Anneke3

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Abonnement verlengd?

Mijn oorspronkelijke abonnement (sim only) loopt 22 juli 2015 af. Omdat je vier maanden van tevoren kunt verlengen, heb ik op 28 maart jl. via My Vodafone de sim only aanbieding van 14 euro per maand besteld. Op de site verscheen de melding: uw abonnement gaat op 28 maart in (dezelfde dag dus).
Op de gewone Vodafone site staat echter dat bij een sim only je huidige abonnement doorloopt en dat het nieuwe ingaat op de dag dat de huidige eindigt (in mijn geval dus 22 juli a.s.).
Dat is dus tegenstrjdige informatie. Met Vodafone gebeld en daar wordt gezegd dat mijn nieuwe abonnement inderdaad op 28 maart is ingegaan. Kijk ik echter op My Vodafone, dan staat daar nog steeds mijn huidige (oude??) abonnement met als einddatum 22 juli 2015.
Wie het weet, mag het zeggen.
3 Reacties 3
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo Anneke,

Tsja. Als Vodafone het zelf al niet weet, dan durf ik als onafhankelijk Forum Specialist al bijna geen antwoord meer te geven op jouw vraag.

In theorie, volgens de Regels der Verlengingen, geldt dat bij verlenging van een SIM-only abonnement naar een nieuw SIM-only abonnement, het NIEUWE SIM-only abonnement ingaat op de dag van verlenging.

In jouw kwestie is jouw NIEUWE SIM-only abonnement dus op 28 Maart 2015 ingegaan. Eigenlijk is dit een nieuw abonnement met nieuwe tarieven, nieuwe bundels, nieuwe voorwaarden en nieuwe prijzen. Die overeeneenkomst ben jij op 28 Maart 2015 met Vodafone aangegaan. En dat was binnen de verlengingsperiode van 4 maanden vóór de einddatum van je vorige abonnements-overeenkomst.

Imdien je hebt verlengd met 1 jaar. Dan wordt de nieuwe einddatum van je contract met Vodafone: 22 Juli 2016 !!!
Indien je hebt verlengd met 2 jaar. Dan wordt de nieuwe einddatum van je contract met Vodafone: 22 Juli 2017 !!!

Ik kan je alleen correcte informatie geven. Hoewel je daar natuurlijk geen rechten aan kunt ontlenen. Voor verkeerde informatie aan jou is Vodafone zelf verantwoordelijk. Kijk goed in je getekende contract na of het klopt wat ik hierboven heb vermeld. Het contract is bepalend voor de uitvoering van de overeenkomst die jij en Vodafone hebben gesloten.

Ik ben het met je eens dat het enorm verwarrend is dat Vodafone verkeerde / tegenstrijdige informatie geeft.
Heel verwarrend. Heel vervelend. Zou eigenlijk niet mogen.


Succes!

Netwerker
Anonymous
Niet van toepassing
Hey Anneke3,

Het duurt normaal gesproken een tijd voordat het nieuwe abonnement op de app verschijnt. Als je namelijk via de website gaat kijken staat deze dan wel correct?

Ik zelf ben een maand geleden gemigreerd naar een ander abonnement. Tot op heden staat in de app mijn oude abonnement. Hier heb ik een case voor laten aanmaken.

Groetjes stevied86
Nadia
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 730Posts
  • 20Oplossingen
  • 70Likes
Hoi @Anneke3, het is natuurlijk niet handig dat je zulke tegenstrijdige informatie krijgt! In de regel geldt: als je vroegtijdig verlengt met een Sim Only abonnement dan gaat je nieuwe Sim Only abonnement pas in zodra je huidige contract afgelopen is. Neem voor de zekerheid toch nog even contact op met de klantenservice en kijk ook eens wat er op je eerstvolgende rekening staat. Dan weet je waar je aan toe bent 🙂
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic