Mimmi

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Afsluiten via andere site goedkoper??

Beste Vodafone,

Zojuist heb ik gebeld, maar dat leverde vreemd genoeg de suggestie op dat ik voortaan via een andere site dan jullie site een abonnement zou moeten afsluiten om een goede deal te krijgen.

Ik heb voor mijn oom gisteren hetzelfde contract afgesloten met een Huawei P20 lite en hij is nu €14 per maand kwijt, (zonder minder belminuten e.d. of een aanbieding zoals de telefoniste suggereerde) terwijl ik €17,50 per maand betaal. Het enige verschil is dat ik het contract voor hem bij Mobiel.nl heb afgesloten en niet via jullie Vodafonesite.

(Abonnement + smartphone

Vodafone Start NonStop 2 jaar
€14,00
M 1 GB
€11,50
Toestelbundel € 5,-
€5,00
Ziggo klant
€-2,50
Totaal per maand
€14,00
Huawei P20 liteBlack

In bestelling
Bijbetaling toestel
€0,00)

In mijn contract van 25 april (dat de telefoniste vreemd genoeg niet in kon zien?) staat dat ik gebruik maak van de actie van €17 voor €11, daarbovenop kwam dan nog de €2,50 Ziggokorting, wat een totaal van €8,50 maakt.

Dat klopt voor zover aldus de telefoniste. Het verschil zit in het feit dat ik €9 voor mijn toestel per maand betaal terwijl mijn oom niet voor zijn toestel hoeft te betalen.

Ik ben niet zo onredelijk dat ik vraag om €8,50 per maand. Ik vraag enkel om hetzelfde bedrag per maand als mijn oom: €14, zodat ik geen nare nasmaak ervan heb dat ik mijn abonnement niet via een andere site heb besteld.

Met vriendelijke groet,

mevrouw M. Groeneweg
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi Mimmi
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Het komt vaker voor dat wanneer je bij Vodafone zelf een abonnement afsluit met toestel, dat je dan iets duurder uit bent. Andere website, zoals mobiel.nl, kunnen je flinke korting geven op toestellen en daarom kunnen ze ook het totaal pakket goedkoper maken dan Vodafone zelf. Het is daarom altijd aan te raden om rond te kijken als je een abonnement met toestel wilt hebben. Je komt soms goedkoper uit en soms ook niet want Sim Only abonnementen zijn vaak overal hetzelfde met prijzen. Denk namelijk dat het abonnement van je oom zelfde prijs heeft als via de website van Vodafone, daar mag eigenlijk niet zoveel verschil in zitten, of mobiel.nl doet daar toch een actie in, maar dat komt eigenlijk nooit voor. Er zit echt een toestel prijs verschil in en dat maakt het dat ze het goedkoper kunnen leveren.

Mijn advies is dan ook een volgende keer voor je zelf ook te gaan rond kijken. Combinatie tussen Vodafone en Ziggo korting blijft wel gewoon gelijk, daar maken ze geen verschil in. Dus je kunt gerust ergens anders afsluiten met Vodafone en dan blijf je de Vodafone/Ziggo korting behouden. Vervelend voor nu maar dan weet je het.

Moderator edit: Daarnaast kunnen prijzen van toestellen veranderen door de marktwaarde.

Bekijk in context

3 Reacties 3
Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi Mimmi
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Het komt vaker voor dat wanneer je bij Vodafone zelf een abonnement afsluit met toestel, dat je dan iets duurder uit bent. Andere website, zoals mobiel.nl, kunnen je flinke korting geven op toestellen en daarom kunnen ze ook het totaal pakket goedkoper maken dan Vodafone zelf. Het is daarom altijd aan te raden om rond te kijken als je een abonnement met toestel wilt hebben. Je komt soms goedkoper uit en soms ook niet want Sim Only abonnementen zijn vaak overal hetzelfde met prijzen. Denk namelijk dat het abonnement van je oom zelfde prijs heeft als via de website van Vodafone, daar mag eigenlijk niet zoveel verschil in zitten, of mobiel.nl doet daar toch een actie in, maar dat komt eigenlijk nooit voor. Er zit echt een toestel prijs verschil in en dat maakt het dat ze het goedkoper kunnen leveren.

Mijn advies is dan ook een volgende keer voor je zelf ook te gaan rond kijken. Combinatie tussen Vodafone en Ziggo korting blijft wel gewoon gelijk, daar maken ze geen verschil in. Dus je kunt gerust ergens anders afsluiten met Vodafone en dan blijf je de Vodafone/Ziggo korting behouden. Vervelend voor nu maar dan weet je het.

Moderator edit: Daarnaast kunnen prijzen van toestellen veranderen door de marktwaarde.
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Was de informatie die Energieboy gaf voldoende voor jou Mimmi ?
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Topic gesloten
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic