Frank L

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 3Oplossingen
  • 11Likes

Abonnement verlengen lukt niet

Bij Vodafone heb ik 2 abonnementen:

Red together 

Red together extra

Omdat ik de data niet verbruik wilde ik deze abonnementen verlengen met een gewijzigd abonnement:

Red together naar Red

Red together extra naar Start M

Met zelfservice lukte het niet dus de klantenservice gebeld.

De medewerkster adviseerde mij om direct het Red together extra abonnement om te zetten naar Start M omdat ik anders geen data meer zou hebben. Werd idd direct geregeld.

Echter is het nog steeds niet gelukt om mijn Red together abonnement om te zetten naar Red terwijl ik wel een bevestiging/contract heb gekregen per mail dat het abonnement is gewijzigd.

Diverse keren contact gehad met de klantenservice maar na een week is het nog steeds niet overgezet.

De vraag is nu diverse keren weggezet bij de technische dienst maar een oplossing komt maar niet.

Wat kan de oorzaak zijn? En betaal ik, nu ondanks dat de wijziging niet lukt,  voor het Red together abonnement ipv Red abonnement?

 

 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @Frank L,
Fijn om te lezen dat My Vodafone (website) nu goed werkt. Heb je ook al eens uitgelogd in de app en daarna opnieuw ingelogd? Blijft het tegoed dan nog steeds verkeerd staan? 
Je mag mij een privebericht sturen met daarin je naam, adres, postcode, geboortedatum, laatste 4 cijfers van het bankrekeningnummer, klantnummer en mobiel nummer. 
Dan crediteer ik gelijk de 25,00 euro voor je. Ook kijk ik graag met je mee naar het My Vodafone account en of ik iets kan achterhalen waarom het mis gaat in de app. Waardoor het druk op bepaalde afdelingen is kan verschillende oorzaken hebben. Mijn collega's proberen iedereen zo goed mogelijk te helpen. Mijn excuses voor het ongemak.

Bekijk in context

Frank L
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 3Oplossingen
  • 11Likes

@Louis 

Screenshots naar je gestuurd. (privé)

Fijn dat je er naar kijkt -:)

Het totaal tegoed van Start M is zichtbaar in My Vodafone app

Helaas nog niet van het Red abonnement. (zie screenshot)

Bekijk in context

Frank L
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 3Oplossingen
  • 11Likes

@Louis @Cecilia @Energieboy 

Bedankt allen voor jullie inzet😊

Het is zover! Alles werkt naar behoren.

Sinds vanmorgen kan ik ook het totaal tegoed raadplegen in My Vodafone app.

 

Bekijk in context

17 Reacties 17
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @Frank L
Een warm welkom op de Vodafone Community. 

Terechte vragen! Ik begrijp uit je bericht dat je 2 abonnementen bij Vodafone hebt en deze vallen beide onder Red Together. Dit Red Togheter abonnement dient opengebroken te worden, zodat er weer twee afzonderlijke abonnementen ontstaan; namelijk Start M en Red. Ondanks dat het heel simpel klinkt komen hier vele handelingen aan te pas. Helaas is dit een handeling die wij via de Community niet kunnen uitvoeren, dit moet gebeuren door mijn collega's van Migratie. Ik raad je in dit geval toch aan om opnieuw even met hen contact te zoeken via:  0800-2266789.

Frank L
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 3Oplossingen
  • 11Likes

@Cecilia 

Bedankt voor je vlotte reactie😊

Contact met de klantenservice via 0800-2266789 opgenomen.

Het Red Together Extra abonnement is omgezet naar Start M.

Voor het Red Together abonnement omzetten naar Red is een case aangemaakt.

Volgens de klantenservice kan het wel een maand in beslag nemen voordat het Red Together abonnement overgezet is naar Red 🙄

Kreeg wel per mail een contract opgestuurd dat de ingangsdatum van het nieuwe Red abonnement 24-03-2021 is.

Het is dan toch niet de bedoeling dat ik dan nog een maand blijf betalen voor Red Together? 

Blijft vreemd dat mij geadviseerd werd om per direct over te gaan van Red Together Extra naar Start M omdat ik anders geen data zou hebben.

Hopelijk wordt de case afgehandeld want ik wordt er niet vrolijk van als ik de klanten-ervaringen lees op deze community

Hartelijke groet,  

Frank L

 

 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @Frank L

Fijn dat je direct contact met mijn collega's van migratie hebt opgenomen! Ik zie dat er een case is aangemaakt. In het algemeen worden deze binnen 10 werkdagen verwerkt. 

Over de kosten hoef je niet in te zitten. Mijn collega heeft op 31 maart een notitie achtergelaten dat de teveel betaalde kosten moeten worden gecrediteerd, zodra de case is verwerkt. 

P.s. Ik heb je bijlage, mobiele nummer en adresgegevens verwijderd. Het is een openbaar forum en deze gegevens zijn anders voor iedereen te zien. Dat is iets wat we natuurlijk liever niet willen 😉     

Frank L
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 3Oplossingen
  • 11Likes

@Cecilia 

Wederom bedankt voor je vlotte reactie👍

Fijn dat de case normaliter binnen 10 dagen wordt afgehandeld. Dat is nog acceptabel.

Ik wacht af, anders neem ik weer contact met je op want dit werkt vlotter dan de klantenservice🙂

Groet,

Frank L

 

 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Blijft vreemd dat mij geadviseerd werd om per direct over te gaan van Red Together Extra naar Start M omdat ik anders geen data zou hebben.

Dat is niet zo vreemd hoor. Want als je hier nu mee zou wachten dan heeft de Extra geen data meer en kan die ook niet meer op internet. Het komt vaak voor dat mensen tegelijk deze handeling maken en dan opeens heeft de Extra geen abonnement meer omdat Red Together is gestopt, of zoiets. Daar zit een technisch ding achter waardoor het wel klopt hoor 🙂 - Maar ja, waarom moeilijk doen als het makkelijk ook kan, mee eens  😜

Fijne Paasdagen en veel plezier met je nieuwe abonnementen!

Frank L
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 3Oplossingen
  • 11Likes

Hi @Cecilia35605 

Uiteindelijk bericht per mail ontvangen dat mijn nieuwe Red abonnement ingaat!

In de mail staat vermeld dat ik voorheen Red 40 GB had? Is volgens mij iets anders dan Ted Together?

Nu dient zich helaas het volgende probleem aan dat de MyVodafone app niet meer werkt. Ook niet na opnieuw opstarten van de telefoon en opnieuw installeren van de app. Vreemd genoeg kan ik wel het data-gebruik volgen op de website.

Het tegoed op de app wordt niet geregistreerd en blijft ondanks data gebruik op 12,5/12,5 GB staan.

De migratie van Red Togeteher extra naar Start M is vlekkeloos verlopen en wordt door de app juist geregistreerd.

Contact met de klantenservice gehad over de app die de data van het Red abonnement niet registreert maar helaas weten zij ook nog geen oplossing hiervoor. 

Bel over een week maar weer eens terug want het is ook vreemd dat als ik iedereen aanklik op de app dat dan een data-tegoed van 199,5 GB aangegeven wordt van mijn vorige Red Togeteher abonnement. (lijkt wel de wet van Murphy-;)) 

 

 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Maandag zal @Cecilia je helpen. Het is nu weekend en dan is er niemand aanwezig. Als je wel in de app kan, dan zou ik op de betreffende pagina, waar je deze verkeerde informatie ziet, op de 24/7 knop te drukken en dan op feedback. Daar kan je dan melden dat er iets mis gaat met je app en abonnement. Deze info gaat dan naar de juiste afdeling en die kunnen dan gelijk handelen. 

Overigens, soms kan het 1 of 2 dagen duren voor alles goed in de app staat. Fijn weekend alvast. 

Frank L
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 3Oplossingen
  • 11Likes

Bedankt voor je reactie 😊

Ik zal via de 24/7 knop feedback geven.

Ik ben al blij dat uiteindelijk mijn Red Together abonnement overgezet is naar Red.

Nu nog zien dat de app het data gebruik laat zien.

Via de website kan ik wel het verbruik raadplegen.

Nooit bij stilgestaan dat een wijziging van je abonnement zo moeizaam kan gaan.

Aan de klantenservice ligt het niet.

De medewerkers nemen de tijd maar zijn uiteindelijk afhankelijk van de technici......

 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @Frank L

Ik zie dat het gelukt is om een melding via de My Vodafone App aan ons door te geven. Heel fijn. Er is een case aangemaakt om dit nader voor je uit te zoeken; namelijk case 10281284. Er wordt dus aan gewerkt 🙂

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @Frank L

Ik zag dat je mij een paar privéberichtjes had gestuurd en reageer even via deze weg. Fijn dat je bent gebeld naar aanleiding van de case. Ik zie dat deze op dit moment ook is gesloten. Hopelijk klopt het overzicht van het tegoed in Mijn Ziggo dan ook gelijk als het nieuwe tegoed in mei in gaat. Mocht dat  onverhoopt niet het geval zijn, maak dan opnieuw een melding aan via My Vodafone zodat onze technische dienst er in kan duiken 🙂

Frank L
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 3Oplossingen
  • 11Likes

Goedemorgen @Cecilia 

Bedankt voor je bericht.

Case gesloten?

Ik heb nog eens contact gezocht met de klantenservice (zakelijk)

Zakelijk omdat ik anders alleen maar in een web vast kom te zitten van keuze menu’s.🙄

Kreeg een betrokken medewerker aan de telefoon die mijn vraag direct begreep en ermee aan de slag ging.

Tijdens dit gesprek kreeg hij voor elkaar, dat het totale data tegoed van het Red abonnement zichtbaar werd in My Vodafone (web)

Echter was dit van korte duur want na dit gesprek verdween deze instelling weer.

Kennelijk niet opgeslagen of wordt de instelling niet vastgehouden.

De My Vodafone app heeft tot nu toe niet gewerkt.

Start M abonnement werkt zoals het hoort, kennelijk zijn de problemen met het Red abonnement hardnekkig.

Al heel lang een tevreden klant bij Vodafone met verschillende abonnementen, maar een Together abonnement openbreken is kennelijk technisch een probleem.  

Ik zie ook nog steeds het totale tegoed van het oude Together abonnement.

Zou dit wel goed komen als het nieuwe tegoed in mei ingaat? 🤔

Frank L
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 3Oplossingen
  • 11Likes

Update na 3 weken van het verlengen van mijn abonnementen.

Eindelijk kan ik in My Vodafone web het totale tegoed raadplegen.

Helaas werkt de app van My Vodafone nog steeds niet.

Het totale tegoed van het Red abonnement is nog steeds niet zichtbaar.

Vandaag kwam een verwarrende de rekening met o.a. € 25 eenmalige kosten?

Volgens de klantenservice zal dit nog gecrediteerd worden en wordt het verder uitgezocht.

Aan de medewerkers van de klantenservice ligt het niet, zij doen echt hun best.

Natuurlijk is het niet erg klantvriendelijk als je eerst een boodschap krijgt dat het extreem druk is en dat je via de website het meeste kunt regelen.

Helaas liep ik al meteen vast bij het wijzigen van mijn abonnementen.

Zie daarna maar door alle menu’s heen te komen om een medewerker aan de telefoon te krijgen.

Wat kan de oorzaak zijn van al deze strubbelingen? Incompetente managers?

Als de klantenservice het extreem druk heeft gaat er m.i. iets niet goed…….

 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @Frank L,
Fijn om te lezen dat My Vodafone (website) nu goed werkt. Heb je ook al eens uitgelogd in de app en daarna opnieuw ingelogd? Blijft het tegoed dan nog steeds verkeerd staan? 
Je mag mij een privebericht sturen met daarin je naam, adres, postcode, geboortedatum, laatste 4 cijfers van het bankrekeningnummer, klantnummer en mobiel nummer. 
Dan crediteer ik gelijk de 25,00 euro voor je. Ook kijk ik graag met je mee naar het My Vodafone account en of ik iets kan achterhalen waarom het mis gaat in de app. Waardoor het druk op bepaalde afdelingen is kan verschillende oorzaken hebben. Mijn collega's proberen iedereen zo goed mogelijk te helpen. Mijn excuses voor het ongemak.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dankjewel voor je bericht. Ik zie inmiddels dat de 25,00 euro gecrediteerd is. In My Vodafone onder het kopje rekeningen zie je een creditnota staan. Deze zal verrekend worden met de huidige incasso. Als het goed is, zou je in de app het tegoed nu kunnen inzien per nummer door bovenaan het nummer te selecteren. Ik zie de screenshots graag tegemoet. Mocht dat namelijk nog niet het geval zijn, dan geef ik het graag door aan de technische dienst :). 

Frank L
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 3Oplossingen
  • 11Likes

@Louis 

Screenshots naar je gestuurd. (privé)

Fijn dat je er naar kijkt -:)

Het totaal tegoed van Start M is zichtbaar in My Vodafone app

Helaas nog niet van het Red abonnement. (zie screenshot)

Frank L
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 3Oplossingen
  • 11Likes

@Louis @Cecilia @Energieboy 

Bedankt allen voor jullie inzet😊

Het is zover! Alles werkt naar behoren.

Sinds vanmorgen kan ik ook het totaal tegoed raadplegen in My Vodafone app.

 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Ah, dat is geweldig om te horen @Frank L. Ik ben blij dat het is opgelost. Heel erg bedankt voor deze terugkoppeling 🙂

Mocht er in de toekomst iets zijn, dan weet je ons hier te vinden.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic