EmMa19993

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Afkopen contract

Hallo,

Ik overweeg om mijn contract af te kopen, hoe lang duurt het in totaal voordat dit geregeld is? En kan ik mijn contract afkopen en mijn nummer meenemen naar een andere provider? Zoja, moet ik dan eerst een nieuw abonnement afsluiten daar of moet ik eerst mijn contract afkopen bij vodafone?
groeten, Emma
5 Reacties 5
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Afkopen kan altijd, nummerbehoud ook.
Vodafone is dermate "simpel" dat als jij nu een nieuw abonnement aanvraagd bij een ander met nummerbehoud dat je ook meteen afkoopt. Ze geven je nummer sowieso vrij binnen een maand. Zel fook ondervonden. Had nog 2 maanden maar kon binnen een maand.
Reden: Vodafone krijgt het geld toch wel, binnen die maand of over de resterende maanden die er nog lopen.
Gewoon een andere (waarom afkopen eigenlijk?) aansluiting bij de nieuwe provider aanvragen, geef aan dat het icm nummerbehoud is en je krijgt vanzelf de eindafrekening van Vodafone.
Die is aantal resterende maanden X je maandbedrag.
EmMa19993
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb vanmiddag de afkoping vanmiddag via de post ook al aangevraagd, als ik nu dan een nieuw abonnement aanvraag wordt het dan niet dubbelop, dat t zeg maar dubbel wordt afgeschreven. Ik wil voor t eind van m'n vakantie over naar een andere provider vandaar afkopen.
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Ze kunnen een abonnement maar 1 keer afsluiten 🙂
Zou beide gewoon doen en lekker nr behoud aanvragen. Dan heb je namelijk al binnen 10 dagen een bevestiging in huis van je nieuwe provider met de exacte datum.
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Kan op beide manieren inderdaad. Zolang je nummer nog werkend is op het moment dat je nummerbehoud aanvraagt kan het overgenomen worden. Dus niet meer na de einddatum van het contract.Het kan wel maar dan is het weer een gedoe. Dus beter gewoon nu al aanvragen.
EmMa19993
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Bedankt voor de informatie. Ik heb een nieuw abonnement aangevraagd en heb hem morgen al in huis.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic