Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes

Alles-in-1 op Reis: Vervanging voor bestaande Blox

De Alles-in-1 op Reis Blox is een nieuwe blox geïntroduceerd om internetten, bellen en sms'en in het buitenland zorgelozer te maken voor onze klanten. Deze blox is ter vervanging van bestaande blox die bijvoorbeeld maar 1 van deze voordelen bieden: alleen sms of bellen of internet in het buitenland.

Heb jij vragen over deze blox? Of wat er gebeurd met blox die jij al hebt aangesloten, dan ben je hier aan het goede adres.
29 Reacties 29
Elf_dobby

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik krijg net een mailing over Alles-in-1 op Reis en dat dit automatisch mijn bestaande Internet op Reis 35 MB per dag gaat vervangen. Klopt dit?
Ik ben daar helemaal niet blij mee omdat ik in het buitenland weinig gebruikt maak van internet de mobiele telefoon en dan nog meestal van Wifi. Ik heb de Internet op reis dagbundel dan ook ook alleen voor noodgevallen.
Maar als ik het goed begrijp ga ik straks met 1 SMSje al meteen 2 euro betalen. Ik krijg weliswaar die dag dan een hele bundel tot mijn beschikking maar zal daar over het algemeen geen gebruik van maken. Ik ben dan dus extreem duurder uit!  Met minder dan 15 SMSjes of  globaal 5 belminuten per dag blijf ik goedkoper uit.
 
 
Elf_dobby

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
O ja, en heeft dit ook nog invloed op Passport?
DroidGuru

Gedreven Raadgever
  • 403Posts
  • 23Oplossingen
  • 44Likes
Hoi Elf_dobby,
 
Wat je zegt klopt.
Als je aansluiting gebruikt word, worden deze kosten berekend.
 

  • Bellen of zelf gebeld worden
  • SMS versturen of ontvangen
  • Online berichten ontvangen of versturen ( Ping, Whatsapp, Email, Facebook, Twitter)
Dit is allemaal €2,-
 
Of het verder invloed heeft op Vodafone Passport weet ik niet.
 
 EDIT:
 
Linkje Alles in 1 op Reis
 
miki

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb hetzelfde als Elf_dobby: doe ook zuinig aan op vakantie en wil niet voor 1 smsje meteen € 2 betalen. Dus heb ik zojuist de klantenservice gebeld. Daar vertelde men mij dat ik de Internet-op-reis-bundel houdt zolang ik hem niet uitzet en mijn abonnement niet wijzig. Ik ben benieuwd. Ga voor de zekerheid de klantenservice ook maar even mailen.
miki

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb per email hetzelfde bericht gekregen als per telefoon: zolang ik mijn abonnement niet wijzig verandert er niets. Dus ik word NIET automatisch overgezet op de alles-in-1-bundel. Ik hoop dat dat ook geldt voor iedereen die niet reageert!
Dory1000

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vreemd,tegen mij is gezegd (Vodafone winkel) dat iedereen die nu een Internet op reis bundel heeft per medio juni omgezet wordt naar de alles in 1 op reis bundel.Ook ik ben hier niet blij mee.Tot nu toe kon ik in het buitenland bellen via de passpoort tarieven en af en toe Internet.Straks ben ik in het buitenland elke dag 2 euro kwijt.
Elf_dobby

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Helaas, als ik bij mijn gegevens kijk, staat het nieuwe Alles-in-1 op Reis gewoon geactiveerd.
 
Deze Blox gaat dus zsm gedeactiveerd worden.  Dan maar geen mobiel internet in het buitenland. (en op zoek naar Wifi)
 
O ja, let ook even op als je Passport aan hebt staan, per 1 juli worden de Europese tarieven aangepast. Het kan zijn dat je dan met Passport duurder uit bent.
 
Tarieven vanuit het buitenland met Vodafone PassportBellen met Vodafone Passport Abonnement
Naar Nederlandse nummers
Naar je voicemail
Naar nummers van het bezochte land€ 0,19 p/min
+ € 0,79
Naar nummers buiten het bezochte land (bijv. van Frankrijk naar Spanje)Internationale tarief + € 0,79
Gebeld worden€ 0,79
Sms versturen€ 0,13
Sms ontvangenGratis
Internetten€ 1,50 per MB met Bel+Sms+Web en iPhone abonnementen, overige abonnementen € 2,50 per MB
Naar Klantenservice€ 0,79 per gesprek
Voicemail-bericht ontvangenGratis
 
 
Wijzigingen per 1 juli *  Nu Per 1 juli 2012
Bellen in het buitenland€ 0,42 p/min.€ 0,35 p/min.
Gebeld worden in het buitenland€ 0,13 p/min.€ 0,10 p/min.
Sms'en in het buitenland€ 0,13 p/min.€ 0,11 p/sms
Internetten in het buitenland € 0,83 p/MB
 

Elf_dobby

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wordt ik  gek of wat?
 
