Turan1

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Achterstand Vodafone en al weken ah wachten

Helaas ben ik zo dom geweest om via een webshop (GSMWEB) mijn vodafone abbo te verlengen.Dit zou mij zon €120 besparen in 2 jaar. Dit heb ik eind maart gedaan. Een aantal dagen later zag ik dat het abbo ineens €3 pm goedkoper is geworden en dat je 1gb extra internet met Napstar krijgt. Ik voelde me een beetje gen**id. Ik kon gelukkig binnen 2 weken annuleren. Dit heb ik dus ook gedaan. Op 9 april een mailtje gestuurd naar GSMWEB en paar dagen later een reactie dat dit is doorgegeven aan Vodafone. Na een week heb ik nog steeds niks gehoord en zie ik dat in mijn Vodafone dat mijn nieuwe abbo al is ingegaan. Gebeld dus met GSMWEB. Mij word verteld dat er word gewacht op antwoord van Vodafone.

Na een aantal dagen bel ik dus met Vodafone, de eerste dame die ik spreek verteld mij vriendelijk om op te rotten naar GSMWEB. Ik snap dat Vodafone een beleid heeft dat als je iets elders besteld je ook daar je problemen moet oplossen. De manier waarop had wel iets subtieler gemogen, ik ben immers al vier jaar klant en heb ook internet tv en bellen thuis. Weer gebeld met GSMWEB, zelfde verhaal, we wachten op bevestiging van Vodafone. Weer bellen naar Vodafone (elke x dat ik bezig ben geweest met het achterhalen van info sta ik gewoon minimaal een half uur in de wacht, schande dit, zowel voor GSMWEB als voor Vodafone). Ik probeer Vodafone duidelijk te maken dat ik alles heb teruggedraaid en gewoon klant ben bij Vodafone en dat ik hoop dat ik een stukje service mag verwachten. Hier wil men niks van weten.

Wel krijg ik elke keer te horen dat het overgaan op het nieuwe systeem vertraging oploopt. Sorry, maar dit hoort niet mijn probleem te zijn. Ik ben hier echt uren en uren met bezig geweest. Elke sessie GSMWEB en Vodafone duurde zon 2 uur. Kreeg echt vreselijke koppijn telkens als ik klaar was. Nu is het 2 mei en ben ik nog geen stap verder. Ik heb geen idee hoelang dit duurt. Al meerdere klachten ingediend, verzoek gedaan om gebeld te worden. Niks. Ik kan geen kant op en niemand die iets voor mij wil betekenen.Heb ook geen zin meer in bellen. Nadeel is ook dat mijn tel niet goed werkt, kan enkel bellen in speakerstand en hierdoor lijk ik soms voor medewerkers boos over te komen, dan word uiteraard de verbinding verbroken en sta je vrolijk weer een half uur in de wacht Je zou maar eens emotie (uiteraard niet schelden, dat hoort gewoon niet) mogen tonen als je uit gekkigheid niet meer weet wat je moet doen. Ook GSMWEB kan niks anders doen dan wachten.

Ik probeer nu via deze weg hulp van Vodafone te krijgen, misschien dat er nu wel iemand reageert. Graag wel met een andere reactie dan; pech voor u, besteld bij GSMWEB, los het daar maar op. GSMWEB heeft namelijk al contact met jullie proberen op te nemen. Ik zou graag gewoon een fatsoenlijk antwoord willen krijgen. Tenslotte kan alleen Vodafone dat doen.

Ondanks alle problemen die Vodafone heeft werk er uiteraard wel 1 systeem goed, er is namelijk al voor mijn "nieuwe" abbo inmiddels al €60 van mijn rekening afgeschreven. Ik heb niet eens een toestel. Dure sim only dit

Ben altijd een trouwe klant geweest bij Vodafone en baal er echt van dat dit op zo'n manier is gelopen. Ik ben nog steeds van plan klant bij Vodafone te blijven. Alhoewel nu toch de emmer bijna volzit waardoor er toch een dikke kans bestaat dat ik ga overstappen.

Maar goed, is er AUB iemand binnen Vodafone die mij kan helpen met een fatsoenlijk antwoord en ook mijn klacht eens een keer serieus wil behandelen? Laat zien dat elke klant de moeite waard is.
9 Reacties 9
Turan1
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Inmiddels een reactie ontvangen. Kan dus 8 weken gaan duren. 8 Weken!!!! Dit betekent dus dat ik sowieso nog een keer €60 kwijt omdat vodafone een achterstand heeft.

Ik ben hier echt verbaasd over. Het enige wat ik hoor is sorry voor het ongemak. Makkelijk gezegd. Ik moet het wel betalen.

Ik wacht nog steeds op een reactie vanuit het forum. Misschien dat hier wel een medewerker van Vodafone zit die echt even wat moeite voor je wilt doen.

Vooralsnog geen reactie hier.
Turan1
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Zelfs nu na de feestdagen nog steeds geen antwoord van Vodafone hier op het forum. Ik moet eerlijk toegeven dat ik dit niet had verwacht van een bedrijf als Vodafone. Ben namelijk nog steeds klant!!! Helaas ziet Vodafone dit op het moment niet door hun eigen achterstand.
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Jeetje, Turan1 wat een verhaal:(

Ik kan me helemaal voorstellen dat dit je frustreert. Excuses ook voor het late reageren. Ik moet er wel bij vertellen dat het Forum voor klanten, door klanten is. Een andere klant moet je rvaag dus kunnen beantwoorden. Helaas is dit niet het geval. Ik kan je hier verder niet mee helpen:(.

De enige manier om tot antwoorden te komen is bellen met GsmWeb. Het klopt inderdaad dat zij jou directe aanspreekpunt zijn als zich problemen voordoen, wat dus duidelijk het geval is.

Heel veel succes in ieder geval!
Turan1
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Heb helaas een punt bereikt dat ik ook niet zou verwachten geholpen te worden. In elk geval niet door Vodafone. Was een laatste poging een reactie van Vodafone te krijgen. Exact de reactie die ik had verwacht. IK BEN KLANT VAN VODAFONE!!!!!!!!!!!!!!

Ik heb dan heel eerlijk ook het forum verkeerd begrepen. Dacht dat er hier leden van de Smartphone Crew waren die je konden helpen en dat het forum daarvoor bedoeld was.

Ps GSMWEB heeft al herhaaldelijke bevestigingen van jullie ontvangen. Alleen kan klantenservice hier niets van zien. Contact opnemen is zowel van de kant van GSMWEB als Vodafone blijkbaar zo moeilijk dat geen enkele partij hier moeite voor neemt.
Anonymous
Niet van toepassing
Het Turan,

Er zitten idd hier leden van de smartphone crew.
Ik zelf ben er een van. Maar om eerlijk te zijn doet de smartphone crew helemaal niks met nummerbehoud en t aansluiten van abonnementen.
De smartphone crew is er voor tips and tricks voor het instellen van je telefoon etc.

Ik snap dat je gefrustreerd bent. Maar zoals Annabelle aangeeft dien je dit via gsmweb te regelen omdat je het via hun hebt aangesloten. Uit jouw verhaal begrijp ik dat de actie van Napster en de 1gb extra beschikbaar kwam dat je het geannuleerd hebt bij gsmweb en dat zij dit door gespeeld hebben aan Vodafone. Toch?
Heb je daarna het abonnement afgesloten via Vodafone of gemeen? Is het via Vodafone dan moet je bij Vodafone zijn. Is het via gsmweb dan moet je helaas bij gsmweb zijn. Vanuit hier kunnen wij niks betekenen voor je omdat het forum idd voor tips and tricks is voor en door forumgebruikers. Tevens individuele kwesties waar privacy gegevens aan vasthangen worden hier niet behandeld ivm je eigen privacy. Daarvoor moet je echt bij de klantenservice zijn.

Ik hoop voor je dat het snel opgelost wordt.

Groetjes Stevied86
Turan1
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Alles via GSMWEB gedaan. Alleen blijft het probleem voor mij dat GSMWEB alles keurig heeft doorgegeven en bevestigingen heeft ontvangen. Vodafone blijft mij continue vertellen dat er niks binnen is terwijl GSMWEB toch bevestigingen heeft. Vandaar dat ik ook herhaaldelijk met Vodafone heb gebeld maar de reactie die ik blijf ontvangen is dat zij niks willen doen omdat ik het via GSMWEB heb opgevraagd. Er gaat dan toch ergens iets mis bij Vodafone.

Heb ze mails gestuurd met de betreffende datum van de bevestigingen. Er word gewoon niks mee gedaan. Ik betaal maandelijks zo'n 100 euro aan vodafone zowel mobiel als internet thuis. Een klein beetje service mag je dan toch wel verwachten. Ben al 4 jr klant en in mijn ogen nog steeds klant maar word gedupeerd door de achterstand van Vodafone. Mijn eerste gesprek met Vodafone hierover kreeg ik te horen lekker naar GSMWEB te gaan, hebt gekozen voor voordeel dus los het lekker zelf maar op. En juist met dit soort reacties, daar zit ik dus mee.

Maar goed, moet dus geduldig wachten. Ik wacht dan ook netjes tot het einde vd maand en indien er nog steeds niks is gedaan speel ik alles door aan mijn advocaat en ga ik er een zaak van maken. Betreur het zelf helaas ten ernste dat het zover moet komen.

Bedankt voor de reacties!!

SmvO

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Helaas heel herkenbaar dit verhaal.

Eind maart 2015 heb ik via GSMweb mijn abonnement bij Vodafone verlengd. Paar dagen later zag ik een veel betere aanbieding en heb mijn verlenging geannuleerd. Toestel netjes op tijd teruggestuurd en op 14 april heeft de backoffice van GSMweb mij een brief gestuurd waarin stond dat "mijn annulering is ingediend bij Vodafone doch nog niet ingewilligd. De verwerking hiervan kan 2 tot 3 werkdagen duren".

Ondertussen is het bijna 4 weken later en is er nog steeds niets gebeurd. Hierdoor zit ik vast aan een veel duurder nieuw abonnement zonder nieuw toestel en kan ik geen nieuw abonnement afsluiten met nummer behoud.

In die 4 weken tussentijd heb meerdere malen met GSMweb gebeld en kreeg ik elke keer te horen dat ik rustig moest afwachten, totdat zij bericht van Vodafone zou krijgen dat de annulering is goedgekeurd.

Ook heb ik Vodafone meerdere keren gebeld. Vodafone (zowel de afdeling klantenservice, als verkoop, als accountafdeling) gaf elke keer bij mij aan dat er geen annulering van GSMweb was binnengekomen! Als ik dit vervolgens weer aangaf bij GSMweb, meldde de klantenservice dat ik gewoon geduld moest hebben en moest wachten tot de annulering geregeld is.. Dat betekent dat ik heel lang kan wachten, omdat Vodafone geen annulering heeft en daardoor ook niet doorvoert en GSMweb geen actie onderneemt!

Zeer triest en ergerlijk, want beide partijen ondernemen geen actie en wijzen naar elkaar. Waarschijnlijk is de beste optie om een nieuw abonnement bij een andere provider af te sluiten met een nieuw nummer. Wedden dat dat wel zo geregeld is?
SmvO

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb dit trouwens al op verschillende fora gepost om mensen in te lichten over de slechte service van GSMweb en Vodafone. Zo staat het al op Tweakers, Consumentenbond, Klachtenkompas en keurmerksites zoals Qshop en Trustpilot. Ik ben benieuwd wanneer iemand van GSMweb of Vodafone wakker wordt..
Turan1
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Denk niet dat dat snel zal gebeuren. Vandaag nog contact gehad over mijn internet verbinding thuis. Daar word ik dus wel gezien als klant. Maar de medewerkers waren er net zo erg. Schreeuwen aan de lijn, mij als klant vertellen wat ik wel en niet moet doen. En uiteraard, als de medewerker zn zegje heeft gedaan verbreken ze de verbinding zonder geholpen te zijn. Mag je natuurlijk wel weer bellen a €0.45 p/g. Belachelijke service dit.

Had nog steeds na alle ellende waarschijnlijk wel bij Vodafone gebleven. Maar na hoe ik vandaag werd behandeld ben ik zsm weg. Lijkt alsof Vodafone zwaar heeft bezuinigd op service. In het verleden waren ze veel vriendelijker. In de winkels word je trouwens nog steeds erg goed geholpen. Wat de callcentre betreft, een en al drama.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic