vverdonk

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Advies vereist - Tablet voor oma met whatsapp

Voor oma zijn we op zoek naar een tablet waar ze mee kan whatsappen en nog een paar andere dingen, nu is het zo dat er bij moeders in het huis geen internetverbinding aanwezig is. Er wordt dus gezocht naar een tablet waar een internet abbonnement op kan (van +/-500 mb per maand). Is elke tablet hierbij met een simkaart ingang en een tablet sim kaart voldoende?

Ook de vraag of mensen een goed advies hebben met betrekking tot het apparaat.

Heel hartelijk dank alvast!
4 Reacties 4
Anonymous
Niet van toepassing
In principe wel maar ik raad je aan om ook samen met oma te kijken wat zij makkelijk vindt.
Ik zelf heb een voorkeur dan voor de Samsung tablets, echter zijn daarbij zo veel mogelijkheden om in te stellen, aan te passen etc. Je kunt er veel mee. Apple daarin tegen is veel makkelijker daarin. Daarom wil ik je eigenlijk adviseren om eerst goed te luisteren naar oma wat zij er precies mee wilt doen en neem haar mee naar een winkel om de verschillende tablets ook te zien en uit te proberen. Wat voor jou en mij makkelijk is, hoeft niet perse voor een ander makkelijk te zijn.
vverdonk
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dat klinkt goed, heel erg bedankt. Echter staat in dit artikel (maar ook in andere artikelen) vermeld dat het met de ipad niet mogelijk is om whatsapp te gebruiken. http://www.iculture.nl/tips/whatsapp-ipad-web/ helderheid op dit gebied ontbreekt helaas
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
vverdonk het advies van Steven- is inderdaad niet heel handig.

Normaal gesproken kan je geen whatsapp op een Ipad gebruiken. Er is de mogelijkheid om dit te doen via de web versie van whatsapp. Alleen dit zou juist het geheel alleen maar moeilijker maken.

In Android zit er speciaal een functie voor ouderen "eenvoudige modus". En eigenlijk kunnen ze daar alles mee.

Ik zou de Samsung Galaxy Tab A 4G aanraden. Deze tablet heeft een goede prijs/kwaliteit verhouding. De camera is minder, maar deze is dan ook minder belangrijk bij Whatsapp.

Deze tablet ondersteund 4G via een micro sim kaart.

Ik zou aanraden als u uw oma een tablet geeft om het gegevens gebruik te limiteren. Zodat ze niet te veel data kan verbruiken. Uiteraard kan hier op dat moment advies over gegeven worden.

Als er nog verdere vragen zijn, voel je vrij te vragen 🙂
Anonymous
Niet van toepassing
Het is inderdaad bij de iPad alleen mogelijk om de webversie te gebruiken, had ik er inderdaad bij moeten zeggen, mijn excuses.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic