://www.vodafone.nl/my/service/vraag-betaalde-diensten.shtml kun je dit aanvragen. Laat je weten of het gelukt is?

Rene2208
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb de klacht gedeponeerd bij Vodafone en die biedt uit coulance 2 maanden terugbetaling.

Ik ga daar uiteraard niet mee akkoord omdat ik ook het restant van€ 150 terug wil krijgen.

Vodafone draait er om heen. Ik heb het bewijs van Amazenov dat het zogenaamde abonnement van € 0 per week verlengd zou zijn.

Ondanks dit bewijs houdt Vodafone € 5 per week in.

Ik ga dus mijn rechtsbijstandverzekering in schakelen.

Al moet de onderste steen boven komen maar deze handelwijze van Vodafone moet ten principale aan de kaak gesteld worden.

Niet alleen voor mij maar ook voor andere mensen voor wie € 5 per week een grote aanslag op hun budget kan betekenen.

 

 

 

Rene2208
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb zojuist een reactie van 2 jr geleden van DavidBPrins gelezen die citeert uit Rijksregels.

daarin staat dat wanneer een bedrag hoger is dan € 1,50 de provider verplicht is om onderzoek in te stellen. Dan schiet ik in de lach! want David zegt vervolgens " Vodafone gaat nog iets verder namelijk door de bewijslast om te draaien"

de "derde" dienst zou dan moeten bewijzen dat er een contract met hen is afgesloten

 

 

Dat lijkt dus hoopgevend, maar waarom doet Vodafone in mijn geval dat onderzoek niet en kan ik alleen via de rechter mijn gelijk zien te behalen

 

tegen veel hogere (proces) kosten dan de € 150 waar het in mijn geval over gaat?

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Poeh, 150 euro. Dat is een hele hoop geld. Was het je eerder nog niet opgevallen, of ben je hier al langer mee bezig? 

Als je het niet eens bent met de oplossing/reactie vanuit de klachtenafdeling (wat me hier duidelijk het geval lijkt), kan je reageren op hun antwoord. Ik moet me hier verder dan ook buiten houden, helaas. Ik hoop heel erg dat je er met ze uitkomt :-). 

Energieboy
Expert
Expert
  • 12293Posts
  • 3561Oplossingen
  • 3205Likes

Nu wil ik niet de advocaat van de duivel spelen maar als je al zo lang kosten hebt dan valt je dit toch op? Vodafone aan de jas trekken, dat is natuurlijk je goed recht. Maar kijk ook eens in de spiegel om jezelf af te vragen waarom je nooit naar je rekening hebt gekeken. Als mijn rekening afwijkt van het normale dan ga ik gelijk controleren en kijken wat er aan de hand is.

Want zoals je zegt, die 5,- euro zou voor mij ook een aanslag zijn op mijn maandelijkste kosten die ik al heb. Dan zou mij dit zeker al gelijk zijn opgevallen. Maar goed, ik ken de situatie niet en kan daar niet over oordelen, maar wilde het toch even kwijt.

Als een klacht via Vodafone niet lukt, neem dan contact op met de Geschillencommissie Telecommunicatie, of via de site van de Europese Commissie. Die kunnen je dan verder helpen en bemiddelen. 

Rene2208
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Het is me al eerder opgevallen dat Energyboy kennelijk de hele dag op het forum zit te kijken of er iets valt te beantwoorden

Íemand anders had hem al eens gevraagd of hij bij Vodafone werkt maar hij bestreed dat

Door zijn manier van antwoorden lijkt het er echter wel op dat hij" aandelen " heeft in Vodafone?

Ook hier weer. Of ik wel of niet mijn rekeningen nakijk is mijn zaak. Zoals DavibBPrins al eerder schreef zou Vodafone werken met een omgekeerde bewijslast.het is dus de taak van Vodafone om uit te zoeken of IK derden heb geautoriseerd om mijn rekening te belasten. Ik zal dus zoals ik eerder schreef deze kwestie tot op de bodem laten uitzoeken en hoop daarmee ook andere klanten voor de handelwijze van Vodafone te waarschuwen.

 

 

 

Spara

Raadgever
  • 76Posts
  • 14Oplossingen
  • 39Likes
Rene2208 wrote:

Het is me al eerder opgevallen dat Energyboy kennelijk de hele dag op het forum zit te kijken of er iets valt te beantwoorden

Íemand anders had hem al eens gevraagd of hij bij Vodafone werkt maar hij bestreed dat

Door zijn manier van antwoorden lijkt het er echter wel op dat hij" aandelen " heeft in Vodafone?

Jij snapt hoe de wereld in elkaar steekt 

Vodnlru

Gedreven Liefhebber
  • 65Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Rene2208 wrote:

Het is me al eerder opgevallen dat Energyboy kennelijk de hele dag op het forum zit te kijken of er iets valt te beantwoorden

Íemand anders had hem al eens gevraagd of hij bij Vodafone werkt maar hij bestreed dat

Door zijn manier van antwoorden lijkt het er echter wel op dat hij" aandelen " heeft in Vodafone?

Ook hier weer. Of ik wel of niet mijn rekeningen nakijk is mijn zaak. Zoals DavibBPrins al eerder schreef zou Vodafone werken met een omgekeerde bewijslast.het is dus de taak van Vodafone om uit te zoeken of IK derden heb geautoriseerd om mijn rekening te belasten. Ik zal dus zoals ik eerder schreef deze kwestie tot op de bodem laten uitzoeken en hoop daarmee ook andere klanten voor de handelwijze van Vodafone te waarschuwen.

 

 

 

En hoe staat het ervoor?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic