Lelytown

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Afkopen contract

Ben om tijd en netjes gevraagd dat ik mij contract wil afkopen en dat moet voor 30 mei gebeuren want dan eindigd die actie bij die provider.Bij Vodafone zeggen ze gewoon dood leuk dat gaan we niet redden voor die tijd...zijn blij dat je klant bent maar als je weg wilt doen ze geen moeite voor je.Bij Youfone heb ik ook abonnement lopen daar kon ik resterende vanaf 4 maanden later in laten gaan en resterende bedrag afkopen . Geen probleem!.. even overmaken zeggen ze en een kopie ervan doormailen en geregeld!... betaal je zoveel maandelijks voor maar iets doen om klant helpen gaat hem niet worden bij Vodafone

2 Reacties 2
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Lelytown 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone.

Spijtig om te lezen dat je bij Vodafone je contract wilt opzeggen. Uiteraard moet dit eerst in behandeling worden genomen en dan pas kan alles in gang gezet worden. Daar zit waarschijnlijk een tijd aan waardoor het nu niet direct kan. Volgens mij zit daar ook iets van 5 tot 10 werkdagen in voor je bericht krijgt en dan moet je tijdens dit proces ook aangeven dat je je nummer mee wilt nemen naar een nieuwe provider. Bij elke provider is het weer anders, dus vergelijken is een beetje moeilijk en uiteraard is het nu altijd bij een ander beter geregeld omdat het nu niet zo goed verloopt. Ik zelf kan je hier niet mee helpen, daar zijn mensen voor bij Vodafone die dit met je kunnen afhandelen.

Neem nog even deze pagina door, misschien geeft het je meer informatie:
https://www.vodafone.nl/support/bestelling-en-nummerbehoud/nummerbehoud

Misschien een regel op deze pagina wat wel handig is om te weten, je zou natuurlijk kunnen vragen aan je nieuwe provider of ze bij aansluiten rekening willen houden dat het nog even duurt maar dat je bezig bent met het afkopen van je huidige abonnement. Misschien werkt de nieuwe provider met je mee en kan je daar wel alvast het abonnement afsluiten maar later in laten gaan? Dat zou je natuurlijk ook kunnen vragen!!

  • Wil je opzeggen voor de einddatum van je contract? Dan ontvang je een rekening van de abonnementskosten voor de resterende maanden van je huidige contract.
  • Geef bij je nieuwe aanbieder door dat je je nummer wilt behouden. Zij nemen dan contact op met ons en samen regelen wij jouw overstap. Je hoeft je abonnement niet zelf op te zeggen

Deze laatste zin is normaal natuurlijk alleen voor mensen die hun abonnement, zonder problemen, zo kunnen opzeggen. Dus zonder een afkoopregeling. Maar ik zou toch ook even bellen met de nieuwe provider om te vragen hoe die daar mee omgaan en wie weet kunnen ze wel iets voor je betekenen terwijl je wacht op de afkoopsom van je abonnement bij Vodafone. 


En anders zou ik toch nog even contact opnemen met de klantenservice om te vragen wat ze voor je kunnen betekenen. Wachten op iemand van Vodafone kan hier ook, maar ik weet niet wanneer ze weer online zijn en je bericht dan lezen. Je moet zelf maar even kijken wat het beste lijkt om te doen. Succes in ieder geval en jammer dat je Vodafone gaat verlaten. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @Lelytown,
Welkom op de Community van Vodafone. Spijtig om te lezen dat het mis gaat met opzeggen van je abonnement. Wil je alleen opzeggen of je nummer ook meenemen naar een andere provider? Dit haal ik helaas niet uit je bericht. Het is zeker mogelijk om je contract eerder af te kopen. Hierdoor betaal je alle kosten tot de einddatum in een keer. Dit kun je aanvragen via 1201 (opzeggen) of via onze website. Tijdens het proces kun je aangeven of je per de einddatum weg wilt of eerder. Wil je gebruik maken van nummerbehoud, dan dient de nieuwe provider bij ons een aanvraag te plaatsen om je nummer over te nemen. De nieuwe provider zegt dan het abonnement op vanaf het moment dat het nummer over is naar hun toe. In dat geval dient er bij ons aangegeven te worden dat je eerder weg wilt. Ik hoor dan ook graag van welke optie je gebruik wilt maken. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic