wobbe1979

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Alleen noodoproepen

Na bijna 2 jaar zonder problemen geeft mijn Samsung S4 geregeld alleen noodoproepen. Dit gebeurd veelal rond Amsterdam. schakelen tussen vliegmodus en opnieuw aanmaken geeft weer bereik en Internet waarna na enkele minuten hij weer overgaat naar alleen noodoproepen.
Wat kan hierin het probleem zijn?
4 Reacties 4
Anonymous
Niet van toepassing
Hey@wonnen1979,

Dat is natuurlijk niet de bedoeling dat je telkens geen bereik hebt.
Wat ik je aanraad om te doen is een kruistest. Dit houdt in dat jouw simkaart in een ander type en merk toestel gaat en een werkende simkaart in jouw toestel. Op die manier kunnen we uitsluiten dat het de simkaart is. Mocht het de simkaart zijn krijg je natuurlijk een nieuwe vanuit Vodafone. De kruistest kun je tevens uit voeren in een van onze winkels. Mijn collega's helpen je hier graag verder bij.

Is het de simkaart niet....dan blijven er nog 2 over het netwerk en je toestel.
Voor storingen raad ik je de volgende link aan https://www.vodafone.nl/zakelijk/support/netwerk-en-dekking/
Tevens kun je de settings van je toestel controleren via http://handleidingen.vodafone.nl/web
Ik weet dat er in de afgelopen dagen een paar storingen zijn geweest in d e buurt van Amsterdam. Of deze inmiddels zijn opgelost durf ik niet te zeggen. Daarvoor kun je of via de bovenste link kijken of via de klantenservice.

Is het niet de simkaart en of het netwerk dan blijft helaas alleen nog je toestel over. Het kan zijn dat er dan iets mis is met de antenne of de simkaartlezer etc. Dit dient dan gerepareerd te worden. Heb je een verzekering afgesloten erbij dan betaal je €45.00 voor je eigen risico. Hiervoor kun je tevens dan met de verzekering contact over opnemen.(043)3870272
Heb je deze niet erbij dan kan het zijn dat het gehele bedrag voor je eigen rekening is. Om hem te laten repareren kun je langs de vodafone winkel voor gaan. Heb je vervangend toestel service dan kun je contact opnemen met vervangend toestel service. Zij maken met jouw een afspraak om het defecte toestel op te halen en een leen toestel te geven. Dit zullen zij ook doen als hij weer terug komt. 0457501515

Ik hoop voor je dat je hier iets aan hebt en laat me even weten of het opgelost is.

Groetjes stevied86
roger04

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb het sinds lollipop op mijn HTC one ook af en toe. Jammer van het antwoord van stevie. Mijn verzekering is stopgezet. En dit probleem kan niet er voor zorgen dat jullie hier geld voor vangen gaan. We mogen wel iets verwachten van een goed toestel.
Anonymous
Niet van toepassing
Hey Roger04,

Ik snap dat je een beetje teleurgesteld bent maar dit is hoe het hoort te gaan.
Betreft de software update: deze gaat alleen via Vodafone als je telefoon ook Vodafone branded is. Is de telefoon dat niet dan gaat dat via HTC en of Android (Google)

Heb ik een Vodafone Branded toestel?
Als u bij het aanzetten of het uitzetten van uw telefoon het Vodafone logo ziet dan heeft u vrijwel zeker een Vodafone versie. Dit is echter niet altijd het geval. In de Vodafone winkel kunnen ze de doos van uw telefoon scannen en in het systeem zien of het een Vodafone (VF) versie is of een open market (Vanilla) versie. Per merk kunt u op de onderstaande manier vaststellen of uw telefoon de Vodafone versie is:
HTC: Ga naar Instellingen -> Info -> Software-informatie -> Softwarenummer. Deze code ziet er uit als A.B.C.D, indien C = 161 of 16x dan betreft het een Vodafone versie. Soms staat er ook VF op de doos.

Bij een update kan veel mis gaan en je kiest er natuurlijk allereerst zelf voor of je een update wilt installeren of niet.

Wat je kunt doen in jouw geval is een back up maken van je toestel en daarna terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Ik raad je aan om de back up te maken via je pc. Houd er rekening mee dat dit eigen risico is. Je kunt dit ook eventueel in een van de winkels van Vodafone laten doen. Het ligt eraan welke HTC je hebt want sommige modellen worden niet meer verder geüpdate zoals de m7 (HTC one). Wordt jouw HTC wel nog verder geüpdate kun je ook eventueel wachten op de volgende update.

Groetjes stevied86
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Aangezien het topic niet meer actief is heb ik er een slotje op gezet.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic