Rick_Blaine

Stamgast
  • 124Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes

Alles in 1 op reis dagbundel en XL

Ik zie dat Vodafone nu ook een XL alles in 1 op reis dagbundel aanbiedt. Een mooi initiatief, maar als je deze bundel aanzet dan ben je als ik het goed begrijp altijd €4 per dag kwijt, ook al gebruik ik op een rustige dag maar 1mb of stuur ik maar 1 sms. Is dat niet raar? Ik vind dat niet fair. Ik vind dat als je de XL bundel aanzet, en je blijft een dag binnen de omvang van de normale op reis bundel, dat je dan maar €2 zou moeten betalen en geen €4. Een flexibele Alles in 1 op reis dagbundel dus. Dat zou pas klantvriendelijk én fair zijn. Een idee, Vodafone?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
daims

Gedreven Raadgever
  • 172Posts
  • 13Oplossingen
  • 49Likes
@Rick_Blaine

Ik kan begrijpen dat het niet handig is om heen en weer te switchen!
Vodafone is begonnen met de alles in 1 op reis dagbundel voor €2,- per dag voor mensen die toch in contact willen blijven.
Er kwam aanvraag door klanten voor een grotere bundel, hierop is Vodafone gekomen met de alles in 1 op reis dagbundel XL.
Indien je maar 1 sms stuurt is de bundel overbodig.

Zoals je aangeeft kan je switchen in de bundels indien je 1 dag meer wilt gebruiken dan een andere dag.

groetjes,
daims

Bekijk in context

20 Reacties 20
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hey @Rick_Blaine ,

Als je niet zoveel verbruikt kun je de lagere BloX nemen en niet kiezen voor de XL. Deze BloX is eigenlijk meer bedoeld voor de gebruiker die meer nodig heeft dan en beetje ;).
Misschien en idee voor later, you never know!
Rick_Blaine
topicstarter
Stamgast
  • 124Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes
Ja, ik snap dat wel, maar als ik op vakantie eens geen wifi heb dan zou je wel een dag of wat de xl bundel willen gebruiken. Steeds heen en weer switchen lijkt me niet handig.
daims

Gedreven Raadgever
  • 172Posts
  • 13Oplossingen
  • 49Likes
@Rick_Blaine

Ik kan begrijpen dat het niet handig is om heen en weer te switchen!
Vodafone is begonnen met de alles in 1 op reis dagbundel voor €2,- per dag voor mensen die toch in contact willen blijven.
Er kwam aanvraag door klanten voor een grotere bundel, hierop is Vodafone gekomen met de alles in 1 op reis dagbundel XL.
Indien je maar 1 sms stuurt is de bundel overbodig.

Zoals je aangeeft kan je switchen in de bundels indien je 1 dag meer wilt gebruiken dan een andere dag.

groetjes,
daims
antoine

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik maak gebruik van de Alles in 1 reisbundel voor 2€ per dag. Dat ging altijd wel goed, maar ik merk nu dat je veel sneller dan voorheen door je data heen bent. En dan ben je dus al heel snel verplicht om om op de XL bundel over te schakelen. Krijg je dan de kosten voor Alles in 1 reis en Alles in 1 reis XL voor 1 dag doorberekend, met andere woorden betaal je dan voor 1 dag 6€? Dat vind ik dan weer behoorlijk prijzig.

Zelfde met terugschakelen van XL naar Alles in 1: je hebt een dag XL aangehad en verwacht de volgende dag aan Alles in 1 standaard (€2) genoeg te hebben. Wanneer schakel je terug, en krijg je dan niet alsnog voor de dag waarop je terugschakelt zowel een standaard als een XL alles in 1 reis dagbundel in rekening gebracht? Je hebt immers een internetverbinding nodig om te kunnen in- en uitschakelen.

Al met al heb ik de indruk dat de standaard Alles in 1 Reis bundel er een stuk minder bruikbaar op is geworden, en je in het buitenland duurder uit bent ten opzichte van vorig jaar. En dat met dezelfde telefoon als vorig jaar, updaten van apps alleen over wifi ingeschakeld en dergelijke, dus daaraan kan het niet liggen. Dat vind ik jammer. Gaat hier nog iets aan gebeuren?
Rick_Blaine
topicstarter
Stamgast
  • 124Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes
Ik heb tijdens mijn vakantie in Duitsland een aantal weken geleden een app geinstalleerd waarbij het dagelijkse gebruik goed in de gaten kon houden. Ik heb zelfs Google Maps navigatie gebruikt voor kortere ritten en verder wat surfen en appen, ben nooit boven de 35mb uitgekomen. Viel me mee. In huis gebruikte ik ook wel wifi natuurlijk.
antoine

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank voor je reactie Rick, welke app is dat? Ik was laatst ook in Duitsland toen ik tegen dit probleem aanliep. De standaard (android) informatie die op mijn toestel zit geeft een indicatie maar niet exact over de laatste dag, bovendien is het nooit helemaal duidelijk of dat alleen roaming MB's zijn of ook over wifi. Overigens vind ik het ook met een app nog best lastig om constant mijn verbruik in het oog te moeten houden.
Eigenlijk heb ik de indruk dat de standaard Alles in 1 reisbundel niet meer voldoet aan de eisen van deze tijd en aangepast moet worden.

Wat ik daarnaast opvallend vind is dat navigatie zoveel MB's kost, je zou zeggen dat gps ook zonder internetverbinding kan werken, maar navigatie is naar mijn indruk de meest opvallende MB grootverbruiker. Heb ook meermalen meegemaakt dat de melding voor 80% gebruikt en 100% gebruikt binnen een paar seconden na elkaar binnenkwam. En dat ik dan vervolgens niet meer kon overschakelen naar XL omdat ik geen internetverbinding meer kreeg. Waardoor ik data maar helemaal uitzette omdat ik geen zin heb in buitenbundel MB's. Want die zijn pas echt duur.

Kortom: voor mij was Alles in 1 op Reis een prima product waar ik vrijwel altijd mee uitkwam, inmiddels is het voor mij in het gebruik een tamelijk onbruikbaar product geworden waarbij ik altijd op mijn qui vive moet zijn of ik niet over de schreef ga. En iedere dag XL vind ik best duur.
Ben benieuwd wat de Vodafone moderator ervan vindt.
Roosk

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dit probleem heb ik dus ook gehad. Sinds dag 1 in het buitenland deed Alles in 1 Reis het prima maar die 2 berichten kwamen ook gelijk achter elkaar aan bij mij!
Maar vanaf dag 2 enzovoorts heb ik geen internet meer. Ik betaal dus voor niks 2€ per dag. Enige wat ik kan doen is smsen en bellen, terwijl ik die 35 mb internet ook nodig heb. En dit gaat al een week zo door. Vodafone zelf weet ook niet wat het probleem is. Als Vodafone het niet weet, hoe moeten wij dit dan weten?
Rick_Blaine
topicstarter
Stamgast
  • 124Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes
Ik heb de gratis versie van My Data Manager - Data Usage van Mobidia Technology gebruikt. Die maakt onderscheid tussen wifi, mobiel internet en roaming. Na de vakantie weer verwijderd overigens. In Nederland heb ik 6 gig per maand en geen dataproblemen 😉
Welke navigatie gebruik je? Zijn er nog andere dataslurpende apps actief? Google maps haalt kaarteninfo elke keer van internet, daarom heb ik voor langere stukken in het buitenland Sygic navigatie met offline kaarten erin.
Anonymous
Niet van toepassing
My data manager is idd een hele fijne app, gebruik m zelf ook.
Leuk om te zien dat je nog steeds actief bent op het forum Rick_Blaine
Rick_Blaine
topicstarter
Stamgast
  • 124Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes
Dankjewel steven Ik heb in mijn 2 weken Duitsland maar 1 keer een SMS gehad over 80% bereikt. Maar dankzij die app had ik het al zien aankomen.
Waar ik vooral van baal is dat ik betaal voor die vakantiebundel en dat dan blijkt dat mobiel internet supertraag of niet aanwezig is op mijn vakantiebestemming (meestal ga ik niet naar de grote steden). Dan heb ik echt het gevoel dat ik genept wordt met een gprs verbinding ofzo, dan vind ik dat Vodafone betere contracten moet afsluiten met buitenlandse providers. Ik snap wel dat 100% 3G of 4G niet mogelijk is, maar soms is het echt bar en boos (en dan heb ik het over Duitsland en Engeland, geen bananenrepublieken).
Gezien het feit dat roamingkosten binnenkort toch verboden zijn zou het Vodafone sieren als de XL bundel de normale bundel zou worden, tegen €2 per dag natuurlijk.
Anonymous
Niet van toepassing
Ik snap je punt Rick_Blaine
Echter hebben wij geen invloed en inzicht op de dekking in het buitenland. Ook al is het bijvoorbeeld Vodafone.de of uk. Hiet in Nederland zijn de netwerken vrij stabiel. Helaas is dit in het buitenland niet zo. Wat ik persoonlijk altijd doe is handmatig van netwerk wisselen als het veel te traag is. (Indien foutmelding dien je dit 5x te doen)
Rick_Blaine
topicstarter
Stamgast
  • 124Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes
steven Kun je zomaar straffeloos van netwerk wisselen in het buitenland dan? Is het zo dat als je contact krijgt dat het dan goed is? Ik ben altijd bang dat ik de verkeerde kies en dat ik dan een torenhoge rekening krijg, dus ik laat hem altijd op "automatisch" staan.
Anonymous
Niet van toepassing
Jazeker, je hebt een overeenkomst met Vodafone. De netwerken in je telefoon van andere landen zijn voorkeursnetwerken. Als deze het niet doen mag je gewoon switchen. Zitten geen extra kosten aam verbonden. Daarbij komt je hebt de alles in op reis toch aan staan. Dus dan heb je toch ook recht om deze mbs te verbruiken.
Zodra het smsje van 80 of 100 procent komt weet je gewoon van mobiele data moet uit. Anders maak je inderdaad kosten buiten de bundel maar dat is ook zo bij de voorkeursnetwerken.
Rick_Blaine
topicstarter
Stamgast
  • 124Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes
steven Dankjewel, handige tip.
rachelle75

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

Ik heb de dagbundel alles in 1 op reis geactiveerd, mij is verteld geworden dat deze alleen gebruikt wordt indien ik in het buitenland hier gebruik van maak.
Echter op mijn rekening staat nu een bedrag hier voor afgeschreven van dik 21,- ik ben nergens geweest in het buitenland.
Kan iemand verklaren wat hier aan de hand is?

Groetjes Rachelle
Anonymous
Niet van toepassing
Hey ,

Wij kunnen niet in de systemen en tevens dus ook niet de rekening inzien.
De alles in 1 op reis springt aan als je belt, gebeld wordt, sms't, sms ontvangt of data verbruikt.
De klantenservice kan niet zien waaraan de data is verbruikt alleen wanneer het verbruikt is. Waaraan het verbruikt is kunt u terug vinden in het toestel.
In my Vodafone kunt u ook tevens terug vinden wanneer u het verbruikt heeft: Overzicht – Klik op Bekijk de status van je abonnement, Blox en extra’s (onderaan) – Klik op Bekijk verbruiksdetails (rechts onderin)- Klik op Analyseer details
Hier kun je alle datasessies, verstuurde smsjes en gebelde nummers terug vinden

In je toestel kun je zien als het data is geweest mits het toestel correct ingesteld.
Echter geef je aan dat het €21 euro in totaal is. De alles in 1 op reis kost 2 euro en de grote variant 4€
Onmogelijk dus om op 21 uit te komen tenzij je natuurlijk buiten deze bundel bent gegaan. Ik vermoed in jouw geval omdat je al aangeeft niet in het buitenland te zijn geweest dat je gewoon kosten buiten de bundel hebt gemaakt betreft data, bellen, sms'en of content diensten.
rachelle75

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi steven,

Op de rekening staat:
Alles in 1 dagbundel op reis 21,- dat is het enige wat daar staat.
Anonymous
Niet van toepassing
Dan raad ik je echt even aan om contact op te nemen met de klantenservice
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic