Yaroon

Meedenker
  • 14Posts
  • 3Oplossingen
  • 3Likes

Activeren OneNumer geeft een "geen 06-nummer gekoppeld' melding

 

 

Goedendag,

 

Ook ik krijg , net als een aantal andere gebruikers heb ik kunnen lezen dezelfde 'geen 06-nummer'- melding.

Ik heb er nog geen melding van gemaakt bij klantenservice.

 

In de hoop dat het snel opgelost wordt.

 

Bij voorbaat dank

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Yaroon
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 3Oplossingen
  • 3Likes

@Cecilia Ik heb het uiteindelijk voor elkaar gekregen, door in MyVodafone bij Gebruiker iets te knoeien met rechten (de groene schuifknopjes). Ik heb eerst ook een nieuwe gebruiker aangemaakt wat denk ik niet geholpen heeft,  maar omdat ik met meerdere accounts/06-nummers gebruik maak van Vodafone is het (voor mij) onduidelijk wat dan precies geholpen heeft.

 

Uiteindelijk met mn email adres waarmee ik (als beheerder) inlog bij MyVodafone na het aanpassen van de rechten opeens toch OneConnect kunnen activeren. En dit werd dan direct aangewezen aan het juiste account (mijn 06 nummer, en niet 1 van de paar andere die ik er op heb staan).... dus blij.. maar ik vraag mij af hoe de andere gebruiiker die ook een Watch gaat ontvangen dit voor elkaar gaat krijgen..     Ga ik daarmee dan niet als ik begin met knutselen mijn OneConnect de-activeren, omdat ik simpelweg niet precies weet wat ik aan het doen ben / hoe het moet.

 

Het is een beetje omslachtig en zou dit nog wel eens willen bespreken met een medewerker, sowieso moet er dan nog even gekeken worden wat voor een zooitje ik van 'Gebruikers' heb gemaakt....

Bekijk in context

7 Reacties 7
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3053Posts
  • 898Oplossingen
  • 1032Likes

Hi @Yaroon, welkom hier!

Ik help je graag om OneNumber te kunnen bestellen. De foutmelding die je krijgt te zien geeft aan dat de gebruiker niet de rechten heeft om voor dit abonnement wijzigingen door te voeren. We zien deze foutmelding wel eens naar voren komen op het moment dat er meerdere gebruikers onder één klantnummer hangen. 

Als ik je gegevens erbij pak, dan zie ik in My Vodafone verschillende gebruikers en mobiele nummers. Er zijn dus ook verschillende inloggegevens per gebruiker. Wil je eens een kijkje in My Vodafone nemen en dan kiezen voor 'gebruikers' onder het kopje 'profiel'? Om OneNumer te activeren moet je na 'configureer mobiel netwerk' inloggen met de gegevens van de gebruiker die de rechten heeft voor dit mobiele nummer. Wil je dit eens proberen? 

Kom je er niet uit, laat het hier dan weten. Wil je dan in jouw Community profiel onder 'Persoonlijke Informatie' het mobiele nummer vermelden waarvoor je OneNumber wenst te bestellen en de gebruikersnaam waarmee je inlogt in My Vodafone en OneNumber probeert te bestellen? Ik kan namelijk aanpassingen doen in de rechten per gebruiker, maar gezien er meerdere gebruikers in My Vodafone wil ik dit vooraf even dubbelchecken.

Yaroon
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 3Oplossingen
  • 3Likes

Een beetje een lastige..

 

Ik ben zelf de hoofdgebruiker en beheerder van alle nummers. Ik zie dat er een email adres gebruikt wordt dat onder mijn nummer valt (eindigend op 839, en het email adres dat er staat klopt niet. Ik kan dit ook niet aanpassen.

 

Ook is het zo dat 1 van de andere gebruikers ook OneNumber zal gaan gebruiken zodra haar AW geleverd is.  Dus dan zal het ook voor haar hetzelfde probleem worden.

 

Ik heb maar 1 login van mijnvodafone, ik zou dan ook niet weten waar ik anders mee kan inloggen om Onenumber te gebruiken....  Ik zal dus op de Gebruikers-pagina mijn email adres moeten veranderen.. hoe doen we dat?

Yaroon
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 3Oplossingen
  • 3Likes

Ben al iets verder gekomen en zag in de app zelf de mogelijkheid om voor al deze gebruikers, inclusief mijzelf het e.e.a. te veranderen.  Dit gedaan, ook wachtwoord vernieuwd.  Nu is alleen inloggen wel een probleem,.. maar ben nog aan het proberen. Wellicht gaat het me zo lukken

Yaroon
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 3Oplossingen
  • 3Likes

Helaas niet gelukt.

 

Ik log in en heb dan alle gebruikers voor mij, waaronder ikzelf.  Ik zie dan in mijn details een verkeerd email staan (hotmail) welke ik niet kan veranderen. Ik heb gepoogd dit email adres/wachtwoord te veranderen (wat gelukt is) maar dat is niet zichtbaar, en wordt ook niet geaccepteerd als ik OneNumber wil activeren. 

 

Ik zal de persoonlijke info nu updaten, hopen dat het zo wordt opgelost. Helaas nu werken dus hopelijk lees ik het vanavond laat of het gelukt is

Yaroon
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 3Oplossingen
  • 3Likes

Nog geen reactie mogen ontvangen.  Ook nog geen oplossing.    Wanneer mag ik dit verwachten ?

Yaroon
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 3Oplossingen
  • 3Likes

@Cecilia ben heel benieuwd of het vandaag lukt...

Yaroon
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 3Oplossingen
  • 3Likes

@Cecilia Ik heb het uiteindelijk voor elkaar gekregen, door in MyVodafone bij Gebruiker iets te knoeien met rechten (de groene schuifknopjes). Ik heb eerst ook een nieuwe gebruiker aangemaakt wat denk ik niet geholpen heeft,  maar omdat ik met meerdere accounts/06-nummers gebruik maak van Vodafone is het (voor mij) onduidelijk wat dan precies geholpen heeft.

 

Uiteindelijk met mn email adres waarmee ik (als beheerder) inlog bij MyVodafone na het aanpassen van de rechten opeens toch OneConnect kunnen activeren. En dit werd dan direct aangewezen aan het juiste account (mijn 06 nummer, en niet 1 van de paar andere die ik er op heb staan).... dus blij.. maar ik vraag mij af hoe de andere gebruiiker die ook een Watch gaat ontvangen dit voor elkaar gaat krijgen..     Ga ik daarmee dan niet als ik begin met knutselen mijn OneConnect de-activeren, omdat ik simpelweg niet precies weet wat ik aan het doen ben / hoe het moet.

 

Het is een beetje omslachtig en zou dit nog wel eens willen bespreken met een medewerker, sowieso moet er dan nog even gekeken worden wat voor een zooitje ik van 'Gebruikers' heb gemaakt....

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic