ms_ehsary

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Abonnementen van derden

Beste, bij mij is er meerdere malen buiten bundel kosten afgeschreven onder 'diensten van derden' terwijl ik me helemaal niet daarvoor heb aangemeld. Ik heb na de eerste keren dat dat gebeurde op advies van jullie medewerker mijn nummer bij payinfo geblokkeerd voor alle sms diensten waarvoor je je kunt blokkeren. Tot mijn verbazing werd afgelopen maand en afgelopen woensdag weer zo'n sms gestuurd en buiten bundel kosten in rekening gebracht. Dit ondanks die blokkade op payinfo. Nu begin ik te denken dat Vodafone zelf de oplichter is die op deze manier geld aftroggelt . Waarom zou je je anders bezig houden met het innen van abonnementsgeld voor derden? Je bent geen incassobureau, je bent geen bank, ik ga toch ook niet mijn huur via mijn telefoon rekening betalen of mijn abonnement voor de krant, de telefoon rekening is voor de diensten telefonie en mobiele internet. Andere abonnementen betaal ik wel DIRECT aan de provider. Daar heb ik Vodafone niet voor nodig. Zo heb ik altijd controle en kan niemand mij een abonnement aan naaien, want dat is wat er gebeurt.
Dus stop met het afschrijven van abonnementen voor derden, ik heb me nooit daarvoor aangemeld en zal dat ook nooit doen. Ik trek de bankmachtiging voor Vodafone terug en zal voortaan alleen de telefoon, sms en internet kosten overmaken. Groeten.
10 Reacties 10
Thomas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 428Posts
  • 21Oplossingen
  • 17Likes

Hoi ms_ehsary , ik kan me goed voorstellen dat het niet fijn is wanneer je extra kosten maakt voor een betaalde sms-diensten. Wanneer je een blokkade hebt op deze diensten dan zou het niet mogen dat er nog kosten voor gemaakt worden. Heb je dit nogmaals bij pay-info geblokkeerd.

Eventueel heb je nu kosten gemaakt voor een abonnementsdienst? Dit is weer wat anders dan een sms-dienst.

Mocht je het niet eens zijn met de gemaakte kosten kun je hiervoor een klacht indienen via My Vodafone. Log hiervoor in op My Vodafone via de website. Ga naar Vragen & Verzoeken, klik onder Telefonische overlast op Nu overlast melden en ga dan naar het betaalde diensten formulier.


Desiree-

Raadgever
  • 397Posts
  • 12Oplossingen
  • 53Likes

Mocht er binnen 48 uur geen nieuwe reactie komen, dan zullen we dit topic sluiten.
jente

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

goh laat ik nu ook ongevraagde sms kosten hebben gemaakt volgens vodafone. het gaat maar om een klein bedrag maar het gaat om het principe. Ik heb mij nooit aangemeld voor dienst 2727 ( bibibix.com ) en toch blijft vodafone volhouden dat er ' sms verkeer is geweest'.

klopt , op 22 aug toen ik een bedrag buiten mijn bundel zag op mijn nota,gemaakt op 26 juli jl. toen heb ik een stop bericht gestuurd naar bibibix.com

Op 22 aug heb ik dus via payinfo gekeken wat 2727 was en dat was dus bibibix.com.
Klacht ingediend per mail bij bibibix, nooit antwoord natuurlijk en bij vodafone.
Betaalde smsjes laten blokkeren via payinfo EN stop naar 2727 gestuurd. En Laat dat nu het bewuste sms verkeer zijn blijkbaar.
Hier op forum lees ik dat er iemand was die zich ooit voor een ah nep actie had aangemeld en die heeft het geld terug gekregen. Ging om best groot bedrag.
Ik heb mij niet aangemeld voor bibibix en het gaat om ca 2 euro en ik moet die wel gewoon betalen.

Op mijn klacht aan vodafone komen ze eerst nog aanzetten met 031 dat daar ook sms verkeer naar is geweest, ja om te stemmen voor HGT op rtl4. Maar bibibix... ? zegt mij helemaal niets, vodafone kan of wil niet zeggen wat er dan allemaal naar mij is verzonden, er staat ook niets in mijn telefoon , al hoor ik u denken ; dat kan je verwijderd hebben' ja dat kan maar is niet het geval.

Ik lees hier op het forum nog meer over sms diensten die al dan niet zelf zijn aangezet. maar waarom wordt er met 2 maten gemeten ? waarom krijgt deze meneer uit dit topic
http://forum.vodafone.nl/t5/Archief-2016/Betaalde-sms-of-internetdiensten/m-p/261806/highlight/true#...
wel zijn geld terug bijv ?

En dan : vodafone stuurt mij overigens eerst nog met een kluitje in het riet door mij door te verwijzen naar het UMC amsterdam omdat mijn abonnement daar zou lopen, wanneer ik vodafone wijs op de fout die zij gemaakt hebben door een verkeerd telnr in hun antwoord naar mij te vermelden krijg ik niet eens excuses voor de extra overlast .

En dan zie ik ook nog dat de einddatum foutief staat vermeld in mijn vodafone. Dat is dan nu recht gezet maar ik za blij zijn als het dec 2017 is dan kan ik weg
Jackie
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 686Posts
  • 21Oplossingen
  • 63Likes

jente , vervelend dat je met een dergelijke dienst te maken hebt gekregen! Als ik het goed begrijp heb je dit al gemeld via het formulier "Klacht betaalde diensten" , en het heb je hierop ook al terugkoppeling ontvangen? Je klacht is dan al behandeld door een specialistisch team. Via het forum behandelen we geen persoonlijke klachten omdat we hier niet beschikken over gegevens. We kunnen je dan ook niet van een ander antwoord voorzien dan je al op je klacht hebt gekregen.
jente

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo, bedankt voor je reactie !

Ik begrijp dat jullie geen prive gevevens kunnen behandelen, maar het is mij dus absoluut niet duidelijk dat dit soort klachten door een specialistisch team wordt behandeld. De eerste klacht van vorige week is volgens mij door een 'gewone ' medewerkster afgehandeld.

Maar het is inderdaad vervelend.

Vooral omdat ik vorige week dus het bewuste formulier heb ingevuld en daar tot op heden nog geen voor mij voldoende antwoord op heb ontvangen. Volgens mij dus van een 'gewone' medewerkster zal ik maar even zeggen. Sterker nog, omdat een vodafone medewerkster mij doodleuk vertelde dat mijn abo is gekoppeld aan het UMC Amsterdam moest ik mij daar maar melden bij de contactpersoon. Dat is dus niet zo maar daar moest ik Vodafone wel eerst van zien te overtuigen en jullie zelf op de fout wijzen waardoor dit antwoord werd gegeven, maar excuses ? Ho maar.
Dus maar weer een nieuwe klacht op ingediend die meteen wordt afgewezen omdat 'de vorige het al goed heeft uigezocht' ! Ja dag... door mij naar het UMC te sturen omdat zij een foutief telnummer aan mij koppelt ! Noemt vodafone grondig uitzoeken... grappig, ik noem het je werk niet zorgvuldig doen.
Dus maar weer een nieuwe klacht ingediend.

Vervolgens zag ik dat de einddatum van mijn contract foutief vermeld staat. Dat is inmiddels rechtgezet , gelukkig scheelt toch weer 6 maanden eerder overstappen.

En dan krijg je als antwoord op je klacht vd klantenservice 'dat er sms verkeer is geweest'. Dus afgewezen. Daar ben ik het absoluut niet mee eens ! Er is sms verkeer geweest op 22 aug toen ik de dienst, notabene op advies vd site pay info en vodafone site heb stopgezet via de stop code en via pay info vervolgens betaalde sms diensten stopgezet.

Dus mensen , let op : stopzetten via een stop code ziet Vodafone als 'sms verkeer ' en dus is het eigen schuld dikke bult.

Voorlopig is mijn klacht nu geescaleerd door de starre houding van vodafone die mij telkens verwijst naar de 'specificatie van de nota' ipv mij de Call Detail Records toe te sturen.

toon maar aan dat er een sms dienst door mij is aangevraagd voor 26 juli 2016 via nummer 2727 ( Bibibix ) , ik heb op 26 juli schijnbaar een sms ontvangen ( niet volgens mijn iphone ) en daar moet ik 1,50 voor betalen. Maar waarvandaan is de aanmeld sms verzonden ? Dit soort sms diensten kan ook via internet aangevraagd worden door derden.

en waarom krijgen anderen die hier hun verhaal doen wel geld terug terwijl die zelf zeggen de sms dienst te hebben aangevraagd...

En dan heb ik het nog niet eens over de gedragscode , die volgens mij nu door vodafone wordt nagelezen.

Al met al : heb je een klacht en je dient die in via het formulier op de site en je krijgt antwoord waar je het niet mee eens bent : dan is de volgende stap blijkbaar de geschillen commissie ipv een tussen stap ...

Maar ik heb een nieuwe klacht ingediend, dus afwachten maar...
jente

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Inmiddels heeft vodafone nog eens goed onderzoek gedaan .... ( m.a.w. de volhouder wint en laat je niet zomaar afschepen ook al gaat het maar om een klein bedrag ) en de conclusie is dat er tot 2 maal toe onterecht kosten zijn gemaakt... ik krijg dus een bedrag terug.

dus mijn klacht is al met al afgehandeld maar wat een moeite kost het om door te dringen om duidelijk te maken dat je zelf geen sms dienst hebt afgesloten .

veel succes voor anderen die met het hetzelfde probleem kampen !

Nevets86
Expert
Expert
  • 5447Posts
  • 253Oplossingen
  • 785Likes

Ik ben blij om te horen dat het bij jou is opgelost
Thomas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 428Posts
  • 21Oplossingen
  • 17Likes

Fijn om te horen dat het is opgelost jente ! We zullen het topic dan ook binnenkort sluiten.
Jackie
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 686Posts
  • 21Oplossingen
  • 63Likes

Topic gesloten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes

Topic gearchiveerd.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.