JCS120

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Abonnement verlagen?

ruim 2 maanden geleden werd ik opgebeld met de vraag of ik mijn abonnement wilde verlengen met een ander toestel. Op zich een goede aanbieding en voor mij tijd om over te  stappen op een smartphone. Ik had geen idee over het verbruik van mb's, het voorstel was in eerste instantie 250 mb, maar omdat ik in het gesprek aangaf dat ik het idee had er meer gebruik van te gaan maken dan ik nu dacht werd het voorstel er 500mb van te maken.
Nu blijkt na maand 2 dat ik heel erg weinig internet gebruik en dat dat gebruik ook niet enorm zal gaan stijgen... en dan heb ik het over onder de 50mb verbruik.
Nu ben ik mij toch maar eens gaan inlezen op de site en blijkt dat de verkoopster aan de telefoon ook had kunnen zeggen dat ik op 250mb had kunnen beginnen en dat ik voor 1,50 50mb kan bijkopen als blijkt halverwege de maand dat het niet voldoende is.
Zij had een betere inschatting dan ik kunnen maken en mij toch wel kunnen vragen wat ik dacht te gaan doen.
Ik wil niet mijn verantwoordelijkheid wegleggen, maar nu kan ik pas over 4 maanden mijn abonnement verlagen en kost het mij nog geld ook en daarbij misschien een andere niet fijne aanpassing van mijn abonnement, terwijl de 250mb meer alleen maar een extraatje was.
Zou er uit coulance (en ook omdat ik al meer dan 6 jaar klant ben) niet een hand over het hart kunnen en de aanpassing al vanaf volgende maand in kunnen gaan? Of misschien is er een andere mouw aan te passen?
Dat zou heel erg fijn zijn!
 
Vriendelijke groet,
Jolanda Smit
12 Reacties 12
belphegor

Gedreven Liefhebber
  • 69Posts
  • 1Oplossingen
  • 16Likes
Ik vind het moeilijk hierop te reageren daar ik niet bij vodafone werk.
Ik heb ooit in het verleden. (misschien een jaar of 6 a 8 geleden) mijn abonnement verlaagd.
Dit had ik na ongeveer 12 maanden (van de 24) gedaan.
Volgens mij waren er geen extra kosten aan verbonden.
Echter zoals je ziet is dat al een lange tijd terug.
Tegenwoordig moet bijna alles geld kosten dus zou het me niet verbazen als er kosten aan verbonden zijn om een trapje lager te gaan.
Maar volgens mij kan dat sowieso pas na 6 maanden vanaf de ingang van het contract.

Of dat allemaal klopt weet ik niet.
Daarvoor zul je op antwoord van de vodafone medewerkers moeten afwachten.

Verder vind ik dat je niet de gehele schuld kunt afschuiven op de verkoop(st)er
Daar jijzelf hebt aangegeven dat je had ingeschat dat internet verbruik zou stijgen.
Dat is uiteindelijk fout ingeschat.

maar misschien maak je er nu niet veel gebruik van, het kan altijd gauw meer worden.
Zeker naarmate je de telefoon vaker gaat gebruiken.
Dan ga je al heel gauw even iets op internet opzoeken.

Dus mijn advies is.
Als je de maandlasten prima kunt betalen laat het dan zo.
Beter dat je MB's over hebt dan dat je te kort komt.
Want dan wordt het al heel gauw een extreem duur grapje.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
JCS120 schreef:
Ik had geen idee over het verbruik van mb's, het voorstel was in eerste instantie 250 mb, maar omdat ik in het gesprek aangaf dat ik het idee had er meer gebruik van te gaan maken dan ik nu dacht werd het voorstel er 500mb van te maken.
Nu blijkt na maand 2 dat ik heel erg weinig internet gebruik en dat dat gebruik ook niet enorm zal gaan stijgen... en dan heb ik het over onder de 50mb verbruik.
Nu ben ik mij toch maar eens gaan inlezen op de site en blijkt dat de verkoopster aan de telefoon ook had kunnen zeggen dat ik op 250mb had kunnen beginnen en dat ik voor 1,50 50mb kan bijkopen als blijkt halverwege de maand dat het niet voldoende is.
Zij had een betere inschatting dan ik kunnen maken en mij toch wel kunnen vragen wat ik dacht te gaan doen.

Hi JSS120,

Jammer dat je het gevoel hebt dat de medewerkster je niet goed heeft geïnformeerd. Ik denk eigenlijk niet dat de medewerkster dit bewust niet heeft aangegeven maar ik denk juist dat de medewerkster heeft geprobeerd om zoveel mogelijk aan jouw wensen te voldoen. Je hebt zelf immers aangegeven dat je verwacht had dat je verbruik hoger zou zijn dan 250 MB.

Als je wilt kan ik wel eens voor je nakijken wat nou precies de mogelijkheden zijn. Kun je me vertellen welk abonnement je precies hebt? Dit kun je nakijken in My Vodafone. Dan kan ik in mijn volgende berichtje iets meer uitleg geven.
JCS120
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dag Maartje,
 
Dank je wel voor je antwoord.
Mijn abonnement is dit; 
Bel+SMS+Web-2 Vaak 42,50 euro
Overigens heb ik niet gezegd dat de verkoopster mij bewust niet goed geïnformeerd heeft, het is gewoon niet prettig om mogelijkheden zelf te moeten ontdekken, terwijl iemand die je iets verkoopt je dat net zo goed kan voorleggen, en wij konden inderdaad beiden het verbruik niet inschatten...
Ik hoop wel dat het mogelijk is er nu nog iets aan te doen. De belminuten zijn prima zo.. het internet is overduidelijk teveel....
 
Alvast vriendelijk dank voor de moeite,
 
J.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hi JCS120,

Ik heb even voor je nagekeken op welk abonnement je dan zou uitkomen, die onderstaand:

Bel+Sms+Web-2 Regelmatig € 37,50€ 37,50 per maand140 minutenOnbeperkt smsen200 MB internet

Hier zit qua prijs een verschil van € 5,- in en qua internet 300 MB. Indien je dit met de BloX zou vergelijken zou je hiervoor € 9,- betalen.

Ik begrijp dat je nu tot de conclusie komt dat minder internet voldoende was geweest. Echter, zoals gezegd kon mijn collega dit op voorhand niet weten. Ik denk eerlijk gezegd dat het niet eens zo'n foute keuze is geweest omdat je hiermee voor de langere termijn meer zekerheid hebt over je internet en de kosten. Je weet immers niet wat het internetverbruik in de toekomst zal zijn. Dit kan erg snel veranderen door het gebruik van bepaalde apps zoals Skype, Facebook etc. Dit blijkt ook uit de cases die wij voorbij zien komen.

Indien je wilt kan ik je abonnement veranderen in een Bel+Sms+Web-2 Regelmatig € 37,50 met 200 MB internet. Echter is mijn advies het niet te wijzigen en het bij je huidige abonnement te houden. Ik hoor het graag van je.
Linda_H

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ben nu zo'n 1 jaar klant bij vodafone met een Bel+SMS+Web Altijd 47,50 euro (looptijd 24mnd) Ab.
 
Ik zit elke maand ver onder mijn bundel dus ik vroeg me af of ik mijn abonnement niet kon verlagen. Ik heb zojuist contact gehad met de klantenservice, daar werd mij verteld dat ik mijn bundel niet kan verlagen.
 
Nu lees ik hier op het Forum meerdere berichten  dat dit wel kan. Als je minimaal een half jaar klant bent kun je het met 1 stap verlagen.

Kan ik het nu wel of niet verlagen? Ik vind het zonde om zoveel te betalen voor iets wat ik niet gebruik.
Er is toen in de winkel advies gegeven dat ik dit abonnement wel nodig had met mijn internetgebruik maar nu een jaar later blijkt dat ik er elke maand ver onder zit.
 
Gr, Linda
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hi Linda,

Ik heb je bericht even verplaatst omdat er al een topic actief was over dit onderwerp. Het is dan handiger om alle communicatie hierover in één topic te plaatsen zodat andere forumgebruikers deze informatie ook makkelijker terug kunnen vinden. 😄

Kun je me nog het volgende vertellen? Staat op je rekening Bel+Sms+Web Altijd €47,50 of staat er Bel+Sms+Web-2 Altijd €47,50? Er is namelijk een verschil tussen deze twee abonnementen omdat je de ene versie wel mag verlagen en de andere versie niet.
ernstmulder

Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Hoi,
 
Ik heb ook net gebeld om mijn abonnement te verlagen, omdat mij dit gezegd was dat ik dit beter na een jaar kon doen anders zou ik nog voor het toestel moeten gaan betalen. Echter wat blijkt ik kan nu van mijn huidige abonnement van 140 bm en 1Gb data €47,50 niet lager, kan wel naar Redroom 400 bm en 500Mb kosten €44. Geen echte deal dus. Voel me zwaar genaaid.
 
Heb klacht ingediend, maar zal ook wel niets bijzonders mee gedaan worden. Heb er van geleerd ik koop nooit mer een abonnement via de telefoon, maar ga gewoon weer terug naar Phonehouse. Daar krijg je tenminste eerlijke uitleg!
 
Gr Ernst
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
ernstmulder schreef:
Hoi,

Ik heb ook net gebeld om mijn abonnement te verlagen, omdat mij dit gezegd was dat ik dit beter na een jaar kon doen anders zou ik nog voor het toestel moeten gaan betalen. Echter wat blijkt ik kan nu van mijn huidige abonnement van 140 bm en 1Gb data €47,50 niet lager, kan wel naar Redroom 400 bm en 500Mb kosten €44. Geen echte deal dus. Voel me zwaar genaaid.

Heb klacht ingediend, maar zal ook wel niets bijzonders mee gedaan worden. Heb er van geleerd ik koop nooit mer een abonnement via de telefoon, maar ga gewoon weer terug naar Phonehouse. Daar krijg je tenminste eerlijke uitleg!

Gr Ernst
Dat zou erg raar zijn. Welk abonnement heb je dan momenteel precies? Dan kan ik nogmaals voor je nakijken of het echt niet mogelijk is om je abonnement te verlagen.
ernstmulder

Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Maartje,
 
Mijn abonnement is Bel+SMS+Web Altijd 47,50 euro
Alvast bedankt voor je inzet
 
Groet,
 
Ernst
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hey Ernst,

ik heb voor je gekeken in het systeem of de lagere variant van dat abonnement nog te kiezen is. Het staat er nog gewoon in dus bij de klantenservice moeten ze dat abonnement gewoon voor je kunnen invoeren.

Neem anders even contact op met ons Facebook of Twitter kanaal, dit zijn mijn directe collega's. Stuur even het linkje van dit topic mee dan weten ze waar het over gaat 🙂 Zij kunnen je abonnement ook verlagen.
Linda_H

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
MaartjeP schreef:
Hi Linda,
 
Ik heb je bericht even verplaatst omdat er al een topic actief was over dit onderwerp. Het is dan handiger om alle communicatie hierover in één topic te plaatsen zodat andere forumgebruikers deze informatie ook makkelijker terug kunnen vinden. 😄
 
Kun je me nog het volgende vertellen? Staat op je rekening Bel+Sms+Web Altijd €47,50 of staat er Bel+Sms+Web-2 Altijd €47,50? Er is namelijk een verschil tussen deze twee abonnementen omdat je de ene versie wel mag verlagen en de andere versie niet.
Hoi Maartje
 
Geen probleem, ik wist niet zeker of ik mocht reageren op iemand anders zijn topic
 
Er staat op mijn telefoonrekening:
Bel+SMS+Web Altijd €47,50
 
Gr, Linda
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hi Linda, bedankt voor je reactie. Met dat type abonnement is het inderdaad niet mogelijk je abonnement te verlagen. Zodra je contract is afgelopen kun je weer een abonnement naar keuze afsluiten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic