PatrickJa

Gedreven Raadgever
  • 244Posts
  • 14Oplossingen
  • 9Likes

Alles in 1 Op Reis : Zorgeloos bellen, sms'en en internetten in het buitenland

Alle vragen met betrekking tot Alles in 1 Op Reis, kunnen hier worden gevraagd. Hierbij moet je denken aan de volgende onderwerpen:

  • Hoe werkt het?
  • Wat kan ik ermee?
  • Kan ik dit ook gebruiken in ....? (Welk land)
  • Hij wil niet activeren, wat doe ik fout?
  • Ik krijg een data limit melding en nu werkt mijn internet niet meer?
  • Ik krijg een PDP fout in het buitenland en ik heb Alles in 1 OpReis actief, maar mijn internet werkt niet meer? (iPhone, iPad)
112 Reacties 112
s_b

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zorgeloos noemen ze die alles-in-1. Nou, dat is het niet.
 
In de zomervakantie heb ik het gebruik moeten staken, omdat er onterecht tientallen euro's prepaid beltegoed werden afgeboekt. Deels het geld teruggekregen. Maar uiteindelijk toch 35 euro betaald voor een dag of 9 alles-in-1.
Helaas na die vakantie het simkaartje kwijtgeraakt. Dus daarom voor een tripje afgelopen weekend naar Duitsland, maar een nieuw prepaid kaartje aangeschaft.
Afgelopen vrijdag geactiveerd. 2 euro afgeschreven (3 euro resterend). Keurig hele dag gebruik van alles-in-1 kunnen maken. Net als bij mijn vorige simkaartje ging ook de eerste dag goed.
Zaterdagochtend om 08:00 weer geactiveerd. 2 euro afgeschreven (1 euro resterend). Maar na een paar uren ineens een sms: nog 0.25 euro tegoed! Gebeld had ik niet, ge-sms-t ook niet. Wel internet gebruikt. En de bundel was actief, want die heb ik de rest van de dag kunnen gebruiken!.
 
Anderhalve maand na de eerste problemen is het dus nog steeds niet opgelost! Onvoorstelbaar...
Monique-1970

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Is dit ook geldig op de canarische eilanden? ( tenerife)
dennisz445

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Toch wel even een shock toen ik mijn telefoonrekening zag! Zonder problemen de Alles-in-1 op Reis Dagbundel aangezet voor de vakantie en dit is gewoon verwerkt op mijn rekening, maar zie opeens op mijn rekening dat ik regelmatig boven de Alles-in-1 op Reis Dagbundel data zat, maar heb nooit een 80% of 100% waarschuwingssms ontvangen tijdens de vakantie, waardoor ik ongestoord gebruik van mijn internet heb gemaakt, 110 euro aan dataverbruik als resultaat...
dennisz445

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
En toen kreeg ik een creditnota binnen met correctie van de kosten! Bedankt Vodafone voor de nette service 🙂
VWPower

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Top geregeld van Vodafone!
timn

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
De Canarische Eilanden horen gewoon bij Spanje, Vodafone (España) hanteert in ieder geval voor Nederlandse Vodafone klanten niks extra's, behalve het normale gebruik in het buitenland. Valt ook gewoon onder EU-regelgeving v.w.b. €0,11 of €0,13 voor een sms'je e.d.
dokjmr

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik probeer de vraag hier want ik kan --data op reis-- voor laptop prepaid in het buitenland niet vinden.
over dit onderwerp is de site heel slecht--steeds kom je weer terug op mobiel internet en vervolgens op het blox verhaal
ik wil graag weten hoe ik --data op reis-- voor laptop prepaid weer uit kan zetten na gebruik?
ik zou gokken dat het-- data op reis uit naar 4000 --zou moeten zijn, maar er is niets over te vinden.
ik heb al als antwoord gehad: belen naar 1201--maar je kan niet bellen met een laptop.......dat helpt dus niet
dank voor de uitleg en oplossing
 
Rowie

Raadgever
  • 197Posts
  • 3Oplossingen
  • 20Likes
Hoi Dokjmr,
Je kunt deze BloX gewoon via My Vodafone weer uitzetten als het via SMS niet lukt.
Als je nog geen account hebt dien je je eerst te registreren, zodra dit is gebeurd kun je de BloX zelf verwijderen.
RezzZ

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goedenavond, zit op het moment in Duitsland en krijg na een halve dag gebruik van 'alles in 1 op reis' ineens een PDP authentication failure op mijn iPhone5 (microsim zaterdag 22-12 geactiveerd). Ik krijg geen dataverbinding meer tot stand :(. Ik zou graag willen weten hoe dit opgelost kan worden want zo vind ik het een beetje zonde van mijn geld...
 
EDIT:
Ohh ik heb mijn netwerkinstellingen al meerdere malen gereset en de phone uit en aan gezet. Helaas zonder resultaat.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hi RezzZ, waarschijnlijk staat je datalimiet nog aan. Je kunt dit oplossen door 'datalimiet uit' naar 5000 te smsen. Let wel op dat je in het buiteland extra kosten kunt maken. Ik raad je daarom bijvoorbeeld de Alles-in-1 Op Reis BloX te activeren.
RezzZ

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Ser, bedankt voor je antwoord, maar gezien het feit dat ik dit probleem in dit topic zet, en dat ik zeg dat ik alles-in-1-op-reis aan heb/had lijkt me een reactie om de 'Alles-in-1 Op Reis Blox' aan te zetten niet echt logisch. Ik ben ondertussen weer terug in Nederland en 3G werkt hier wel gewoon maar vind het erg jammer dat deze op papier mooie aanbieding voor mij niet werkt.
 
Ik heb deze blox in de zomer al een keer gebruikt (toen met een andere telefoon) en dat werkte toen prima. Toen heb ik ook een sms gehad dat mijn datalimiet is uitgezet of veranderd dus ook dat zal het probleem niet kunnen zijn.
 
Ik heb ook geen meldingen gehad dat ik op 80% en 100% zat dus ook dat lijkt me niet voor de hand liggend.
 
Ik hoop dat het de volgende keer (half januari) wel gewoon werkt tijdens mijn wintersport. Ik vind het handig om een beetje te kunnen emailen etc als ik weg ben...
 
Vriendelijke groet,
René
 
PS. Ik hoop overigens dat ik niet hoef te betalen voor een service die niet heeft gewerkt......
Hergarden

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Geachte,
 
Ik wil graag naar Afrika bellen, ik heb alle bell box bellen buitenland aangezet, en nog kan ik niet bellen, hoe moet ik dit aanzetten?
 
Marijke Hergarden
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
RezzZ schreef:
Hoi Ser, bedankt voor je antwoord, ...

PS. Ik hoop overigens dat ik niet hoef te betalen voor een service die niet heeft gewerkt......
Hoi René, om je laatste vraag als eerste te beantwoorden: nee hoor. De BloX kost alleen iets als hij daadwerkelijk gebruikt wordt dus als het niet gewerkt heeft hoor je er ook geen kosten voor te krijgen.

Ik zou wel nog even contact opnemen met de klantenservice zodat oa de EU limiet-instellingen bij je nummer even nagekeken kunnen worden. Just in case 🙂

@Marijke: Welkom op het forum!

Naar het buitenland bellen hoort bij elk nummer in principe te werken, tenzij je bijvoorbeeld een prepaidnummer zonder beltegoed hebt of er op je nummer een blokkade voor buitenlandbellen staat (ter voorkoming van onverwachte kosten).
Wat is precies het probleem? Krijg je geen verbinding (wordt er niet opgenomen) of lukt het bellen helemaal niet?
tonnystruijer

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ga naar Turkije en heb een scherp 250 minuten abb. met 75 sms
Bij mijn Blox staat paspoort aan en dat het veranderd is in alles in 1 reis dagbundel.
Moet ik mij dan nog ergens aanmelden of werkt het gelijk zodra ik in Turkije ben aangekomen?
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
tonnystruijer schreef:
Ik ga naar Turkije en heb een scherp 250 minuten abb. met 75 sms
Bij mijn Blox staat paspoort aan en dat het veranderd is in alles in 1 reis dagbundel.
Moet ik mij dan nog ergens aanmelden of werkt het gelijk zodra ik in Turkije ben aangekomen?
Hi Tonny,

Als de Alles-in-1 Op Reis Dagbundel aan staat dan gaat deze automatisch werken als je gebruik gaat maken van internet of telefonie als je in Turkije bent. Dit geldt trouwens ook wanneer je een sms verstuurt. :D. Je kunt het nog voor de zekerheid laten nakijken door mijn collega's van de klantenservice. Zij kunnen ook zien of de Alles-in-1 Op Reis Dagbundel aan staat.
12move

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo, ik merk dat de activatie van de dagbundel niet altijd bevestigd wordt met een mail. Gevolg: onoplettend buiten de bundel geinternet ed...prepaid tegoed fiks aangetast. Ook al eens na diverse sms actievatie-pogingen pas uren later (snachts pas) een bericht ontvangen met mededeling dat de bundel voor die (nieuwe) dag actief is..had ik op dat moment niets meer aan. Meer bekend over het niet kunnen actieveren van de dag bundel in het buitenland?
12move

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo, ik merk dat de activatie van de dagbundel niet altijd bevestigd wordt met een sms. Gevolg: onoplettend buiten de bundel geinternet ed...prepaid tegoed fiks aangetast. Ook al eens na diverse sms actievatie-pogingen pas uren later (snachts pas) een bericht ontvangen met mededeling dat de bundel voor die (nieuwe) dag actief is..had ik op dat moment niets meer aan. Meer bekend over het niet kunnen actieveren van de dag bundel in het buitenland?
RobbieE

Gedreven Liefhebber
  • 345Posts
  • 46Oplossingen
  • 16Likes
Hallo 12move,

We hebben onlangs problemen gehad met het activeren van BloX. Als je in het buitenland bent, en je wilt gebruik maken van de Alles-in-1 Op Reis BloX, dan raad ik aan dat je internet uit laat staan totdat je een bevestigings sms gekregen hebt, of op My Vodafone gezien hebt dat de BloX geactiveerd is. Mocht er iets misgaan, dan kun je het beste even contact opnemen met onze klantenservice (kan ook via Facebook of Twitter). Aan de hand van jouw gegevens kunnen we controleren wat er precies aan de hand is.
quukske

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ondanks de bevestigings sms, wordt gewoon Beltegoed afgeschreven voor alle diensten. Voor mij is dit reden genoeg om hiervoor aa.gifte te doen van oplichting. Vorig jaar werkte deze dienst prima, maar nu ben ik in anderhalve week al ruim €40 extra kwijt.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
quukske schreef:
Ondanks de bevestigings sms, wordt gewoon Beltegoed afgeschreven voor alle diensten. Voor mij is dit reden genoeg om hiervoor aa.gifte te doen van oplichting. Vorig jaar werkte deze dienst prima, maar nu ben ik in anderhalve week al ruim €40 extra kwijt.
Dat is wel een erg drastische maatregel.. Heb je wel al eens contact hierover gehad met onze klantenservice? Misschien kunnen zij voor je nakijken wat er mis gaat. Als er onterecht kosten zijn afgeschreven dan krijg je deze uiteraard terug.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic