toos13

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Abonnement verlagen tegen het toen aangeschafte tarief

Beste Vodafone,

Ik ben niet te spreken over de werkwijze bij jullie.
In november 2012 is mijn partner een iPhone-2 Vaak 50 euro abonnement aangegaan. Met een korting voor het eerste jaar.
In het contract staat wijziging kosten zijn € 20.34 voor 1 stap onder je huidige abonnement (na 6 maanden).
Dit zou na een jaar de iPhone-2 Vaak 42.50 euro zijn.
Dit waren de beslissende voorwaarde waarom hij dit abonnement is aangegaan bij jullie en niet bij de concurrent.

Eind oktober gaf ik aan dat zijn abonnement met 1 stap gewijzigd moet worden. Toen kreeg ik te horen dat dit € 50.00 kost om te wijzigen en de 1 stap lager is € 49.00 per maand dat word een RED abonnement.
De nu geldende abonnementen zijn geldig.

In het verleden mocht je absoluut niet wijzigen van het op dat moment aangeboden abonnement.
Ik wou een keer overstappen naar een ander abonnement (een op dat moment aangeboden abonnement), echter mocht dit niet, je kon alleen maar 1 stap terug in het abonnement die toen was afgesloten.


Nu zeggen jullie dat het abonnement niet meer 1 stap terug kan in het huidige abonnment omdat het abonnement niet meer word aangeboden en er moet gewijzigd worden naar de nu lopende abonnementen en moet ook nog eens wijzigingskosten betalen van € 50,00. In mijn contract staat € 20.34.
Dit spreekt elkaar wel heel erg tegen.

Graag hier een oplossing voor. Ik voel me heel erg in de mailing genomen. Aangezien mijn partner nu € 51.24 betaal en 1 stap lager is € 49.00 (het Red abonnement) met 50.00 wijzigings kosten. Een andere mogelijkheid is er niet.
Dit lost qua kosten voor mij niet veel op.
Mijn voordeel zou zijn: ‘€ 90.00 (12*7.50) -20.34 = 69.66 op jaar basis.
Nu zou dit voor mij geen voordeel opleveren. € 26.88 (12*2.24) - € 50.00= -23.12 wat ik moet bij betalen aan jullie.
Zo worden jullie slapend rijk.

Graag hier een oplossing voor.
Dit is geen service die jullie verlenen.

Ik hoor graag van jullie

Met vriendelijke groet,

Toos
2 Reacties 2
toos13
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Vodafone,

Hebben jullie hier al een antwoord op?

Mvg,

Toos
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hallo Toos,

Ik begrijp dat dit vervelend is maar hier kunnen wij verder niets aan veranderen.

Conform de voorwaarden van je contract kun je alleen migreren naar actieve abonnementen, dat wil zeggen, abonnementen die Vodafone nog aanbiedt. Vodafone biedt jouw abonnement niet meer actief aan, daarom kun je niet meer migreren binnen je prijsplan. Je kunt wel migreren naar bijvoorbeeld het Vodafone Red abonnement, hiervoor brengen wij eenmalig € 50,- in rekening.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic