Renaat

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Als ik buiten mijn wifibereik ben schakelt telefoon niet over naar 4g

als ik buiten mijn eigen of een ander wifibereik ben schakelt telefoon niet over naar 4g . Geeft dan aan " geen netwerk gevonden" 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @Renaat

Die meldingen moeten we toch de baas kunnen zijn! Wil je eens controleren of het netwerk op handmatig staat? En zo ja, dit aanpassen naar automatisch? Blijf je de melding dan nog steeds zien, dan wil ik je vragen om eens een kruistest te proberen. Bij een kruistest plaats je jouw simkaart in een ander toestel. Je kunt dan controleren of je de melding blijft zien. Daarnaast plaats je een andere werkende simkaart in jouw Samsung S10. Zo kunnen we gemakkelijk testen waar het probleem zit. Mocht het probleem worden veroorzaakt door de simkaart, dan kun je via één van onze winkels jouw simkaart laten omwisselen. Klik hier om te zien waar een winkel bij jou in de buurt is. 

Stel dat de kruistest uitwijst dat het probleem in jouw toestel zit, dan het advies om een back-up te maken van jouw toestel. Vervolgens zet je jouw toestel terug naar de fabrieksinstellingen. Controleer dan of de melding is verdwenen alvorens je de back-up weer terug plaatst op jouw toestel. Houd je ons op de hoogte van het verloop? 

Bekijk in context

17 Reacties 17
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Renaat 
Even wat extra informatie, maar wat voor een toestel heb je? Misschien helpt het je verder te helpen door andere klanten die graag klanten willen helpen. 

Alvast bedankt!

Renaat
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Sorry, een Samsung s10

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Het is natuurlijk heel onhandig dat je telefoon niet meer automatisch overschakelt van je Wi-Fi naar je mobiele data. Dit kan een insteling zijn van je telefoon die niet helemaal goed staat. 

Wil je op je telefoon eens naar 'Instellingen'>'Verbindingen'>'Wi-Fi' (verbinding met...). Staat deze optie ingeschakeld bij je? Ga vervolgens naar 'Wi-Fi Direct' en naar 'geavanceerd' om te kijken of 'Slimme netwerkwissel' ingeschakeld is. Probeer het zowel uit, als aan om te kijken of dit een verschil maakt. 

Wil je me laten weten of dit geholpen heeft? 

Renaat
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

 

Renaat
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik krijg bij wifidirect geen andere opties dan dit, dus kan niet zien of slimme netwerkwissel is ingeschakeld.

Ik heb nog niet zo lang Vodafone, heeft het nog nooit gedaan

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Om eerlijk te zijn weet ook niet zoveel van Samsung toestellen af, dit is ook maar een optie die ik heb gevonden via Google. Dus veel meer hulp dan dit kan ik niet bieden. Misschien dat je anders kan wachten op een moderator van Vodafone of een andere klant die meer weer over Samsung toestellen. 

Heb het willen proberen maar weet daar niet zoveel van. En het is lastig als je hulp wil dat er dan nu niemand is die je direct kan helpen. 

Renaat
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Toch bedankt voor je moeite

hrj

Gedreven Meedenker
  • 71Posts
  • 6Oplossingen
  • 16Likes

De slimme netwerkwissel is te vinden bij de wifi instellingen (niet wifi direct, zou ik overigens maar uitzetten).

https://www.allesoverandroid.nl/handig-samsung-slimme-netwerkwissel-uitschakelen/

Ongeacht de huidige instelling zou je eens kunnen wisselen.

hrj

Gedreven Meedenker
  • 71Posts
  • 6Oplossingen
  • 16Likes

Maar ik denk dat hiermee het probleem niet verholpen zal zijn. Telefoon geeft immers aan geen netwerk gevonden, hij zoekt dus wel.

Als je bij telefooninstellingen handmatig netwerk selecteren kiest, zie je dan wel Vodafone of een andere provider staan ?

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Hey @Renaat . Welkom hier!

Goed dat je aan de bel trekt, want dit moet natuurlijk anders kunnen. Je wordt al heel goed geholpen, zie ik. Hou je ons op de hoogte? Want ook ik ben heel erg benieuwd wat bij jou uiteindelijk het issue is (en wat de oplossing is dus, uiteraard). 

 

Renaat
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo lycke,

probleemis niet verholpen helaas. Heb je nog tips?

hrj

Gedreven Meedenker
  • 71Posts
  • 6Oplossingen
  • 16Likes

Ik wil wel proberen tips te geven maar ik krijg geen antwoord op mijn vraag wat je ziet bij handmatige netwerk selectie.

Renaat
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi hrj

Sorry, ik had je berichten over het hoofd gezien. Geprobeerd wat je adviseerde, maar kom er niet uit. Zie schermafbeelding van wat ik te zien krijg. Hoop dat je er wat mee kan.

 

hrj

Gedreven Meedenker
  • 71Posts
  • 6Oplossingen
  • 16Likes

Doe deze handelingen : Ga naar: Menu > Instellingen > Draadloos en netwerken > Mobiele netwerken > Netwerkoperators. Het toestel gaat zoeken naar mobiele netwerken. Wacht totdat de telefoon een lijst netwerken weergeeft. Selecteer een netwerk. Vanaf dit moment staat het toestel op 'Handmatig zoeken

Ik zie overigens op de screenshots wel het 4g symbool staan, dus ben je wel met het mobiele netwerk verbonden! 

Renaat
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik ga wel naar een Vodafone winkel. Hij blijft meldingen geven over uitschakelen gegevensservice.

In ieder geval bedankt voor alle moeite

hrj

Gedreven Meedenker
  • 71Posts
  • 6Oplossingen
  • 16Likes

Dat kun je zonder problemen doen hoor! Zijn de Vodafone winkels al weer open? 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @Renaat

Die meldingen moeten we toch de baas kunnen zijn! Wil je eens controleren of het netwerk op handmatig staat? En zo ja, dit aanpassen naar automatisch? Blijf je de melding dan nog steeds zien, dan wil ik je vragen om eens een kruistest te proberen. Bij een kruistest plaats je jouw simkaart in een ander toestel. Je kunt dan controleren of je de melding blijft zien. Daarnaast plaats je een andere werkende simkaart in jouw Samsung S10. Zo kunnen we gemakkelijk testen waar het probleem zit. Mocht het probleem worden veroorzaakt door de simkaart, dan kun je via één van onze winkels jouw simkaart laten omwisselen. Klik hier om te zien waar een winkel bij jou in de buurt is. 

Stel dat de kruistest uitwijst dat het probleem in jouw toestel zit, dan het advies om een back-up te maken van jouw toestel. Vervolgens zet je jouw toestel terug naar de fabrieksinstellingen. Controleer dan of de melding is verdwenen alvorens je de back-up weer terug plaatst op jouw toestel. Houd je ons op de hoogte van het verloop? 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic