RomanovX

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Abonnement wordt niet langer ondersteund

“Beste Meneer Kabel,

Vodafone vernieuwt continu zijn netwerk en systemen […] en daarom kunnen wij uw huidige abonnement niet langer aanbieden en passen wij dit aan naar een ander abonnement.”

Momenteel heb ik nog een (volgens Vodafone) ‘ouderwets’ abonnement. Dit sim-only bel+sms+web 400 abonnement geeft mij 400 belminuten of smsjes en onder de oude voorwaarden nog echt onbeperkt internet. Voor dit abonnement betaal ik ongeveer €15,- per maand (incl. BTW) vanwege een kortingsregeling zolang het contract loopt. (de originele prijs in ong. €25,-)

“Eeeuh ok, dus mijn abonnement krijgt een andere naam?” was mijn eerste reactie bij het lezen van het bovenstaande. Nou dat was goed gegokt, maar laten ze nou ook even alle services veranderen bij dit nieuwe abonnement. Ten eerste, waar ik al bang voor was, wordt de databundel verlaagd van onbeperkt internet naar een schamele 200 MB. Positiever is wel dat mijn minuten en smsjes zijn verhoogd naar 1000. Wel moet ik hier even 10 euro meer voor neerleggen.

“Het omzetten van uw abonnement gebeurt automatisch […]. Hiervoor hoeft u niets te doen. Wilt u naar aanleiding van bovenstaande opzeggen of overstappen naar een ander abonnement? Dan kan dat kostenloos”

Maar… Ik wil gewoon mijn huidige abonnement houden! Ik heb dit abonnement al ruim vier jaar en ben er zeer tevreden mee. Enfin, volgens mij is er maar een oplossing en dat is de klantenservice van Vodafone bellen *zucht*. Na meerdere zeer vriendelijke en zeer onvriendelijke medewerkers gesproken te hebben zijn dit een aantal van de gesprekken:

Nee meneer. Dit is nou eenmaal zo en we kunnen verder niets voor u betekenen, ik kan u enkel doorverbinden met de afdeling verkoop” *wordt doorverbonden en verbinding verbreekt*

Opnieuw gebeld en ik krijg van ene opties die niet binnen mijn verbruik liggen en stelt voor mij door te verbinden naar de afdeling verkoop. Hier is het echter zo druk dat ik wordt gevraagd over een halfuurtje terug te bellen (0800-0500). Na een halfuur is er nog steeds geen beginnen aan dus bel de volgende dag terug.

[verkoopafdeling] “U heeft hiervoor met de afdeling Loyalty gesproken en wij kunnen geen betere aanbieding doen dan deze afdeling.” Maar zij hebben mijn geen aanbiedingen gedaan en wilden mij doorverbinden met de verkoopafdeling “Oh, dan verbind ik u weer met ze door” Waarna vervolgens afdeling loyalty mij enkel ‘aanbiedingen doet waarvoor ik meer dan €40,- per maand moet betalen. Of die niet binnen mijn verbruik liggen.(wordt zo besproken)

Later die dag opnieuw gebeld “Oh u heeft inderdaad nog een ideaal abonnement, ik zou het ook jammer vinden als ze deze af zouden sluiten. Ik zal even voor u kijken wat uw gemiddelde verbruik is en welke abonnementen er in de buurt zouden komen” (wordt zo besproken)

De positieve dingen die deze gesprekken mij geleerd hebben zijn:

  • Omdat het een omzetting van abonnement betreft, zit ik niet aan een contractduur vast, dus zal het nieuw gekozen abonnement ook weer per direct opgezegd kunnen worden.
  • Het gemiddelde verbruik qua belminuten en smsjes ligt rond de 360. 400 belminuten is dus een ideaal uitgangspunt. Hoger mag maar lager zeker niet.
  • Het gemiddelde verbruik qua data ligt op 2300 MB met een piek van 7800 MB per maand. Halen we deze piek weg, dan is het gemiddelde verbruik zo’n 1200 MB
Als ik het abonnement had geaccepteerd waarnaar het per april wordt omgezet, zou ik dus bij gelijk gebruik niet alleen 10 euro meer aan abonnementsgeld betalen, maar ook nog eens zo’n 150 tot 900 euro aan ‘buiten bundel’-kosten! Daar heb ik zeker niet om gevraagd.

Gelukkig zijn er ook mensen bij Vodafone die je wel willen helpen en zoeken bij je huidige gebruik de meest passende abonnementen. Mevrouw 1, Machteld, komt echter met onder andere de volgende sim-only abonnementen:

Scherp Large: 300 belminuten/sms, 500 MB voor €15,- p/m
Bel+sms+web 200: 200 belminuten, onbeperkt sms, 500 MB voor €19,- p/m
Red Essential: 300 belminuten, onbeperkt sms, 1000 MB voor €24,- p/m

Hoewel deze mevrouw misschien netjes naar mijn maandbedrag heeft gekeken, is dit effectief niet wat ik ga betalen aangezien ik bij al deze abonnementen honderden euro’s ‘buiten de bundel’ zal moeten betalen.

Gelukkig is er ook nog een heel aardige meneer (waarvan jammer genoeg de naam mij is ontschoten) die wat meer op mijn verbruik let:

Red: onbeperkt bellen/smsen, 2000 MB voor €33,- p/m
Red Super: onbeperkt bellen/smsen, 6000 MB voor €39,- p/m

Beter dan dit kan echter niemand mij aanbieden. Aanbiedingen van loyalty? Niets anders dan wat op de website staat. Het komt er dus op neer dat ik of mijn verbruik drastisch moet aan gaan passen, of meer dan het dubbele moet betalen dan dat ik nu doe.

Nu verwacht ik niet dat Vodafone zich zomaar aan mij aan zal passen, maar hier was oplossingen van mijn kant:

  • Houd mijn huidige abonnement aan
  • Behoud de korting op mijn huidige abonnement en pas dit toe op een nieuw abonnement
  • Kom met een beter voorstel
  • Verlies een klant

Tot zover mijn recente ervaringen met Vodafone.
0 Reacties 0
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic