Ik zit op Curacao en word geconfronteerd met het activeren van de "alles in 1 wereldbundel" terwijl ik die niet gebruikt heb.
Ik heb namelijk bij de instellingen van mijn iPhone mobiele data uitstaan, wifi-assistent staat uit, locatievoorzieningen staat uit en iCloud-synchronisatie staat uit. Toch is in mei bijna elke dag mijn "alles in 1 wereldbundel" geactiveerd. Ik besprak dit met een collega en logde vervolgens gisterenmorgen in op mijn gebruikersaccount bij Vodafone en zag toen dat de wereldbundel weer werd geactiveerd. Ik maakte op dat moment gebruik van wifi, ik heb geen sms-je ontvangen en nogmaals "alles staat uit". Hoe kan die bundel worden geactiveerd?
Ik ben gaan chatten met Vodafone en na wat standaard toelichtingen te hebben ontvangen, werd mijn vraag doorgezet naar een expert. Ik wil namelijk weten hoe het kan dat er vlak voor of tijdens? het inloggen op Vodafone blijkbaar iets is gebeurd waardoor de bundel is geactiveerd terwijl ik toch echt op wifi zat en - nogmaals- mobiele data uit stond.
In de mail van de Vodafone die ik vervolgens heb ontvangen staat, naast weer een algemene toelichting, alleen: u heeft de bundel gebruikt. Daar heb ik dus niks aan. Ik wil weten wat er volgens Vodafone voor actie op mijn telefoon heeft plaatsgevonden waardoor de bundel is geactiveerd. Ik ben van mening dat er in het activeren van de bundel een fout zit waardoor ik nu 5 euro per dag moet betalen. Ik loop immers het risico elke dag 5 euro te moeten betalen zonder dat ik gebruik maken van internet, sms of bellen. Het gebruik hiervan zonder wifi kan ik niet blokkeren, datagebruik helpt niet want die bundel valt daar blijkbaar niet onder en mijn abonnement opzeggen doe ik liever niet.
Ik wil dit als een formele klacht bij Vodafone indienen want ik ga de rekening over juni (met het gebruik van mei) nu niet betalen zolang ik ervan overtuigd ben dat er een fout zit in het activeren van de bundel. Uitzoeken hoe en waar ik een formele klacht moet indienen is tijdrovend. Dus doe ik het eerst maar even zo.