04jeroen85

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Abonnement wijzigen - geen korting voor bestaande klanten?

Vorige maand heb ik mijn bel+sms+web2 altijd abonnement (€ 47,50 per maand) verlengd naar een sim-only Scherp Large voor 1 jaar. Voor dit nieuwe abonnement betaal ik € 16,00 per maand in plaats van € 22,50 per maand. Een korting van € 6,50 per maand dus.

Omdat ik een nieuwe telefoon heb, wil ik mijn abonnement graag aanpassen naar een abonnement met 4G internet. Op de website staat een RED abonnement sim-only voor € 34,00 per maand in plaats van € 39,00 per maand. De korting hier zou dus € 5,00 per maand zijn.

Zojuist gebeld met de klantenservice. Na bijna 20 minuten in de wacht wordt mij verteld dat ik uiteraard mijn abonnement kan aanpassen. Voor dit RED abonnement zal ik dan € 39,00 per maand moeten betalen, omdat de korting van het Scherp abonnement niet overgezet kan worden.

Wanneer je je abonnement wilt verhogen met een bedrag van € 18,00 per maand (dat is meer dan een verdubbeling van mijn huidige contract) komt de korting, die ik nu net 1 maand heb gehad, dus te vervallen. Het kan toch niet de bedoeling zijn dat nieuwe klanten deze korting krijgen en dat bestaande klanten die meer geld willen uitgeven en waaraan de laatste jaren al geld is verdiend op deze manier worden benadeeld?


1 Reactie 1
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hallo @04jeroen85 ,
Dat noem ik nog eens creatief;)


We willen graag uit coulance je abonnementsvorm aanpassen zodat je van het 4G netwerk kunt gebruiken.
Houd svp rekening met de volgende 2 regels die aan deze coulance verbonden zijn.
- Op het moment dat je je abonnement om wil zetten naar een andere vorm, dan vervalt inderdaad de huidige korting. Voor je nieuwe abonnementsvorm wordt de standaard prijs in rekening gebracht.
- Je huidige abonnement moet 6 maanden gelopen hebben alvorens er een aanpassing gedaan kan worden.

Het is zeker niet de bedoeling dat je je als bestaande klant benadeeld voelt. We doen er alles aan om onze bestaande klanten te belonen voor hun loyaliteit.
Ik snap je gevoel wel, maar het is niet echt helemaal terecht.
Deze 2 regeltjes worden voor iedereen gehanteerd, zowel bestaande alsook nieuwe klanten.
Het omzetten van je abonnement zal in dit specifieke geval doorgevoerd worden, zónder dat er wijzigingskosten worden berekend.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic