KLensink

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Abonnement wijzigen

Geachte heer/mevrouw,

ik heb vorig jaar zomer het volgende abonnement afgesloten: Bel+SMS+Web 200 B.
Dit abonnement loopt nog tot november 2015. Is het mogelijk om dit abonnement te wijzigen naar het nieuwe Smart 200 abonnement? Ik vind dat ik op dit moment te veel betaal, voor wat ik daadwerkelijk verbruik en wil daarom naar een lager abonnement. En een mooie bijeenkomst is dat het nieuwe smart 200 abonnement ook 4G heeft. Dat heeft mijn huidige abonnement niet.

M.v.g. K Lensink
11 Reacties 11
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @KLensink ,

Je kunt je abonnement verlagen als je langer dan 6 maanden geleden je abonnement hebt aangesloten of verlengd. Dit kost eenmalig € 50.Let op, u mag dan maar 1 stap omlaag.

Meer hierover hier
KLensink
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Maar dat betekent dat ik dan alleen kan verlagen: Bel+SMS+Web 100?
Is het dan niet mogelijk om naar Smart 200 te gaan?
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Je kunt 1 stap omlaag in kosten naar een abonnement dat op dat moment nog commercieel aangeboden wordt. Aangezien bel+sms+web 100 niet meer verkocht wordt aan nieuwe klanten kun je waarschijnlijk naar 1 van de Smart abonnementen. Vraag even naar de mogelijkheden bij de klantenservice.De contactmogelijkheden vind je op de volgende pagina: Klantenservice
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @KLensink

De gerichte klantenservice kan u persoonlijke gegevens inzien, en daar een uitspraak over doen. Maar u kunt alleen verlagen in kosten. Dus een overstap naar een andere vorm is gewoon mogelijk waarschijnlijk
Door 1201 te bellen op uw mobiel, krijgt u een medewerker aan de lijn.

Zij kan u hier meer over vertellen, op het forum kunnen de persoonlijke gegevens van klanten niet ingekeken worden
KLensink
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb zojuist gebeld. Mijn Bel+SMS+Web 200 B is niet te downgraden omdat het abonnement niet meer bestaat. ENIGE mogelijkheid was om het abonnement om te zetten naar Smart 700. Dat zou betekenen dat ik 2,50 per maand duurder uit ben en bovenop nog 50 euro wijzigingskosten kwijt ben. Nu zit ik dus tot en met juli 2015 vast met een abonnement waar ik veel te veel voor betaal voor wat ik verbruik en geen eens 4g ondersteuning biedt.
Dit waren niet de antwoorden die ik wou horen, op zijn zachts gezegt.
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @KLensink ,

zoals @Arina al aangaf, werd dit inderdaad een smart abbonoment.
Ik vind het een beetje een vreemd aanbod, want u moet 1 stap OMLAAG gezet, worden.
Wanneer u 2,50 extra gaat betalen gaat u juist OMHOOG....

@BasT , @AstridG , iemand enig idee hoe dit kan?

KLensink
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zoals de beste man aan de telefoon vertelde, was er geen verlaging mogelijk omdat het abonnement niet meer bestond. Bij mijn vraag of dit dan omgezet kon worden naar het nieuwe Smart abonnement moest de man het even uitzoeken en kwam er later mee terug dat bij een omzetting naar een ander type abonnement je ALLEEN omhoog mocht gaan.
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Heb je wel met de afdeling migreren gesproken?
KLensink
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik weet niet met welke afdeling ik precies gesproken heb. Na 1201 gebeld te hebben en in het keuze menu > Abonnement wijzigen ingetoetst te hebben kreeg ik na tijdje wachten een man aan de telefoon die mij er niet mee kon helpen. Hij schakelde mij door naar een andere man die mij, de in de bovenstaande reacties vertelde.
Het lijkt mij dat ik daar toch met de juiste afdeling gesproken heb?
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes

Hallo @KLensink

Volgens mij is de vraag: "kun je bij je huidige Vodafone mobiele abonnement een 4G BloX toevoegen?"
Volgens mij is dat wel mogelijk. En dan heb je in ieder geval 4G-verbinding, zodra Vodafone in jouw woonplaats 4G-Netwerkverbinding aanbiedt.
Indien je huidige abonnement inderdaad in November 2015 eindigt. Dan kun je vier maanden voor die einddatum verlengen naar alle abonnements-vormen die Vodafone op dat moment commercieel aanbiedt. Dus in jouw geval, vanaf Juli 2015.
Tot die tijd geldt: contract = contract. En overeenkomst = overeenkomst.
Niet leuk om te lezen. Maar zo is dat nu eenmaal in het overeenkomsten-recht in Nederland geregeld.

Wachten tot Juli 2015. En dan heel zorgvuldig je nieuwe abonnement bij Vodafone uitzoeken.

Succes !

Netwerker

KLensink
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
nee sorry dat was niet mijn bedoeling.

Ik wou graag mijn abonnement verlagen. Dit omdat ik tegenwoordig nooit meer aan de 500 mb per maand kom. Nog niet eens aan de 200. En de belminuten zijn ook meer dan genoeg. Vandaar dat ik lager zou willen. Normaal moet dit geen probleem zijn en ben ik heus wel bereid om er 50 euro voor te betalen. Maar nu het abonnement niet bestaat is er opeens geen andere mogelijkheid meer.
Tevens was de beste man aan de telefoon nog wel aan het kijken of hij nog iets kon doen in de trant van 4G bijvoorbeeld, misschien dat dit te activeren was voor mijn abonnement, als soort van "verlichting van de pijn". Dit was niet mogelijk bij mijn abonnement. Maar dat 4G is niet DE rede, bovengenoemde is dat wel!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic