SK1988

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Abonnement verlengt door eerder te vroeg nieuw abonnement

Vandaag zag ik plots dat mijn abonnement zou zijn verlengt tot februari 2015, terwijl mijn abonnement af zou lopen eind 2012. Hierover contact gezocht met de vodafone klantenservice, waarbij ze aangaven dat ik bij eerdere abonnementen gebruik heb gemaakt van het eerder overstappen naar een nieuw abonnement binnen vodafone met nieuw toestel. Hierdoor komt er nu nog verlenging van mijn abonnement bij en kan ik dit niet eerder stop zetten (of moet het af kopen) .
Voor mij is dit nog steeds niet helemaal duidelijk..
Zou iemand mij dit nog eens helder uit willen leggen, waarom ik dit abonnement niet op kan zeggen met bijv. opzegtermijn van een maand. 
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
Kijk dat is goed nieuws, fijn om te horen dat het opgelost is 🙂

Bekijk in context

6 Reacties 6
Jochen

Gedreven Raadgever
  • 368Posts
  • 28Oplossingen
  • 32Likes
Hi SK1988, allereerst welkom op het forum.

Ik zal het je illusteren aan de hand van een voorbeeld:

Stel, je werd klant op 1 januari 2010 met een contract van 12 maanden. Je contract loopt dan af op 1 januari 2011.
Je mag echter 4 maanden voor de einddatum van het contract vroegtijdig verlengen. Stel, je koos ervoor om op 1 oktober 2010 te verlengen, terwijl je contract eigenlijk nog tot 1 januari 2011 loopt. In principe verleng je dan dus twee maanden voor de einddatum van je contract. Je koos bij de verlenging wederom voor een contract van 12 maanden.
In dat geval gaat je nieuwe abonnement in op 1 oktober 2010. Maar, je contract is verlengd met 12 maanden én je had nog 2 maanden te gaan van je oude contract. Het nieuwe contract loopt dan dus door t/m 1 januari 2012 en niet tot 1 oktober 2011. (Je abonnement is onderdeel van het contract en is dus niet hetzelfde als je contract.)

Hopelijk is het zo duidelijker!
SK1988
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Dat maak het inderdaad een stuk duidelijker. 
Alleen gaat het bij mij nu dan wel om heel veel maanden. 
Mijn contract zou aflopen eind december 2012. Mijn abonnement nu loopt tot februari 2015 (nog bijna 2 jaar dus). 
Kan dat dan ook kloppen?
Jochen

Gedreven Raadgever
  • 368Posts
  • 28Oplossingen
  • 32Likes
Dat is inderdaad vreemd, het lijkt erop dat je contract verlengd is. Ik zou als ik jou was nog even contact opnemen met onze klantenservice en navragen hoe het komt dat je contract tot 2015 loopt, terwijl je niet verlengt hebt. Zie http://www.vodafone.nl/klantenservice/ voor een overzicht aan contact mogelijkheden.
SK1988
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Net telefonisch gesproken met de klantenservice. Men gaat het nu helemaal uit zoeken en krijg binnen 1 à 2 weken telefonisch bericht met hoe het nu precies zit.
In ieder geval tot nu toe bedankt, Jochen.
SK1988
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Krijg net een sms van Vodafone dat de datum gewijzigd is in 23 februari 2013, gelukkig!
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
Kijk dat is goed nieuws, fijn om te horen dat het opgelost is 🙂
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic