fifagek

Meedenker
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Accu telefoon (Samsung Galaxy Y) binnen 1 dag leeg

Ik hoop dat mijn bericht hier juist staat, en anders is wellicht een moderator zo vriendelijk om hem naar het juiste stekje binnen het forum te verplaatsen.

Ik heb de afgelopen week gemerkt dat de accu van mijn telefoon binnen 1 dag leeg is.
Ik heb dit toestel sinds maart vorig jaar, en tot vorig jaar was het voldoende om hem 2x per week op te laden. Dit deed ik standaard op zondag, en donderdag en dat ging prima.
Nu is het echter zo dat mijn toestel vandaag al voor de 3e keer deze week aan de lader gaat. Grote stroomverbruikers als de GPS en dergelijke staan UIT.
Mijn telefoon zegt dat 81% is verbruikt door 'Mobiel standby' en 17% door 'Telefoon standby'. De overige 2% heb ik bewust met Wi-Fi gebruikt. Ik kan me bijna niet voorstellen dat mijn telefoon de hele dag actief is geweest vandaag (12 en half uur geleden uit de lader gekomen). Zelf heb ik gewerkt, en heb ik straks heel even via Wi-Fi erop gezeten. Mijn telefoon zit in een hoesje, en dat hoesje is nog steeds hetzelfde als van de periode dat die er wel rustig 3/4 dagen mee deed.
Vandaag heeft mijn telefoon de hele dag in de jas, op 5 meter van mijn werkplek gezeten en toch is hij alweer driekwart leeg. Gisteren zat de telefoon in mijn broekzak, en wellicht dat ik toen wat verkeerd gezeten heb en zo de telefoon actief heb gehouden.... Echter iedere keer als ik hem pakte lag hij in slaapstand waardoor ik eerst de schermbeveiliging eraf moest halen.

Is er een mogelijkheid dat er iets (onbewust, afgelopen 2 dagen gewerkt dus zelf ben ik het niet geweest) aan een instelling veranderd is waardoor die via 'Mobiel standby' en 'Telefoon standby' ineens heel veel stroom is gaan gebruiken? Ik vind het namelijk naast bijzonder vervelend ook gek dat het 1 meer dan 1 jaar goed gaat, en van de ene op de andere dag ineens de accu binnen 1 dag leeg is.
1 Reactie 1
FredB

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi fifagek,

kijk even je accu even na. Het kan zijn dat hij wat BOL staat, ik had dit namelijk met mijn Samsung Galaxy S2 gehad.
Het blijkt wel vaker voor te komen dat na een jaar je accu vervangen moet worden.

Succes!

Groeten Fred.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic