Masutrix

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Alles in 1 op reis dagbundel ongevraagd geactiveerd ?

Omdat ik in het grensgebied met België woon heb ik regelmatig Belgische ontvangst. Nu ben ik laatst gebeld terwijl ik op Belgisch netwerk zat en heeft vodafone de alles in een op reis dagbundel geactiveerd ? Raar want ik heb roaming uitstaan en kan en wil dus geen data verbruiken in het buitenland. Toch beslist vodafone dat ze de bundel activeren.... telefoongesprek ontvangen op Belgisch netwerk is toch geen data.... graag een mening (kosten 2 euro p dag. Terwijl ik zeker de helft van de tijd op Belgisch netwerk zit, zou betekenen dat ik zo'n 30 euro per maand extra zou betalen voor het ontvangen van een paar gesprekken.)
6 Reacties 6
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes


Dit zou je op kunnen lossen door handmatig je mobiele netwerk te selecteren.

Instellingen -> Mobiele netwerken -> Netwerkoperators

en dan Netwerken zoeken. En selecteer vervolgens handmatig de nederlandse operator.

Als het goed is, mag je netwerk dan niet meer automatisch naar belgie verspringen.
Anonymous
Niet van toepassing
Tevens kun je ook de alles in 1 op reis uitschakelen via my Vodafone of de klantenservice en weer aanzetten zodra het nodig is. Hetzelfde geldt voor gebruik in het buitenland.
Masutrix
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Gisteren contact gehad met de helpdesk via de chat functie in de myvodafone app. Medewerkster zou de 2 euro in mindering brengen en heeft de bundel uitgezet. Maar het is toch van de zotte dat deze bundel standaard automatisch wordt aangezet door vodafone. Een sms met bevestiging zou mooi zijn van Vodafone maar het wordt gewoon gedaan zonder dat de klant ingelicht wordt. Bovendien zie ik nog steeds die 2 euro in mijn tegoed buiten bundel staan ?!
Masutrix
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Deze oplossing heb ik inmiddels toegepast. Vandaag kom ik weer in het Belgisch bereik. Ben benieuwd of ik wel netwerk blijf houden en gebeld kan worden...
Anonymous
Niet van toepassing
De alles in 1 op reis zit vaak standaard in het abonnement. Hier in Nederland is dit gewoon een slapende blox. Echter zodra je dan in het buitenland komt springt deze aan. Vaak is het ook zo dat mensen na een vakantie deze vergeten uit te zetten

De creditering wordt uitgevoerd zodra de rekening klaar staat. Dit kan pas dus zodra de rekening zichtbaar is in my Vodafone. Als het goed is heeft de desbetreffende collega er een herinnering in gezet voor haar of hem zelf.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 734Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic