KeesMommers

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Alles in 1 Wereld

Onlangs 3 weken naar Amerika geweest. Vóór vertrek roaming uitgezet en de Alles in 1 Wereld bundel aangezet. Hiervoor kun je per dag 30 minuten bellen en gebeld worden, 30 smsjes of 30MB. Dit kost 5 euro per dag als je de bundel gebruikt. Gebruik je de bundel een dag niet dan zou dit niets kosten.
Ik heb in die 3 weken niemand gebeld, ben niet gebeld, geen smsjes en geen data. Pas in het hotel gebruik gemaakt van de wifi. Groot was mijn verrassing dat na terugkomst ik een rekening kreeg van 50 euro hoewel ik niet van de bundel gebruik gemaakt heb.
Dit heb ik gemeld in de Vodafone winkel en gebeld met de Servicedesk. Ik heb geen bevredigend antwoord gekregen. Er is wel iets nagezocht, mijn toestel zou regelmatig toch "contact" zoeken en gebuikt dan een paar Kb. En dat kost je dan meteen 5 euro. Wat dat contact is is mij niet duidelijk geworden. Ook deed mijn toestel dit niet dagelijks, dat zou ik dan verwachten. Ik heb een BlackBerry Priv.
Wij gaan regelmatig naar Amerika en maken altijd gebruik van de Amerika bundel. Dit is de eerste keer dat ik een rekening kreeg terwijl ik niet beld heb en niet gebeld ben, geen smsjes en geen MB's verbruikt heb.
Vreemde zaak. Weet iemand hier een verklaring voor te geven?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hoi KeesMommers

Om een toestel geen verbinding te laten maken met het internet, dient roaming en mobiele data uit te staan.
Zodra deze 2 uit staan, kan er geen verbinding gemaakt worden met het netwerk en kunnen er geen kosten berekend worden.

Via de instellingen - datagebruik- kun je inzien waaraan het verbruikt is.
Hier kun je het limit instellen voor hoeveel data je mag verbruiken en dat het tegoed van de eerste van de maand loopt,
Onderaan zie je per app wat er verbruikt is.

Wegens privacyredenen kunnen wij helaas niet inzien waaraan je internet is verbruikt.

Bekijk in context

5 Reacties 5
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi KeesMommers
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Omdat dit een klanten helpt klanten Community is kan ik niet inzien wat er allemaal is gebeurd en dat kan Vodafone wel. Je hebt inmiddels contact met ze gehad en het eerste wat in mij op kwam, dat je toestel toch op een ogenblik contact heeft gemaakt met internet, zegt ook Vodafone. Het is zo lastig wanneer je een mobiel bij je hebt. Zonder dat je het weet kan deze al maar 1 klein dingetje doen met internet en je hebt je data gebruikt. Beste is dan of hem uit te laten, maar dat wil je niet want je wilt gebeld worden, of hem op vliegtuigmodes zetten (ook lastig als je belt wilt worden).

Het enige wat je nog kan doen is een gespecificeerde tekening opvragen maar ik denk dat je daar dan toch niet veel aan ziet. Alleen hoeveel data maar niet waaraan of waarvan. Bij mijn iPhone kan ik zien waar data aan is verbruikt, ik weet niet hoe dat zit bij een BlackBerry.

Hoop dat ik je iets heb kunnen helpen met uitleg.
KeesMommers
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
H Energieboy,

dank voor je reactie.
Wat jij beschrijft is zo'n beetje hetzelfde wat de vodafone medewerkers mij verteld hebben. Wat ik vervelend vindt is dat bij Vodafone niet aangegeven wordt wat (op mijn toestel) blijkbaar zelfstandig contact heeft via Internet. Misschien is er nog een andere optie die ik aan of uit kan zetten naast de roaming?
Ook bij de Alles in 1 Wereld bundel wordt niets vermeld dat naast bellen, smsen en MB's, er toch nog iets anders zonder dat jij het in de gaten hebt (in mijn geval) Kb's verbruikt. En zo wordt je ongemerkt met kosten opgezadeld.

IK veronderstel dat er Vodafone medewerkes zijn die ook de Community in de gaten houden? Miaschien kunnen zij reageren?

In ieder geval dank.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Waarschijnlijk uit privacy redenen dat ze dit niet kunnen zien?!
Wellicht dat je naar een winkel kan gaan even vragen wat voor instellingen er zijn en welke nodig is om helemaal geen data te gebruiken. Wie weet kan iemand, die meer verstand heeft van dit toestel, je wel melden.

Graag gedaan.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hoi KeesMommers

Om een toestel geen verbinding te laten maken met het internet, dient roaming en mobiele data uit te staan.
Zodra deze 2 uit staan, kan er geen verbinding gemaakt worden met het netwerk en kunnen er geen kosten berekend worden.

Via de instellingen - datagebruik- kun je inzien waaraan het verbruikt is.
Hier kun je het limit instellen voor hoeveel data je mag verbruiken en dat het tegoed van de eerste van de maand loopt,
Onderaan zie je per app wat er verbruikt is.

Wegens privacyredenen kunnen wij helaas niet inzien waaraan je internet is verbruikt.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Topic gesloten
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic