Corne289

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Afkopen abonnement

Hallo! Ik zou graag mijn mobiele abonnement willen afkopen en over willen stappen naar een andere provider. Hoe werkt dat? Stel ik bestel vandaag of morgen een ander toestel bij een andere provider, kan ik hem dan gelijk gebruiken? En kan dat ook met nummerbehoud? Of moet ik dan een nieuw nummer aanvragen!? 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Corne289
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Hallo! Top! Ik heb gisteravond een aanvraag bij jullie ingediend voor het afkopen van mijn mobiele abonnement! Kan ik dan gelijk bij een andere provider een nieuw abonnement afsluiten met een nieuw nummer? Of moet ik het opzegtermijn afwachten? 

Bekijk in context

13 Reacties 13
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi Corne289,

Jammer om te lezen, dat je wilt opzeggen. Opzeggen kan op 2 manieren. Dit kan door te bellen met 1201 en dan voor de optie opzeggen te kiezen. De andere manier is via onze
website

Wil je het nummer mee nemen naar een andere provider, dan dien je in plaats van op te zeggen, nummerbehoud bij de desbetreffende provider aan te vragen.
Mocht je dit willen, dan dienen wij aan te geven bij je abonnement dat je het abonnement wilt afkopen en wilt overstappen naar een andere provider. 

Je krijgt dan 1 factuur met alle kosten van je abonnement (en eventueel toestel) tot aan de einddatum.

Mocht je willen dat ik je hiermee verder help, kun je mij dan een privé bericht sturen met daarin de volgende gegevens:
- Voor- en achternaam

- Adres en postcode
- Mobiel nummer
- Geboortedatum
- Laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer.

Zodra in het systeem vermeld staat dat je wilt opzeggen voor de einddatum/ overgaan met je nummer naar een andere provider, kun je een abonnement aanvragen bij een andere provider met nummerbehoud. 


 

Corne289
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Hallo! Top! Ik heb gisteravond een aanvraag bij jullie ingediend voor het afkopen van mijn mobiele abonnement! Kan ik dan gelijk bij een andere provider een nieuw abonnement afsluiten met een nieuw nummer? Of moet ik het opzegtermijn afwachten? 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Maar natuurlijk kan je bij een andere provider gelijk een nieuw abonnement afsluiten, met een nieuw nummer. Als je maar niet je nummer wilt meenemen, want dan moet je wachten tot het bij Vodafone is geregeld, aangegeven hebben dat je het nummer wenst te behouden, en kan dan pas doorgezet worden. Maar wil je nu alvast over naar een andere provider met een nieuw nummer, dan kan dat gewoon.

Zou je niet eerst afwachten wat de kosten zijn voor de afkoop? Straks schrik je je rot, of weet je die al?

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Zodra je het abonnement opzegt (afkoopt), is het niet mogelijk om nummerbehoud aan te vragen @Corne28

In dit geval zullen wij bij je nummer moeten aangeven dat je nummer uit mag porteren.
Hierdoor kun jij een abonnement aanvragen met nummerbehoud.
Hierdoor krijg je op het moment dat je nummer overgaat naar de nieuwe provider, 1 factuur met alle kosten tot aan de einddatum.

Wil je geen nieuw nummer, dan kun je het zo door laten lopen. Je gaf aan dat je het abonnement opgezegd hebt, dan kun je al ergens anders een abonnement afsluiten met een nieuw nummer. 

Corne289
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

O top! Dus ik kan vandaag gwn een nieuw abonnement afsluiten bij een andere provider met een nieuwe nummer? Zonder dat ik bij jullie extra moet betalen (alleen voor het afkopen van dit abonnement? En krijg ik binnenkort een factuur voor de resterende bedrag wat ik nog voor dit abonnement moet betalen? 😁

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Vergeet niet dat alle kortingen komen te vervallen als je je abonnement in 1x wil afkopen! Ik zou echt nog even wachten tot je het bedrag ziet, of het gaat maar om paar maanden. Je krijgt van Vodafone bericht wat je moet betalen om van je contract af te komen (afkopen van je abonnement, en eventueel toestel, als je die ook nog hebt gekocht op afbetaling). 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dat klopt :). Had je het abonnement al opgezegd via 1201 of via onze website @Corne289?

Corne289
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Via jullie website! Ik weet ongeveer de kosten al 😁 gaat om een paar maanden, en het toestel heb ik 2 jaar geleden los gekocht 😁

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Helder! Dan krijg je inderdaad binnenkort een factuur met alle kosten in een keer @Corne289

Corne289
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Top! Super! Kan ik dan gelijk bij een nieuwe provider een abonnement afsluiten? Zonder dat ik extra kosten maak? Of moet ik wachten tot het opzegtermijn voorbij is (dat is ongeveer 2 maart) 😁 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Als ik jou was, zou ik navragen of je nieuwe abonnement kan ingaan rond 2 maart @Corne289.
Dan voorkom je namelijk dubbele kosten. 

Corne289
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Top! Bedankt voor u hulp 👍🏻

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Graag gedaan!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic