tdeleeuw

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Activeren alle gesprekken doorschakelen vanuit het buitenland

Hallo,

Ik heb een vraag over doorschakelen: Ik wil graag al mijn inkomende gesprekken doorschakelen naar een Nederlands 020 nummer. Ik heb een RED Business abonnement en in de tarieven lees ik dat de kosten hiervan zijn inbegrepen (omdat ik onbeperkt bellen heb neem ik aan).

Nu zit ik momenteel al in het buitenland (Brazilie, geen voordeelland) en heb deze doorschakeling nog niet geactiveerd. Ik wil voorkomen dat ik hoge kosten (via Brazilie) ga maken met de doorschakeling.

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit nu moet regelen? Als ik hier **21*nummer# intyp, gaat het dan goed? Of ben ik dan voor € 1,80 per minuut aan het doorschakelen??

Thanks!
3 Reacties 3
Mel
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 564Posts
  • 6Oplossingen
  • 20Likes
Hallo @tdeleeuw,

Ik zie dat nog niemand op je bericht heeft gereageerd. Goed dat je, je vooraf informeert. In het buitenland betaal je inderdaad voor het ontvangen van het gesprek en dus de doorschakeling. In Brazilië kost dit dus inderdaad € 1,80 per minuut. Je zal zelf moeten bepalen of dit rendabel voor je is. Voor het direct doorschakelen van een nummer dien je inderdaad **21*gewenst nummer# in te voeren. Ik wens je een prettig verblijf.

tdeleeuw
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank voor de reactie. Dit antwoord kreeg ik in eerste instantie ook via de klantenservice. Na enige discussie kwamen we tot de conclusie dat er toch geen kosten aan verbonden zijn, zie onderstaande mailwisseling:

— Ik:

Dank voor dit antwoord. Ik heb inmiddels een ander antwoord gekregen via de
telefonische klantenservice: Ik heb gesproken met mevrouw x.
Op haar beurt heeft zij contact gehad met haar leidinggevende. Wat zij mij
vervolgens vertelde is dit:

In het geval van een volledige doorschakeling, dus alle inkomende
gesprekken zonder dat mijn toestel eerst over gaat in Brazilie, zijn er
geen kosten aan verbonden omdat de doorschakeling binnen Nederland blijft.
Voor de duidelijkheid, dit is de **21*nummer# doorschakeling.

Voor de andere soorten doorschakelingen, namelijk die via **61, **62 en
**67 geldt wel dat het gesprek via Brazilie loopt, en er dus kosten voor
bellen via Brazilie berekend worden.

Ik wil hier wel graag opheldering over hebben. Inmiddels heb ik via de
doorschakeling al een aantal oproepen van Nederlandse nummers ontvangen.
Wellicht kunt u in de computersystemen zien hoe het zit met de
buitenlandkosten? Ik heb zelf sinds ik hier ben geen gesprekken gestart via
mijn Vodafone sim. Wel heb ik een sms verstuurd.

— Klantenservice:

Bedankt voor je snelle ractie!

Aangezien ik niet geheel zeker ben van het door mij aangegeven antwoord heb ik intern ook nogmaals navraag gedaan voor je. Want ik zou niet willen dat je onnodige kosten gaat maken door foutieve informatie. Indien een directe doorschakeling er in Nederland op is gezet dan blijft het gesprek inderdaad in Nederland, indien de directe dooschakeling in het buitenland erop word gezet, heeft het toestel al verbinding met het buitenlandse netwerk gehad en worden de kosten berekend.

— Ik:

Dan ga ik de zaak helaas nog iets ingewikkelder maken: Ik heb voordat ik mevrouw x heb gesproken al een keer gebeld en een andere medewerker gesproken: Deze medewerker heeft voor mij de doorschakeling ingesteld. Dus dit is de chronologische volgorde:

- Ik ben vrijdag 8 mei in Brazilie aangekomen en heb mijn toestel aangezet en dus verbonden met een Braziliaans netwerk.
- Ik ben zaterdag 9 mei gaan uitzoeken hoe het zit met de doorschakeling en heb enkele keren gesproken met mevrouw x en een collega. De collega (ik ben zijn naam vergeten) heeft voor mij de doorschakeling vanaf zijn systeem geactiveerd. Ik heb dus zelf geen **21 code gebruikt op mijn toestel of op het netwerk in Brazilie.

— Klantenservice:

Bedankt voor je reactie!

Ik kan begrijpen dat je twijfelt of alles correct verloopt m.b.t. de doorschakeling. In je gegevens kan ik inzien dat er tot nu toe geen kosten zijn berekend voor de doorschakeling, de enige kosten die er zijn gemaakt zijn voor het versturen van 2 sms berichten op 10-05-2015. Alles is correct verwerkt.

-----------------------------

Kortom, via de route die ik ben gegaan zijn er dus geen doorschakelkosten in het buitenland.
Mel
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 564Posts
  • 6Oplossingen
  • 20Likes
Hallo @tdeleeuw,

Bedankt voor het delen en de reactie. Goed dat je door hebt gevraagd. Ik ben blij dat het nu duidelijk is. Een leermoment voor ons allemaal. Ook fijn voor de andere forumleden dat hier nu meer duidelijkheid over is.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic