Timmerman

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Abonnement wijzigen

Ik heb ruim een maand geleden mijn abonnement laten verlengen/wijzigen door Vodafone. Wat blijkt? Door hetzelfde te blijven doen dan voorheen, maar nu op G4 i.p.v. G3 raak ik als een razende door mijn internetbundel heen. Kortom: ik ben niet helemaal goed voorgelicht en heb niet het juiste abonnement. Dit is heel onhandig en frustrerend. Het was allemaal niet zo erg als ik eenvoudig weg mijn abonnoment aan mijn wensen kon aanpassen. Na een paar maal proberen klantenservice hierover te bellen (kosten maken) ben ik langs de Vodafonewinkel gegaan. Hier mag men abonnementen niet aanpassen. Ik moest toch echt bellen. Op totaal uiteenlopende tijden en dagen heb ik getracht de klantenservice te bereiken, soms wel 15 minuten aan de lijn gebleven. Zonder resultaat behalve kosten gemaakt en inmiddels zo gefrustreerd dat is serieus voornemens ben om alle contracten die er in ons huishouden lopen (vaste telefoon, internet, tv, 3 mobiele abonnementen) om te zetten. En dat alleen maar omdat ik een passend abonnement wil, ook al kost mij dat meer.Hoe kom ik in vredesnaam in contact met Vodafone?
4 Reacties 4
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo,

Je abonnement verlengen/wijzigen betekent dat je een contract met Vodafone bent aangegaan voor een bepaalde tijdsduur. Dan kun je niet zomaar een maand later dat contract weer openbreken, omdat je iets anders wil. Dat gaat Vodafone niet doen. Overeenkomst = overeenkomst. Contract = contract. Daar staat jouw handtekening onder. En aan de afspraken in dat contract moet je je houden. Tot de einddatum van je contract.

Wat je wel kunt doen is om twee onafhankelijke data-counters te downloaden op je smartphone. En daarmee heel nauwgezet je mobiele data-verbruik in de gaten houden. En om een limiet in te stellen van de hoeveelheid MegaBytes die je per etmaal, week, maand mag verbruiken.

Zelf heb ik onder andere de App : 3G Watchdog Pro Data Usage voor €2,69 uit de Google PlayStore gedownload. Er is ook een gratis versie van de App : 3G Watchdog - Free Version.

Ook daarmee kun je een limiet instellen voor een etmaal, een week of een maand.
Als je toch door je data-tegoed heen gaat.
Dan kun je of een eenmalige BloX kopen met extra data.
Of maandelijks een BloX kopen met extra data.

Op deze wijze kun je je verbruik en de hoeveelheid data maandelijks naar eigen inzicht bijstellen.
Hoe bewuster je omgaat met mobiele data. Hoe meer grip je hebt op de kosten voor mobiele data-verbruik.

Veel meer instellings-adviezen en expert-adviezen om je data-verbruik te controleren en te beheersen, vindt je in het data-verbruiks-topic. In het Forum-board Abonnementen

Weblink: http://forum.vodafone.nl/t5/Abonnementen/Dataverbruik-tips-amp-tricks-om-binnen-je-bundel-te-blijven...

Volg alle adviezen op. En ga dan een aantal maanden na of je huidige data-tegoed voldoende is om de maand door te komen. Of dat je toch een extra BloX met data zult moeten afsluiten.

Je abonnement (weer) wijzigen is dan waarschijnlijk niet eens meer noodzakelijk.
Tenzij je echt gigantisch veel meer mobiele data gaat verbruiken.

N.B. Dat de Klantenservice van Vodafone verschrikkelijk slecht bereikbaar is. Dat weten we hier op het Forum al lang. Er is veel te veel bezuinigd op de telefonische Klantenservice. En met de overgang naar het nieuwe klantensysteem zijn er meer klanten dan ooit die bellen met de Klantenservice. Gevolg: langdurige overbelastheid de Klantenservice medewerkers. Helaas biedt Vodafone nog steeds geen oplossing voor dit probleem. Ondanks duizenden klachten op het Forum hierover.

Succes!


Netwerker
Anonymous
Niet van toepassing
Hey@Timmerman,

Heeft het bericht van @Netwerker geholpen?
Wat je ook kan doen is het 4g uitschakelen. Dit staat ondnder netwerk modus.

Groetjes stevied86
Timmerman
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Netwerker en Steve,

Dank voor jullie advies. Ik had deze maatregelen inderdaad al genomen. Zit ook weer permanent op 3G. Maar dat is juist mijn frustratie. Nieuw contract, nieuw toestel, 4G dus nog sneller............zit ik gewoon weer op 3G en moet continu denken aan het uitschakelen van synchronisaties en dergelijke. Dat had ik niet voor ogen toen ik mijn contract verlengde.
En ik wil ook niet onder mijn contract uit hoor. Behalve de bereikbaarheid heb ik geen klachten over Vodafone. Ik wil mijn contract gewoon omzetten naar een beter/duurder contract. Lijkt mij dat Vodafone daar ook niet mee kan zitten. Bovendien vertelde de medewerkers in de winkel mij dat dit gewooon mocht binnen de eerste 3 maanden van het opnieuw afgesloten contract.

Groet!
Anonymous
Niet van toepassing
Hey Timmerman,

Het is een combinatie van het toestel, hoe sluit je apps af, automatisch filmpjes afspelen via fb, etc. Maybe staan er handige tips and tricks op: http://forum.vodafone.nl/t5/Abonnementen/Dataverbruik-tips-amp-tricks-om-binnen-je-bundel-te-blijven...
Ik zelf heb bijvoorbeeld de blox beperkt internet aan staan zodat ik nooit over mijn bundel kan gaan. Tevens heb ik mijn telefoon ook zo ingesteld staan dat ik niet buiten mijn data kan gaan.
Wat je ook kunt doen is een datateller app erop zetten zoals onavo of datamanager. Zij meten precies welke app wat verbruikt zodat je zelf actie kunt ondernemen met de desbetreffende app.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Groetjes stevied86
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic