iTimo

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Alternatief buitenland product

In "My Vodafone" staat de volgende tekst;

U heeft de mogelijkheid om buitenland producten van andere providers af te nemen. U belt, sms't en internet in het buitenland dan via deze provider. Dit bekent dat ook de facturatie voor het gebruik van bellen, sms'en en data in de EU gaat verlopen via de door u gekozen provider. Deze kosten worden dus niet door ons verrekend en ziet u niet terug op de factuur die u van ons ontvangt.

Hoe gaat dit in z'n werk? Loop ik een willekeurige Vodafone winkel binnen en koop daar beltegoed? Zou een uitstekende aanvulling zijn!
26 Reacties 26
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
RoJo, die sms/code krijg je normaal gesproken per sms toegestuurd. Echter is 'Alternatief buitenland product' alleen te gebruiken in de EU. Dus in Vietnam gaat het helaas niet werken.
Sixie

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi,

dus is ARP gewoon voor EU? (VS/CAN doet hier niet mee?)

en LBO? ook voor EU alleen, of?
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Sixie , ARP en LBO gelden beide voor de EU/EER.
liangliem

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Marc,
ik zoek in naar een "eenvoudige "stap voor stap manier om van een ARP gebruik te maken.
BV. bij "aanmaleden in my vodafone" waar dan en hoe ? . ik heb een nokia lumina 925 ( windows ) dus de my vodafone app werkt niet
Op de my vodafone sit kan ik nergens vinden waar ik een evenuele ARP kan aanmellden.
Ik ga voor 4 mnd naar oosterijk dus het zou fijn zijn om van een ARP gebruik te kunnen maken.

groete liang liem
RezzZ

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Vodafone, het gebruik van een ARP blijft erg onduidelijk op jullie website en dit forum. Kunnen jullie stap voor stap uitleggen wat er moet gebeuren om die befaamde pincode te krijgen?

Stel dat ik een prepaid kaart koop in Duitsland (bellen/smsen en data) bij jullie grote familie Vodafone Duitsland. Wat zijn dan mijn volgende stappen?

In de app wordt gevraagd om een pincode die jullie mij zullen sturen als ik me aanbeld bij een alternatieve (er staat wel) Nederlandse provider voor een buitenland bundel. Kan ik dan geen Duitse provider als alternatief kiezen voor Duitsland? En hoe meld ik mij dan aan voor die provider?

Als jullie bereid zijn wil ik wel een Pilot met jullie starten zodat hier eens eindelijk duidelijkheid over kan komen want hoewel dit al mogelijk moet zijn sinds 2014 heb ik nog nergens iets gelezen over een geslaagde ARP verbinding...
Kyra
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 499Posts
  • 5Oplossingen
  • 49Likes
@RezzZ,

Ik geef je hier graag een toelichting op.

Als je gebruik wilt maken van een ARP sluit je een totaal pakket aan voor bellen, sms-en en internetten in het buitenland. Dit doe je bij een andere willekeurige Nederlandse provider. Hiervoor neem je contact op met de betreffende provider en zij zullen aangeven hoe dit verder in zijn werk gaat. De ARP kun je naderhand activeren op My Vodafone door de sms-code in te voeren. Verder hoef je geen instellingen op je telefoon aan te passen, tenzij dit door de ARP aangegeven wordt. Je hoeft dus geen andere simkaart te kopen.

Vodafone ondersteund zowel ARP als LBO, alleen bieden wij dit op het moment niet aan. Tevens is mij geen provider in Nederland bekend die dat op dit moment wel aanbiedt.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Topics samengevoegd. Vragen over LBO en ARP kunnen hier voortaan worden gesteld.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic