PatrickJa

Gedreven Raadgever
  • 244Posts
  • 14Oplossingen
  • 9Likes

Alles in 1 Op Reis

Alle vragen met betrekking tot Alles in 1 Op Reis kunnen hier worden gevraagd. Hierbij moet je denken aan de volgende onderwerpen:

  • Ik heb kosten gemaakt, terwijl de BloX aan staat?
  • Wat is het tarief in het buitenland? (Alles in 1 Op Reis tarief)
  • Hoeveel moet ik betalen als mijn BloX op is?
  • Hoe werkt zo'n bundel precies mbt kosten?
  • Wat zijn de voorwaardens mbt deze BloX?
  • Ik heb geen waarschuwing bericht gekregen, hoe kan dat? (Kosten)
65 Reacties 65
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Hey Arno,
 
Als het écht de bedoeling is dat het zorgeloos is, waarom zijn de buitenbundeltarieven dan zo hoog?
 
Data in Duitsland bijvoorbeeld:
35 MB = 2 euro
40 MB = 6,15 euro
 
Bellen in Australië ook:
20 minuten = 2 euro
30 minuten = 60,50 euro!!!
20 sms'jes = 2 euro
30 sms'jes = 18,50 euro
 
Vroeger had je nog de Passport-tarieven, waar ook heel veel reclame voor werd gemaakt op vliegvelden, en de zakelijke 5 euro-bundel om je binnenlandbundel in het buitenland te gebruiken. Ik vind het echt een gemis dat die dingen er nu niet meer zijn. Ik snap dat het lastig is nu de EU-tarieven zo laag worden, maar een bundel met zulke hoge buitenbundeltarieven is niet de oplossing volgens mij... een stapelbare bundel lijkt me dan een beter idee: boven 35 MB betaal je opnieuw 2 euro en reset de bundel naar 35 MB / 20 min / 20 min / 20 sms.
ArnoJ

Gedreven Ontdekker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Hi Ruud,
 
Dankjewel voor je suggestie van een stapelbare bundel. Zeker goed dat je meedenkt met ons!
 
De Alles-in-1 Op Reis is dagelijks te vernieuwen, dus dagelijks kunnen 20 minuten gebeld worden, 20 smsjes worden gestuurd en 35 MB worden verbruikt. Om 00:00 kan de bundel weer opnieuw worden geactiveerd voor de volgende 24 uur, om weer dezelfde hoeveelheden te ontvangen. Daardoor heeft de klant dagelijks de mogelijkheid om voor €2,- te bellen, sms’en en internetten
 
Het is overigens zo dat voor de Europese landen per 1 juli nieuwe tarieven gelden, waardoor je in sommige situaties zelfs duurder uit zou zijn als je Passport geactiveerd hebt. Binnen de Alles-in-1 Op Reis bundel is bellen, sms’en en internetten in ieder geval goedkoper dan met Passport. De nieuwe Europese tarieven zijn al in prijs verlaagd,vooral het internetgebruik is goedkoper geworden: het tarief was € 1,50 per MB Bel+Sms+Web en iPhone abonnementen, , de nieuwe tarieven zijn € 0,83 p/MB. Ook bellen per minuut zal niet veel verschillen met Passport. Bijvoorbeeld, een klant wil 5 minuten bellen in Frankrijk. Met Passport betaalt hij: €0,79 starttarief + (5*€0,19) = €1,74. Met de nieuwe EU-tarieven betaalt hij (als zijn bundel op is): €0,35 p/min.: 5*€0,35 = €1,75. Hier ontlopen de prijsplannen elkaar dus niet veel. Sms’en is echter ook goedkoper geworden: van €0,13 per sms, naar €0,11 per sms. Over het algemeen zijn de tarieven dus goedkoper geworden, maar daarnaast willen wij de klant extra faciliteren en bieden daarom voor €2,- per dag de Alles-in-1 Op Reis bundel aan.
 
Arno
 
Floyd

Gedreven Meedenker
  • 28Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes
Ik woon in Sneek, en maak gebruik van de Web Blox. Ik ben Prepaid klant bij Vodafone en maak gebruik van de Web Blox.
Vanmiddag was ik een aantal uren in Duitsland, omgeving Emden, en heb daar gebruik gemaakt van de Alles in 1 op Reis Blox van € 2 per dag. Ik heb me daarvoor aangemeld en heb ook een terugmelding gehad.
 
Op een gegeven moment kreeg ik op de terugweg een melding dat er gebruik zou worden gemaakt van gegevensroaming en dat dat mogelijk geld zou gaan kosten. Omdat ik van de beide voornoemde Blox gebruik maak, heb ik het antwoord gegeven dat dat akkoord was.
 
Vanaf dat moment worden steeds bedragen van mijn tegoed afgeschreven (steeds 99 cent of een veelvoud daarvan, dus standaardtarief) voor data, terwijl ik dus een Web Blox gebruik die nog loopt tot 5 augustus 2012. Het begon in de buurt van Emden/Nieuweschans, en ik heb datagebruik daarom maar uitgeschakeld.
Maar nu blijkt dat het ook thuis (na inschakeling van datagebruik) gewoon door gaat. Het lijkt er dus op dat de Alles in 1 op Reis Blox de Web Blox heeft uitgeschakeld, en het standaard tarief nu actief is.
 
Kijkend op de My Vodafone staat echter dat deze nog tot 5-8-2012 actief is.
 

 
Hoe is dit mogelijk? En wat moet ik doen om het onterecht afgeschreven tegoed terug te ontvangen?

Groet,
Piet
 
Floyd

Gedreven Meedenker
  • 28Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes
Inmiddels heb ik contact gehad met de servicedesk van Vodafone. Het blijkt dat dit vaker mis gaat. Ik heb mijn ten onrechte afgeschreven tegoed terug gestort gekregen.
 
Het is nu aan Vodafone om het achterliggende probleem op te lossen. 😄
ETET

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Volgens mij is de moderator op vakantie (zie bericht 22-06-2012) en zijn vervangers kwijten zich niet van hun taak. Ik zal proberen antwoord te geven vanuit de informatie die ik inmiddels heb vergaard door antwoorden te lezen. Ik weet niet of die info klopt.
 
Welk nummer moet je smssen vanuit het buitenland? Volgens mij gewoon 4000.
 
Tussen 0.00 uur  en 02.00 uur (soms zelfs wat later) betaal je het normale tarief.
 
Als er staat, dat je minimaal 2,50 beltegoed moet hebben, dan zal dat wel zo zijn.
 
Voor 20 euro kan je 7x de dagbundel doen en de smsjes sturen.
 
Je moet er niet overheen gaan, want anders moet het thuisfront opwaarderen.
 
Deze bundel is natuurlijk een goede deal. Het is alleen jammer, dat hij voor prepaid niet kan doorlopen en dat hij iedere dag geactiveerd moet worden.
 
Probeer je nog eens te registreren of is dat inmiddels gelukt?
 
Volgens mij kan je gratis in Vodafone winkels naar de klantenservice bellen.
ETET

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ook als je er helemaal geen gebruik maakt, dan ben je als prepaid de 2 euro kwijt. Ik had hem in Nederland aangezet, maar er was 2 euro beltegoed af.
Visser

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb zojuist mijn rekening op details gecontroleerd voor alles in een op reis.
 
Hier klopt werkelijk niks van. Voorbeeld:
28.07.2012 23:49 Gesprek ontvangen Bulgarije 00:00:37        0,000 T
29.07.2012 17:14 ************************ Bulgarije 00:13:49        4,714
29.07.2012 21:20 Gesprek ontvangen Bulgarije 00:01:10        0,000 T
30.07.2012 07:37 Gesprek ontvangen Bulgarije 00:00:18        0,000 T
30.07.2012 11:23 ************************ Bulgarije 00:01:48        0,614
30.07.2012 12:28 Gesprek ontvangen Bulgarije 00:01:22         0,000 T
 
Op 29.07.2012 een gesprek gevoerd van 13 minuten en 49 seconden en een geprek ontvangen.Mag hier € 4,714 voor betalen. Dit terwijl alles in een op reis aanstaat en in rekening wordt gebracht.
 
Zo staat de rekening vol met dit soort fouten.Teveel om hier te tonen, dit was het simpelste voorbeeld.
 
Net gebeld met Klantenservice. Mij werd gevraagd wat ik fair vond als credit???????
Dit slaat kant nog wal. Ik wil gewoon een factuur hebben waar alle zaken goed in berekend worden.
 
De berekening van alles in een op reis klopt totaal niet voor de belminuten. Zoveer als ik kan zien wel voor sms en data.
 
Iemand dezelfde conclusie?
s_b

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@Visser: ja. In zoverre dat ik met prepaid niet kan zien wat ik precies onterecht heb betaald, want ik heb geen gespecificeerde rekening (bij mijn weten).
Zie mijn eerdere bericht. 
Al 6 dagen wacht ik op antwoord van Vodafone, op de vragen hoe dit kan en hoe ik dit kan voorkomen. In de tussentijd koop ik maar internet op de camping, en bel met een andere telefoon...
 
Ik baal er van dat men mij als klant zo in de kou laat staan. Een paar weken per jaar is deze Blox zinvol. En dan vind ik het niet zo handig dat een antwoord zo lang op zich laat wachten....
Rvdv

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste medewerkers,

Eind juni ben ik naar Parijs gegaan en was erg dankbaar de ochtend van vertrek nog te ontdekken dat Vodafone deze Blox heeft.
Ik heb me (in Nederland) die ochtend meteen aangemeld via sms, en ook een bevestiging-sms hiervan ontvangen. Deze heb ik bewust bewaard, voor het geval dat, aangezien dit nieuw voor mij is.
In Parijs (en België onderweg) heb dankbaar gebruik gemaakt van de Blox, wat een uitvinding voor die 2 euro per dag! En gelukkig krijg je waarschuwings-sms'jes als je over de limiet heen gaat.

Niet dus...

Ik heb 3 dagen in Parijs gezeten en op geen enkele dag een waarschuwings-sms ontvangen voor 80% verbruik, noch voor 100% verbruik van de bundel.
Nu krijg ik een rekening binnen van 150 euro, waarvan een heel groot deel dataverbruik in het buitenland is! Zowel de data-overschrijding in het buitenland als de alles-in-1-op-reis zijn in rekening gebracht, dus de bundel was zeker geactiveerd!
Ik heb duidelijk over de limiet heen gezeten en daar nooit een melding van gehad. Hier heb ik op reis toch wel speciaal op gelet, met regelmaat mijn telefoon gecheckt of ik een melding kreeg.

Enkele vragen die ik graag beantwoord zie:

Hoe kan dit?
Waarom heb ik geen waarschuwings-sms'jes ontvangen zoals beloofd in de voorwaarden? (van andere mensen heb ik gewoon sms'jes ontvangen op reis)
Bij wie van Vodafone (naam+telefoonnummer) kan ik terecht om dit op te lossen?

Hartelijk dank voor de antwoorden.

Met vriendelijke groet,

Remie van der Velden

RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Als je dichtbij de grens woont en lang wilt bellen dan loont het om even op een buitenlands netwerk in te loggen, want dan kun je er wel gebruik van maken (via Duits of Belgisch netwerk) en dan is bellen naar Bulgarije ineens wel onderdeel van de alles-in-1-bundel.
 
Gebruik je die bundel niet, dan betaal je € 0,90 per minuut, of je gebruikt de bellen-naar-buitenland-blox zoals jij doet, Visser. Dus je wist op zich al wat de kosten waren toen je die blox aansloot. Verder lijkt het me allemaal toch vrij duidelijk aangegeven op de site hoor?
 
Ik heb trouwens geen flauw idee wat ik nou betaal als ik binnen die bundel bel naar de VS vanuit het buitenland. Is aleens voorgekomen en is niet duidelijk op de site. Buiten de bundel € 1,70 per minuut vanuit bijv. België, vanuit Nederland € 0,55... maar valt het nou binnen de alles-in-1 op reis-bundel, de eerste 20 minuten?
 
En nog een vraag: de lijst met roamingovereenkomsten is volgens mij best oud. Misschien een goed idee als jullie eens een nieuwe online zetten? Deze komt uit 2009 ofzo. Tenzij er helemaal niets veranderd is natuurlijk? 😉
nickybraam

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ben op vakantie voor 2 weken in Turkije. Ook hiervoor gelde de blox alles in 1 op reis. Voor €2,00 vond k dit ideaal. Nu had ik afgelopen zaterdag gekeken bij mij Vodafone. Een rekening al van 45,00 euro. Terwijl ik met 2 euro uitkwam op nog maar 18,00 euro.  Ik Vodafone gemaild maar natuurlijk geen reactie. 
 
Wat ik al bij meerdere lees krijg je indd geen sms bij de 80% of 100%. Erg slecht van Vodafone. Heb ze wel beter mee gemaakt maar op dit moment zijn ze 10 keer niks. 
 
Als ik in Nederland ben ga ik zeker bellen naar de klantenservice! 
Floyd

Gedreven Meedenker
  • 28Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes
Ik zit nu voor de tweede dag in de Eifel en weer werkt het niet goed. Gisteren  gestart met de Alles op reis blox. Eerst krijg ik een bevestiging per sms, direct daarna een waarschuwing dat het niet gelukt is en vervolgens eentje dat vertelt dat de blox niet kan worden aangesloten omdat die al aangesloten is. Verder werkte het echter wel.
Vannacht heb ik de Alles op reis blox weer ingeschakeld. De hele dag gaat het goed, maar sinds half zes vanmiddag worden er weer weer bedragen afgeschreven, en dat terwijl ik nog maar 2.5 MB van de 35 MB gebruikt heb. Ik word hier behoorlijk moedeloos van.
Geprobeerd om de helpdesk te bereiken (1201) maar er schijnt een wachtlijst te zijn van 10+ minuten.
 
Jammer, maar het werkt blijkbaar nog steeds niet zoals zou moeten.
 
Edit: 23.30 uur: vanavond nog een aantal keren getest, en nu gaat het weer goed. Er worden geen kosten meer in rekening gebracht. De afgeschreven bedragen bijven afgeschreven, dus daar zal ik nog achteraan moeten bellen.
Floyd

Gedreven Meedenker
  • 28Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes
Ook vandaag ging het weer mis met de prepaid Alles in 1 op reis blox. Vanochtend weer ingeschakeld, maar vanavond werd weer rond de 8-9 euro ten onrechte afgeschreven. Ik zou het toch wel op prijs stellen als Vodafone dit soort fouten zou weten te voorkomen.
 
Ik gebruik deze blox nu voor de 4e keer, en het is nog geen enkele dag goed gegaan.
Floyd

Gedreven Meedenker
  • 28Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes
Ik ben nu vandaag op dag 3 van mijn korte vakantie in Duitsland. Ook vandaag ging het weer mis met de prepaid Alles in 1 op reis blox. Vanochtend heb ik de blox weer ingeschakeld, maar vanavond werd weer rond de 8-9 euro ten onrechte afgeschreven. Ik zou het toch wel op prijs stellen als Vodafone dit soort fouten zou weten te voorkomen.
Ik gebruik deze blox nu voor de 4e keer, en het is nog geen enkele dag goed gegaan.
 
Is er trouwens iets dat ik er zelf aan kan doen om dit te voorkomen?
s_b

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@Floyd: ik herken je probleem. Heb er tijdens de vakantie ook meerdere dagen last van gehad. Voor ong. 10 dagen deze Blox heb ik 50 euro aan beltegoed moeten laden. Ruim 15 euro heb ik na lang wachten teruggekregen. 10 dagen blox heeft mij daarom 35 euro gekost. Nog even los van de kosten die ik heb gemaakt omdat ik deze Blox niet meer durfde te gebruiken. Uiteindelijk heeft het mij dus alleen maar geld gekost, in plaats van het voordeel dat deze Blox op zou moeten leveren.
 
 
Vodafone onderkent de problemen. De klantenservice geeft letterlijk in e-mail aan "....Onze technische afdeling onderzoekt waar dit aan zou kunnen liggen, maar heeft het antwoord hierop helaas nog niet gevonden". Dat was vorig weekend, kennelijk nog steeds niet dus...
Floyd

Gedreven Meedenker
  • 28Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes
Vanochtend weer contact gehad met de servicedesk van Vodafone (1201). De problemen met de reisblox zijn duidelijk niet opgelost. Het teveel betaalde tegoed van de afgelopen twee dagen heb ik teruggestort gekregen. Vervolgens kreeg ik hierna wel meteen een sms met de kosten van mijn contact met de servicedesk (3,25 euro) 😉 Maar goed, daar moet ik dan later maar weer even over bellen... Een en ander leidt er wel toe dat je deze blox bijna niet meer durft te gebruiken. 😞
rogier80

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@iedereen die met Vodafone belt en van van is de Alles-in-een-op-reis Blox te activeren:
 
Je dacht dat dit een bundel was voor één dag hé?
 
FOUT: Het is eigenlijk een maandabonnement!
 
Stel, je activeert deze blox op de eerste van de maand....je internet wat en zet de blox weer uit...vervolgens wordt de blox dus pas een het einde van de maand uitgezet.Alles wat je de rest van de maand doet kost je dus sowieso 2 euro per keer! Ook al stuur je slechts 1 SMS...
Steef86

Raadgever
  • 171Posts
  • 14Oplossingen
  • 18Likes
Hi Rogier,
 
Dat staat toch ook duidelijk beschreven bij de voorwaarden?
En die 2 euro betaal je alleen maar als je in het buitenland wat doet.
Dat dit ook 1 sms versturen inhoudt, ja dat klopt.
 
Maar het staat duidelijk erbij dat voor abonnementen de blox een maand aanstaat.
Dat is met iedere blox bijna zo volgens mij.
WhiteWolf

Gedreven Raadgever
  • 184Posts
  • 17Oplossingen
  • 24Likes
Wat Steef aangeeft klopt, als je op deze pagina kijkt : Alles in 1 OpReis kijkt zie je het volgende boven aan staan:
 
Met Alles-in-1 op Reis kun je 20 minuten bellen én 20 minuten gebeld worden én 20 sms'jes sturen én 35 MB data gebruiken voor € 2 per dag in 42 Voordeellanden.
 
En in de voorwaarden staat het volgende onder Alles in 1 Op Reis:
 
3. Na activatie van de Alles-in-1 op Reis Dagbundel betaal je pas als je in een van de Vodafone Voordeellanden je mobiele telefoon gebruikt. Als je geen gebruik maakt van je mobiele telefoon dan worden geen kosten in rekening gebracht. Bij terugkomst in Nederland wordt de bundel automatisch op non-actief gezet totdat je weer naar het buitenland gaat.
 
Dus al was het een maand bundel zoals mensen beweren....het word toch non-actief gezet. So why worry?
 
Met vriendelijke groet
 
WhiteWolf
 
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic