Ieke10

Gedreven Meedenker
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Alleen ‘s nachts wordt er internet data afgeschreven in de Vodafone app

Wat ik heel irritantcindt is dat als je de mobiele data aanlaat staan je niet meer kunt zien hoeveel data je hebt verbruikt tijdens een sessie. Dit wordt altijd onder een tijdstip ‘s nachts ingevoerd. Ik wil soms graag weten hoeveel data een sessie heeft gekost maar op deze manier kan ik dat niet beoordelen omdat hij weer bij een andere sessie van ‘s nachts is opgeteld. Waarom vermelden jullie tijden die gewoon niet kloppen. ‘ s Nachts lig ik in bed op mijn WiFi terrein en hoort hij helemaal geen data te gebruiken. Ik weet dat dit soms toch wel eens gebeurd maar geen tientallen of soms honderden mb’s. Die zijn en van overdag geweest, dat snap ik. Maar zet ze dan ook onder het juiste tijdstip. Dan heb ik een beetje meer inzicht.
22 Reacties 22
Ieke10
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Dit gebeurt er in vliegtuigstand: op het moment dat ik de stand eraf haal meet hij.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11848Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3103Likes
Ik zal je zeggen, dat heb ik dus ook op mijn app staan
23 aug. 225.48 KB om 00:02uur
22 aug. 1.00 MB om 01:47 uur
21 aug. 268 MB om 01:58 uur
20 aug. 202 MB om 00:45 uur
19 aug. 239 MB om 00:03 uur

Maar goed, dit zijn de enige tijden die ik in mijn lijstje heb staan. Dus ik ga er erg sterk vanuit dat dit gewoon de aantal MB's zijn die ik op deze dag heb gebruikt en dat ze die pas in de nacht verwerken. De ene keer later dan een andere keer. Ik ben niet zo'n groot verbruiker want ik zit elke dag achter een PC 🙂
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Ik heb het bij mijzelf gecontroleerd en daar worden de sessies overdag geregistreerd. Een sessie wordt geregistreerd zodra hij is afgerond.
Bij mij zie ik ook in de nacht registraties maar (omdat ik android heb kan ik het per dag terugzien) en zie ik dat er apps in de nacht updaten, synchroniseren etc.
Zodra je s ochtends vroeg je toestel pakt en je ziet meldingen staan, dan heeft je toestel sowieso verschillende apps zitten synchroniseren. Anders zouden er nooit meldingen binnen komen. Een smartphone leert van jou en gaat updaten etc zodra je het toestel niet gebruikt. Daarnaast zit er bij een Apple een spaarmodus in van de batterij. Hierdoor worden ook verbindingen zoals Wi-fi na een bepaalde tijd uitgeschakeld omdat het toestel niet gebruikt wordt.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic