Gl3nn

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Afkopen met nummerbehoud tijdens bezit van Leentoestel van Dynalogic.

Goededag,

Ik heb een vraag met betrekking tot het afkopen. Ik heb het PDF formulier gevonden die ik kan opsturen om mijn contract af te kopen. Graag zou ik mijn nummer behouden en daarmee overstappen naar een nieuwe provider. Mijn vraag is hoe lang dit proces ongeveer in beslag neemt. En ben ik nog bereikbaar gedurende dit proces? Wanneer kan ik het beste contact zoeken met de nieuwe provider. Kan ik bijvoorbeeld mijn contract afkopen het nieuwe contract afsluiten en dan tijdens dit proces het Vodafone simkaart gebruiken tot mijn nieuwe Simkaart werkt?

Verder is op dit moment mijn huidige telefoon ter reparatie bij Dynalogic, als ik nu mijn contract afkoop heeft dit invloed op het reparatie procedure en de leentoestel. Of word dit als apart gezien aangezien ik natuurlijk gewoon al mijn kosten netjes betaal.

Graag hoor ik wat advies over hoe ik dit het beste kan benaderen.

Met vriendelijke groet,

Glenn Beukers
3 Reacties 3
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo Glenn Beukers,


Op het download-formulier in pdf-formaat met de naam: "Formulier opzegging abonnement", kun je inderdaad de optie aanvinken dat je je abonnement wilt afkopen. Ook is er de mogelijkheid om een gewenste einddatum in te vullen. Dat formulier moet je afdrukken met een printer. Invullen en daarna opsturen naar Vodafone. Ter attentie van de afdeling Annuleringen en Opzeggingen.

Zie voor postbus-adres, postcode en vestigingsplaats, onderaan het Formulier opzegging abonnement.

Vul voor de einddatum in: een datum die circa één week verder ligt, dan waarop je het formulier aan Vodafone verstuurt. Geef Vodafone ongeveer zeven tot tien dagen om de kwestie administratief af te handelen. En om jouw nul-zes-nummer vrij te geven.

Zolang je nog geen bevestiging van afhandeling van dat formulier opzegging abonnement van Vodafone hebt ontvangen, loopt je abonnement nog door. Vodafone geeft in de bevestingsbrief aan per welke datum jouw overeenkomst daadwerkelijk ontbonden wordt. En wat de verdere gevolgen zijn.

Per aangegeven datum in die bevestigingsbrief kun je een aanvraag indienen bij de telecom-provider van jouw keuze. Met aanvraag nummerbehoud.

Vul het eerder aangegeven formulier eerlijk en vollledig in. En onderteken dat formulier met jouw handtekening.

Voor wat betreft de gevolgen voor het leentoestel. Die vraag kan ik helaas niet beantwoorden.

Succes!

Netwerker

Gl3nn
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dankuwel voor de snelle reactie.

Ik zal morgen de brief op de post doen en dan afwachten welke datum er komt. Vervolgens zal ik de nieuwe abbo aanvragen wanneer ik de bevestiging krijg. Volgens mijn nieuwe provider kan ik het aanvragen wanneer er binnen 60 dagen me abbo afloopt. Dan moet het geen probleem zijn denk ik.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic