gmanstra

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Alles-in-1 op Reis bundel aangezet toch hogere kosten


Hallo Allen,

Ik ben net terug uit Spanje en ben toch geschrokken van de factuur over de maand Augustus 2016. Deze is namelijk 2x zo hoog dan normaal. Even de details, ik had de Alles-in-1 op Reis XL bundel aangezet en roaming staat altijd uit bij mij. Na analyse van de specificaties blijkt dat ik ongeveer in totaal 10 minuten gebeld heb of gebeld ben in Spanje. Het merendeel waren voicemailberichten of mensen die mij hebben gebeld. Het standaardtarief voor bellen in Spanje is 6 cent per min (volgens vodafone.nl). Dus 60 cent zou ik zonder bovenstaande bundel buiten tegoed moeten betalen.

Maar mijn bundel stond dus aan, dus in plaats van 60 cent, mag ik ongeveer 30 euro buiten tegoed afrekenen. Het zal wel in de voorwaarden van Vodafone staan dat dit product zo werkt. Maar naar mijn mening moeten de risco's van dit product expliciter uitgelegd worden. En aangegeven worden dat dit product zeer ongeschikt is voor mensen die weining bellen,smsen en internetten in het buitenland.

Nog een voorbeeld:
Vakantie 2 weken in Spanje
Bundel uit
Roaming uit
Elke dag wordt je gebeld vanuit Nederland, gespreksduur 1 min

Buiten tegoed kosten 14 x 0.06 = 84 eurocent

Vakantie 2 weken in Spanje
Bundel aan
Roaming uit
Elke dag wordt je gebeld vanuit Nederland, gespreksduur 1 min

Buiten tegoed kosten 14 x 4 euro = 56 Euro

Dus let op voordat je deze bundel activeert met de gedachte om kosten te besparen. Als u denkt dat u per dag meer dan 4 euro buiten tegoed gaat verbruiken, bundel aanzetten.
Als u hier niet zeker van ben. (1 inkomend of uitgaand gesprek kan u zo 4 euro kosten) Mijn advies zou zijn bundel uit. Ook met oog op de zeer gedaalde tarieven voor bellen in het buitenland.

Met vriendelijke groeten,

Gino Manstra
3 Reacties 3
Thomas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 428Posts
  • 21Oplossingen
  • 17Likes
gmanstra , het is inderdaad zo dat de bundel niet geschikt is wanneer je maar zeer weinig gebruikt maakt van de telefoon. Wanneer je bijvoorbeeld alleen wilt bellen/sms'en dan is de bundel niet voordelig en kun je deze beter uitzetten.

De bundel wordt direct actief zodra je belt/sms't of internet gebruikt in het buitenland. Ik raad ook altijd aan om eerst de voorwaarden van een bundel te lezen voordat je deze aansluit. Alle informatie over de Reisbundel kun je bijvoorbeeld hier vinden: klik hier.


Jackie
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 686Posts
  • 21Oplossingen
  • 63Likes
We sluiten dit topic over 48 uur, je kunt er dan niet meer op reageren.
Kyra
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 499Posts
  • 5Oplossingen
  • 49Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic