Vjenne

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Abonnement zonder te melden stilzwijgend verlengt met 1 jaar, dat mag toch niet?!

Ik wist dat mijn abonnement al enige tijd de contractperiode was overschreden en was in de veronderstelling dat deze volgens de nieuwe richtlijnen met een maand telkens verlengt zou worden. Nu zie ik dat het abonnement zonder mijn medeweten op 5 december 2014 met een jaar is verlengt! Omdat ik uitging dat mijn contract was verlopen, heb ik een nieuw abonnement (Sim Only 1500) bij Hollandse Nieuwe en de
daarbij horende nummerportering aangevraagd. Koop ik nu niet de resterende maanden onterecht af?

Ik neem aan dat Vodafone niet zo met een vaste klant omgaat? Het hele gezin bij Vodafone als klant. Kan iemand van Vodafone op dit forum mij hiermee helpen en dit willen rechtzetten zo dat ik (weliswaar bij Hollandse Nieuwe) klant kan blijven bij Vodafone.

Ik nog tot a.s. zondag 17 mei annuleren bij Hollands Nieuwe, dus hoop voor die tijd dat het is opgelost. Anders ben ik genoodzaakt alle vodafone abonnemnet te beeindigen en over te stappen naar een andere provider. Ik hoop niet dat het zo ver hoeft te komen.......

Alvast bedankt voor de medewerking.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hi all,

Ik wil allereerst heel duidelijk aangeven dat wij nóóit abonnementen verlengen zonder nadrukkelijke toestemming van de klant. Op het moment dat je niets doet, loopt het abonnement in zijn huidige hoedanigheid door. Bij een particulier heb je 1 maand opzegtermijn, zakelijk 3 maanden.

Het kan zijn dat je je vorige abonnement vroeger verlengd hebt (max 4 mnd). De nieuwe contractsduur komt achter de originele einddatum aan. Om na te gaan wat bij jou Vjenne het geval is, is het echt noodzakelijk om navraag te doen bij de klantenservice. Dit kan via onze Twitter en Facebook kanalen, maar ook door te bellen naar 1201.

Succes!

Bekijk in context

8 Reacties 8
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo,

Wat is de einddatum van je abonnement, dat je kunt inzien via de MyVodafone App en de MyVodafone Website.
Deze klacht komt veel vaker voor op dit Forum.

Ik raak steeds stelliger overtuigd dat Vodafone meerdere "rotte appels" onder zijn personeelsleden heeft, die zomaar abonnementen verlengen, zonder toestemming van de abonnee. En om zodoende een onterechte bonus op te strijken. Misselijkmakend gewoon. Vodafone moet echt de hoogste prioriteit geven om deze "rotte appels" op te sporen en te ontslaan.

Stuur je verhaal in een brief naar:

Vodafone
Afdeling Opzeggingen en Annuleringen
Postbus 1500
6201 BM MAASTRICHT

Vermeld vooral duidelijk dat je geen toestemming hebt gegeven om te verlengen.
Eis dat de onterechte verlenging ongedaan wordt gemaakt. En zeg je huidige abonnement op, met inachtneming van de geldende opzegtermijn van dertig dagen.

Succes!


Netwerker
Vjenne
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Onderstaande is de reactie van Hollandsnieuwe, die zijn dus niet meewerkend bij een neiwue klant...... Vodafone helpen jullie wel?

--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Er is momenteel een issue met nummerbehoud. Dit geldt voor vodafone klanten die overstappen naar hollandsnieuwe. Hier wordt hard aan gewerkt om dit op te lossen. Tot die tijd blijft het nummer bij vodafone actief en neemt Vodafone de kosten voor zijn rekening.
Ik kan echter niet zien wat Vodafone verder met je aansluiting heeft gedaan. Dit omdat ik niet in hun systeem kan kijken.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Anonymous
Niet van toepassing
Hey Vjenne

ik raad je anders aan om even contact op te nemen met de klantenservice via het nummer 31654500100
Zij kunnen uitzoeken voor je wat er gebeurd is.
Vanuit hier kunnen wij vrij weinig betekenen omdat we vanuit hier niet in de gegevens kunnen kijken ivm jou privacy.

Groetjes stevied86
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hi all,

Ik wil allereerst heel duidelijk aangeven dat wij nóóit abonnementen verlengen zonder nadrukkelijke toestemming van de klant. Op het moment dat je niets doet, loopt het abonnement in zijn huidige hoedanigheid door. Bij een particulier heb je 1 maand opzegtermijn, zakelijk 3 maanden.

Het kan zijn dat je je vorige abonnement vroeger verlengd hebt (max 4 mnd). De nieuwe contractsduur komt achter de originele einddatum aan. Om na te gaan wat bij jou Vjenne het geval is, is het echt noodzakelijk om navraag te doen bij de klantenservice. Dit kan via onze Twitter en Facebook kanalen, maar ook door te bellen naar 1201.

Succes!
Vjenne
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Waarom krijg ik een email met de mededeling 'Een antwoord op een onderwerp dat je volgt, is als oplossing geaccepteerd!'
Ik heb nog steeds geenn opossing!
Vjenne
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik kreeg onderstaande antwoord van Vodafone, klopt deze info wel betreffende de dubbele kosten?
Vodafone blijft ook volhouden dat het met mijn toestemming is verlengt en reageert niet op mijn verzoek de voicelog te mogen beluisteren.

-------------------------------------------------------------------------
Ik heb de gegevens er even bijgenomen. En ik zie dat op 08-12-2014 het abonnement telefonisch verlengd is. Dit is verlengd met een Scherp abonnement van 1 jaar. We kunnen en mogen de abonnementen niet zomaar verlengen met een periode van 1 jaar. Er is contact geweest met onze medewerker: XXXX XXXX Deze heeft het abonnement in December verlengd. Je hebt nummerbehoud aangevraagd naar Hollands Nieuwe, Dit zal pas van kracht zijn per 08-12-2015. Je zult geen dubbele abonnementskosten hebben Omdat het abonnement met jou mobiele nummer maar op 1 plek actief kan zijn.

Mocht je nog vragen hebben neem gerust even contact op met de telefonische verkoop afdeling. Ze zijn bereikbaar op het nummer 0800-0560. Zij kunnen het contract voor je opzoeken.

Met vriendelijke groet,
Vodafone
-----------------------------------------------------------------------
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo Vjenne,

Dit Forum heeft geen toegevoegde waarde (meer) voor jouw individuele klacht. Vodafone heeft een duidelijk antwoord op jouw klacht gegeven. Daar ben jij het niet mee eens. Dan houdt het op. Dan moet je niet doorgaan met zeuren op dit openbare Forum. Daar is dit Forum niet voor bedoeld. En ook niet voor geschikt. Niemand van de onafhankelijke Forum-leden kan jou helpen met je klacht. Ook niet met jouw onenigheid met Vodafone.

Indien je het niet eens bent met het antwoord van Vodafone. Begin dan een klachtenprocedure bij De Geschillencommissie Telecommunicatie in Den Haag.

Weblink: http://www.degeschillencommissie.nl/home

Zo kun je je geschil met Vodafone voorleggen aan een onafhankelijke Geschillencommissie.

En niet via dit Forum.
Wat mij betreft mag een Moderator van Vodafone dit topic afsluiten. Anders blijft het gezeur doorgaan. Sorry hoor. Maar daar is dit Forum niet voor bedoeld. Zie ook de Regels van dit Forum Board.

Succes!

Netwerker
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Zoals Netwerker al aangeeft zul je voor meer informatie de klantenservice moeten raadplegen en zal ik je topic op het forum dus sluiten. Vjenne Mocht je andere (algemene) vragen hebben kun je gerust een nieuw topic openen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic