Onlangs 3 weken naar Amerika geweest. Vóór vertrek roaming uitgezet en de Alles in 1 Wereld bundel aangezet. Hiervoor kun je per dag 30 minuten bellen en gebeld worden, 30 smsjes of 30MB. Dit kost 5 euro per dag als je de bundel gebruikt. Gebruik je de bundel een dag niet dan zou dit niets kosten.
Ik heb in die 3 weken niemand gebeld, ben niet gebeld, geen smsjes en geen data. Pas in het hotel gebruik gemaakt van de wifi. Groot was mijn verrassing dat na terugkomst ik een rekening kreeg van 50 euro hoewel ik niet van de bundel gebruik gemaakt heb.
Dit heb ik gemeld in de Vodafone winkel en gebeld met de Servicedesk. Ik heb geen bevredigend antwoord gekregen. Er is wel iets nagezocht, mijn toestel zou regelmatig toch "contact" zoeken en gebuikt dan een paar Kb. En dat kost je dan meteen 5 euro. Wat dat contact is is mij niet duidelijk geworden. Ook deed mijn toestel dit niet dagelijks, dat zou ik dan verwachten. Ik heb een BlackBerry Priv.
Wij gaan regelmatig naar Amerika en maken altijd gebruik van de Amerika bundel. Dit is de eerste keer dat ik een rekening kreeg terwijl ik niet beld heb en niet gebeld ben, geen smsjes en geen MB's verbruikt heb.
Vreemde zaak. Weet iemand hier een verklaring voor te geven?