Stuur net een SMS naar 4000 met de tekst Alles op reis uit,  krijg ik een reply "Deze vodafone blox is niet actief en kan daarom niet worden afgemeld"    ??????
 
(en via MyVodafone kan ik het tijdelijk ook al niet uitzetten?????)
 
VODAFONE geef eens een reactie in het forum !!!!
 
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Op zich vind ik het niet eens zo erg dat die bundel er komt ipv de standaard internetbundel, maar het lijkt erop dat je nu ipv 30 ct/MB ineens 83 ct/MB buiten de bundel gaat betalen (of € 1,50 per MB in bijv. Turkije, Japan, Australië, Nieuw Zeeland). Da's een forse verhoging...
 
Ook als je in Australië of elders buiten de EU nu meer dan 20 minuten belt, dan ga je ineens € 1,95 per minuut betalen, en € 1,50 per MB! Mensen die flink veel gebruiken zullen veel duurder uit zijn.
 
Die € 2 per dag was ik op de meeste dagen toch wel kwijt.
 
Overigens neem ik aan dat bij het ontvangen van een sms de bundel niet wordt geactiveerd (bij sturen ervan natuurlijk wel).
hilletje

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ben onderhand heel flauw van de buitenlandbundel. Je blog wordt automatisch omgezet en passport vervalt dan: dat wordt niet gemeld. ( nu blijkt dat per 1 juli te veranderen) Als je niet iedere dag 2 euro uit wil geven voor de bundel dan moet je eigenlijk ieder telefoontje afwegen: opnemen of niet. Ik heb al beldagen ingesteld voor de familie, eigenlijk te zot voor woorden. En nu inderdaad maar hopen dat een sms lezen erbuiten valt. Al met al een insteker als je op vakantie je telefoonkosten wil beperken. En naar 4000 sms sen is nog nooit gelukt niet in nederland en niet in het buitenland.. Vodafone beweert gewoon dat het wel functioneert!.  En op mails reageren ze nooit.
hilletje

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
dit zou niet kunnen want er staat: als je gebruik maakt van de bundel. ( en ook wel de term:  "gebruik maakt van je telefoon") ze weten het zelf blijkbaar niet! De bundel omvat bellen, gebeld worden, sms sturen en internet. Dus een sms lezen valt erbuiten!  Dat zou ook te zot zijn. Ik vraag me ook af of ze zomaar zonder goede informatie je blox om mogen zetten naar deze " aanbieding". Volgens mij heb je als klant ook wel rechten en zeker recht op de juiste informatie ( oh oh wat hebben we nu een voordeel gekregen, maar niet heus, zie de standaard mail) Ja ik ben niet blij wan tik kon de bundel onderweg niet uitzetten!
hilletje

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
als je nu sávonds moet bellen heb je nog maar een kort tijd uur om je bundel te gebruiken. Het is niet meer 24 uur maar per dag. En als zuinige gebruiker wil je natuurlijk wel je tegoed ietwat benutten.. zonder iedereen uit bed te bellen. Vakantievrijheid: Eh schat, ik kom nog niet in bed hoor. Moet eerst nog internetten en sms sen en bellen....
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Hilletje: je kunt ook overdrijven hoor. Voor 2 euro krijg je niet eens een biertje in de meeste steden in Nederland... Je kunt ook kiezen je daar niet zo druk over te maken.
 
Passport kostte vroeger 79 cent per gesprek + minimaal 1 minuut naar boven afgerond (dus 98 cent). Zo veel goedkoper is dat dus niet. Na 5 minuten bellen in de avond is de dagbundel al goedkoper.
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Hi Arno,
 
Passport was voor korte gesprekken altijd al duur, maar dat werd dan weer goedgemaakt door lange gesprekken die veel goedkoper waren. Alleen dat voordeel is nu een beetje verdwenen met alles-in-1. De echte buitenland-grootverbruiker komt nu minder aan z'n trekken en kan zelfs goedkoper uit zijn met de Passport-klonen van KPN en T-Mobile, vooral bij gebeld worden + veel lange gesprekken.
 
Wat betreft het stapelbare: als je het zo doet dat bij een stapeling altijd wordt gestapeld naar 20-20-20-35 dan is de netto waarde van de stapeling lager dan die van het originele. Stel dat iemand bijv. alleen internet 35 MB, dan worden de minuten niet opgewaardeerd. Dus zo behoud je toch het effect dat de grootverbruiker die over z'n bundel gaat netto meer betaalt, maar is het niet gelijk 83 ct/MB wat best veel is als je voor de eerste 35 MB maar een kleine 6 cent per MB betaalt.
B3232

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo, 
 
Ik ga morgen naar spanje, en ben van plan vodafone blox alles in 1 aan te sluiten (prepaid)
Ik heb een samsung toestel.
 
Mijn vraag is of ik voor internet gebruik pakketgegevens of roaming moet gebruiken? (Of alle 2)
Ben bang dat als ik de verkeerde in stel mijn tegoed meteen op is...
 
En er staat dat hij om 00:00 uur verloopt, wanneer ik dan slaap, en 'sochtends wakker wordt heeft hij dan de hele nacht buiten deze bundel internet verbinding gehad?
 
Alvast bedankt!
Steef86

Raadgever
  • 171Posts
  • 14Oplossingen
  • 18Likes
Goeiemorgen,
 
Je moet naar mijn weten allebei aan hebben. Pakketgegevens zijn ervoor dat je verbinding kunt maken met internet en roaming is ervoor zodat ie dit ook toestaat in het buitenland.
 
Die bundel loopt idd om 00:00 af, dus als je dan niet om 00:01 een nieuwe bundel afsluit voor de dag erna en je internet op je toestel aan laat staan en je toestel automatische verbinding maakt, dan is dit buiten de bundel ja....dus zou ik wel mee opletten.
 
1 tip: als je meer vragen hebt over deze bundel stel die dan in Dit topic. Dat topic is speciaal aangemaakt voor deze blox.
mibv

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Let wel even op de volgende punten;
 
1) De wettelijke verplichte limiet wordt hiermee UITGESCHAKELD(*)
 
2) Je krijgt voor je DATA bundel tweemaal een waarschuwing dat je tegen de limit aan zit, daarna niet meer.
Over een waarschuwing mbt je bel en sms gedrag wordt verder niet gesproken.
 
Overigens is er best een grote kans dat je niet over de limieten heen gaat en je dus voor 2,= per dag klaar bent.
Als je tenminste je data roaming standaard uit hebt staan en alleen aanzet om hele specifieke dingen mee te doen.
Daarnaast kan het zijn dat de limiet sowiso al uit staat.
 
Maar helemaal zorgeloos is het niet omdat de bescherming die door 'Europa' is afgedwongen om torenhoge rekeningen vanwege dataverkeer te voorkomen hiermee wordt uitgezet.
 
En tevens wordt je er mee in de verleiding gebracht om de 'data roaming' optie niet uit te zetten maar juist aan te laten staan.
Met als gevaar dat allerlei applicaties zoals Facebook 'stiekum' data verbruiken.
 
100Mb op een dag zal volgens de huidige tarieven 53,95 (extra) kosten.
En er is geen totaal limiet (meer), die staat tenslotte uit.
 
Ik krijg sterk het idee dat deze actie ook precies daarvoor bedoeld is; om mensen te verleiden wat minder voorzichtig met hun roaming verbruik om te gaan en het door de europese wetgeving ingestelde veiligheids plafond te omzeilen.
Het kost tenslotte toch maar 2,=/dag dus je kunt zonder zorgen je smartphone gebruiken?
Niet dus.
 
Dan kun je dus wel eens voor een verrassing komen te staan.
 
Anne.
mibv

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zoals ik elders ook al opmerkte zitten hier toch nog wel wat andere aandachtspunten aan;
 
1) De wettelijke verplichte limiet wordt hiermee UITGESCHAKELD(*)
 
2) Je krijgt voor je DATA bundel tweemaal een waarschuwing dat je tegen de limit aan zit, daarna niet meer. Over een waarschuwing mbt je bel en sms gedrag wordt verder niet gesproken.
 
Overigens is er best een grote kans dat je niet over de limieten heen gaat en je dus voor 2,= per dag klaar bent.
Als je tenminste je data roaming standaard uit hebt staan en alleen aan zet om hele specifieke dingen mee te doen.
Daarnaast kan het zijn dat de limiet sowiso al uit staat.
 
Maar helemaal zorgeloos is het niet omdat de bescherming die door 'Europa' is afgedwongen om torenhoge rekeningen vanwege dataverkeer te voorkomen hiermee wordt uitgezet.
 
En tevens wordt je er mee in de verleiding gebracht om de 'data roaming' optie niet uit te zetten maar juist aan te laten staan.
Met als gevaar dat allerlei applicaties zoals Facebook 'stiekum' data verbruiken.
 
100Mb op een dag zal volgens de huidige tarieven 53,95 (extra) kosten.
En er is geen totaal limiet (meer), die staat tenslotte uit.
 
Ik krijg sterk het idee dat deze actie ook precies daarvoor bedoeld is; om mensen te verleiden wat minder voorzichtig met hun roaming verbruik om te gaan en het door de europese wetgeving ingestelde veiligheids plafond te omzeilen.
Het kost tenslotte toch maar 2,=/dag dus je kunt zonder zorgen je smartphone gebruiken?
Niet dus.
 
Dan kun je dus wel eens voor een verrassing komen te staan.
 
Anne.
Caspar

Gedreven Meedenker
  • 210Posts
  • 13Oplossingen
  • 29Likes
Even een kleine aanvulling. Je kunt je weer opnieuw aanmelden voor de 59,50 euro grens via My Vodafone of door het sturen van een sms bericht met de teks “datalimiet aan” naar 5000.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic