HalilB

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Als Ziggo klant aansluitkosten berekend voor een Vodafone sim only abonnement

Beste Vodafone,

 

Gisteravond heb ik een Vodafone sim only abonnement afgesloten via de site van Ziggo, als Ziggo klant. Door via de site van Ziggo aan te melden stond er bij eenmalige kosten €0,00. Verder is er ook nergens aangegeven dat er aansluitkosten worden verrekend bij het afsluiten van een Vodafone abonnement. Ook na de bevestiging was er niets bekend over de aansluitkosten. Nu heb ik na de aanvraag een enkele mailtjes ontvangen. Tot mijn verbazing zie ik nu dat er in een van de mails staat dat er €25,- aansluitkosten is berekend. Deze stond echter nergens aangeduid en er stond overduidelijk bij eenmalig dan ook €0,00. Ik voel me om het tuintje geleid. Als het vooraf bekend was dat er aansluitkosten zou worden berekend, had ik misschien mijn abonnement ook niet opgezegd. Ook ging ik ervan uit als Ziggo klant geen aansluitkosten te hoeven betalen.
Please help!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

@HalilB Yes, bedankt voor jouw seintje! Ik had jouw gegevens nog en heb direct een creditfactuur van € 25,- aangemaakt! 🙂

Bekijk in context

14 Reacties 14
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @HalilB, goedemorgen en welkom hier!

Ik kan mij voorstellen dat deze kosten rauw op je dak vallen als je niet had gerekend op de eenmalige aansluitkosten van € 25,-. Het is helaas niet zo dat als je al Ziggo afneemt deze eenmalige kosten standaard worden kwijtgescholden. Deze eenmalige kosten worden berekend tenzij anders vermeld staat. Dit laatste kan bijvoorbeeld het geval zijn bij een tijdelijke actie. 

Het goede nieuws is dat er momenteel inderdaad een actie loopt. Ik vermoed dat je gebruik hebt gemaakt van deze aanbieding. Weet je toevallig nog of je via deze pagina de bestelling in orde hebt gemaakt? Zo niet, dan kan het zijn dat het systeem om die reden de aanbieding niet heeft gepakt. In ieder geval. De eenmalige aansluitkosten wil ik in deze situatie wel voor je gaan vergoeden. Wij kunnen deze vergoeden zodra ze op de factuur staan, dus wil je mij hier een seintje geven zodra je de 1e factuur hebt gekregen? 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Goedemorgen @Cecilia 
Fijn dat deze klant dan toch de aansluitkosten gratis krijgt. Nog even over de link die je hebt gegeven, ik zie daar nergens dat een klant geen aansluitkosten hoeft te betalen of dat er een actie is. Zou het dan niet handiger zijn om ook op deze pagina's te vermelden dat er een actie is en dat de klanten geen aansluitkosten hebben? Nergens, maar dan ook nergens, is te lezen dat er überhaupt aansluitkosten zijn. 

Aannemen dat als je Ziggo klant bent geen aansluitkosten hoeft te betalen zou ik zelf nooit hebben gedacht. Daarom is het misschien wel goed als Ziggo iets van melding maakt op de getoonde pagina van Cecilia. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

@Energieboy Als je mijn link opent dan zie je dit. Het staat dus echt bovenaan de webpagina weergegeven. Plaats je hier de bestelling dan gaat dit dus ook echt via de Ziggo website en niet via Vodafone.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Oei, goedemorgen 🤐
Volgens mij moet ik eerst maar even aan de koffie 🙄
Sorry @Cecilia 

HalilB
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hi Cecilia,

 

Bedankt voor je snelle reactie. Ik heb inderdaad mijn bestelling geplaats via de site van Ziggo (directsales). Ik zal een seintje geven als ik mijn eerste factuur heb ontvangen. Ik ben nog in afwachting van mijn eerste factuur.

Tot dan!

Groetjes!

HalilB
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hi @Cecilia,

 

Ik heb al een contract ontvangen. Hoewel ik via de site van Ziggo heb aangemeld, staat de aansluitkosten wel erin vermeld. Een stuk hiervan heb ik in de bijlage gedaan. Kan je hier alvast wat mee?

HalilB
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hi @Cecilia 

 

Nu zie ik ook dat de Ziggo korting niet in het contract staat vermeld. Bijlage in mijn vorige post. Ik ga ervan uit dat dit automatisch erin komt te staan. Ik heb bij mijn aanmelding het Ja balkje aangevinkt en ook was ik aangemeld met mijn Ziggo account. Hoe zit het hiermee?

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @HalilB 
Dit staat niet in je contract maar je krijgt deze wel. Waarom het niet op je contract staat komt omdat je voor beide een contract moet hebben. Valt er een contract weg, dan krijg je de korting niet meer. Als het op je contract zou staan dan zou Vodafone het je voor altijd moeten geven. Je krijgt de korting dus wel, het staat alleen niet op je contract 😉

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

@HalilB De aansluitkosten kunnen worden vergoed zodra deze op de factuur staan. Hiervoor moeten we dus even de 1e factuur afwachten. Wat betreft de Gratis Extra's omdat je Ziggo en Vodafone combineert klopt het wat @Energieboy aangeeft. Dit betreft geen contractuele korting, maar een korting die je krijgt als beide abonnementen op hetzelfde adres actief staan. Zeg je één van beide abonnementen op, dan komen de Gratis Extra's te vervallen. Om die reden kan de korting niet contractueel worden vastgelegd.

HalilB
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hi @Cecilia ,


Top! Duidelijk, ik geef het aan zodra ik de eerste factuur heb ontvangen.

 

HalilB
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hi @Cecilia,

 

Ik heb de eerste factuur ontvangen. Waar kan ik deze naartoe sturen?

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

@HalilB Yes, bedankt voor jouw seintje! Ik had jouw gegevens nog en heb direct een creditfactuur van € 25,- aangemaakt! 🙂

HalilB
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Topper! Wat volgt? Moet ik de gehele factuur betalen of de aansliotkosten achterwege houden?

 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Je moet deze factuur gewoon betalen. Dit gaat toch automatisch van je rekening af. Cecilia laat een credit nota maken, dat wil zeggen dat je het geld op je volgende factuur verrekend krijgt en dat gaat er dan af. Of, dat kan ook, je krijgt 1x 25,- euro teruggestort. Je hoeft niets te doen 😁👍

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic