Sawm

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Alles op 1 buitenland / datalimiet overschreden???

Hallo,

Waarom staat er bij mijn tegoeden dat ik €19,08 buiten mijn tegoed zit terwijl ik de alles-in-1 op reis dagbundel voor het aanzetten van mijn dataverbruik heb geactiveerd? Daarnaast zit ik ook keurig onder de 35mb per dag.

9 Reacties 9
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Hey,

Download je rekening eens via My Vodafone? Als het goed is kun je precies zien waar die kosten voor zijn. Als het via de app is dan moet je wachten op je rekening.

Kan komen door:
- bellen en sms'en naar landen die geen Voordeellanden zijn
- bellen/sms'en/data vanaf cruiseschepen e.d. (die netwerken horen niet bij Voordeellanden!)
- bellen, sms'en of data buiten de bundel, maar dat deed je niet zei je al

Om welk land gaat het en heb je meer informatie?
Sawm
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Frankrijk, sfr netwerk. Maar Frankrijk staat tussen de 48 voordeellanden. Dus ik snap niet wat die kosten buiten het tegoed betekenen?
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Je zegt dat je blox aanstaat, hoeveel dagen ben je in het buitenland geweest?

Met Alles-in-1 op Reis kun je 20 minuten bellen, 20 minuten gebeld worden, 20 sms'jes sturen én 35 MB data gebruiken voor maar € 2 per dag in de Voordeellanden


Als je er bijvoorbeeld 9 dagen bent geweest, zou je dus 9 x 2 = 18 euro buiten je te goed verbruikt hebben
Sawm
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ben momenteel nog in het buitenland. Maar ik schrik ervan dat dat bedrag blijft oplopen.. Terwijl de Blox aanstaat heb ik alleen al 19 euro buiten mijn tegoed opgemaakt op 2 maart. Dit was nadat ik mijn Blox had geactiveerd, dus dit had toch nooit meer als +/- 2 euro mogen zijn? Heb op 1 maart niks verbruikt, data stond uit.
Ik hoop dat dit bij de maandrekening word gecorrigeerd. Maar kan ik nu gerust van deze Blox gebruik blijven maken?
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hallo @Sawm ,
Via het forum helpen klanten elkaar. Je zou hier dus een algemeen antwoord op je vraag kunnen krijgen. Immers overige klanten hebben geen toegang tot je gegevens. Als je wil dat er een collega specifiek naar jouw situatie kijkt, is een andere ingang van Vodafone wellicht makkelijker. Kies hiervoor:
- een DM via Twitter
- een privébericht via Facebook
- de chat via de website (of via de App)
- de telefonische opties
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
@Sawm

heb je wel goed gelezen?

€ 2 per dag in de Voordeellanden

Het zijn kosten per dag he, dus elke dag ga je 2 euro buiten je tegoed.

Dus 1 maart zou dan €2 euro kosten en 2 maart ook €2.

Dan zou je al €4 euro buiten je tegoed zitten.


Weet je zeker dat geen enkele app data verbuikt?


• Open ‘Instellingen’
• Navigeer naar ‘Mobiel netwerk’
• Scroll vervolgens naar beneden

Hier zie je op je iphone hoeveel mb verbruikt is.


Als je hier op de knop: ‘Stel gegevens opnieuw in" reset je de meters.

Zo kan je zelf continu zien hoeveel je op een dag verbruikt.

Sawm
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor de reacties, maar ik ben bang dat we elkaar niet helemaal begrijpen.

Ik heb zondag 2 maart om 17:52 de alles-in-1 Blox geactiveerd. Op dat moment was ik nog niks over mijn tegoed heen. Echter de volgende ochtend was ik opeens €19,- buiten mijn tegoed. Voor het activeren van de Blox had ik alles omtrent mobiel netwerk uitstaan. Ik heb niet gebeld of gesmst, het kan enkel data zijn geweest maar nooit meer als 35mb en daarvoor had ik ook meteen die Blox aangezet.

Het enige wat ik voor het aanzetten van de Blox heb gebruikt is de Vodafone app om die Blox te activeren. Maar als dat mij 19 euro aan data kost...

Achja ik zal wel contact met Vodafone zelf proberen te krijgen. Kan ik gratis bellen vanuit Frankrijk naar Vodafone? Ik gebruik geen Twitter en de chat kan ik niet gebruiken vanuit de app.

Toch bedankt voor de moeite!,
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Ow ik begreep dat u de blox al wat langer had gebruikt. U bent dus dan 17 euro buiten uw tegoed gegaan.
Waarom kan u de chat niet gebruiken? Soms is deze door drukte gesloten. Maar deze drukte begint momenteel steeds meer af te nemen waardoor die toch geregeld beschikbaar is
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
19 euro buiten de bundel, dat kan alleen als je iets van 40 MB hebt gebruikt voordat je de blox activeerde. Het zou ook kunnen dat de app het verkeerd weergeeft omdat dit nog niet goed is verwerkt in de app.

Goeie kans dat het straks op de factuur wel gewoon klopt dus. Zeker als nu je verbruik niet meer oploopt. Als het niet verder oploopt zou ik gewoon even afwachten tot je de factuur binnen hebt.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic