Marjolein1

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Accu problemen Samsung Trend Plus

Goede avond,

Ik heb 10mnd geleden een Samsung Trend Plus gekocht tot een week geleden had ik geen enkele problemen.
Normaal duurt het 3 uur voordat hij helemaal opgeladen is maar nu duurt dat steeds nog maar 1/1,5 uur.
Vanaf het batterij percentage 45% is hij binnen 5/10 minuten leeg.
Alle bespaar tips (scherm donkerste, wifi uit, bleutooth uit, gps uit enzovoort) heb ik al toegepast.

Wie kan mij hierbij helpen? Is de accu kapot?
Valt dit nog onder de garantietermijn? Wil mijn telefoon niet opsturen want kan hem absoluut niet missen ivm werk.
Het gaat waarschijnlijk alleen om de accu.
5 Reacties 5
Anonymous
Niet van toepassing
Hey Marjolein1,

Omdat te testen dien je een andere batterij uit te proberen. Bijvoorbeeld van iemand die ook een Samsung heeft.
Op die manier kun je uitsluiten of het de batterij is. Heb je al gekeken bij je instellingen en dan naar batterijverbruik? Hier kan je zien wat het meeste energie gebruikt.

In mijn geval en ik denk bij de meeste smartphone gebruikers is het scherm de meest energievretende bron.
Doe de helderheid van je scherm wat minder, dit helpt aardig.
Geen live achtergronden gebruiken, dus achtergronden die bewegende animaties hebben, dit verbruikt ook heel veel energie.
Een donkere achtergrond is ook beter, aangezien lichte kleuren meer energie verbruiken dan donkere.
En niet te vergeten, zet je Bluetooth uit wanneer je het niet gebruikt, hetzelfde geld voor WiFi en GPS. En zorg dat je telefoon wat sneller in standby valt, dus als je het scherm niet aanraakt dat ie na maximaal een halve minuut vanzelf uitgaat.

Groetjes Stevied86
Anonymous
Niet van toepassing
Wat je ook kunt proberen is het toestel terug zetten naar fabrieks instellingen. Vergeet daarbij niet een back up te maken van je toestel zodat je geen gegevens verliest.

Groetjes stevied86
Marjolein1
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goedemiddag,

Bovenstaande adviezen (batterij besparingen en reset) heb ik al uitgeprobeerd maar hierdoor was mijn probleem nog niet opgelost.
Ik heb al gekeken naar mijn batterij verbruik. Het valt mij op dat vanaf ongeveer 45% mijn accu binnen 5/10 minuten leeg is. Het verbruik gaat in een stijle lijn naar beneden.


Anonymous
Niet van toepassing
als bovenstaande tips niet helpen raad ik je aan om of het toestel het reparatie traject in te gaan of een ieuwe batterij te kopen

Groetjes Steven
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Soms gebeurd het weleens dat en accu opbold. Is dit bij jou het geval Marjolein1? Op de batterij zit 6 maanden garantie, jij zit al op de 10 maanden (dat wordt nauwelijks vergoed). Kijk online via betrouwbare webshops of even bij de elektronica zaak :).
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic