Hallo,
In de winkel wordt aan nieuwe klanten gevraagd om een bedrag van €0,01 te pinnen met een betaalpas die gecontroleerd is door een Vodafone winkel-medewerker. Jij hebt je tenaamstelling en bankrekening online willen wijzigen. Daarom is een bankafschrift en een kopie legitimatiebewijs noodzakelijk.
Zonder die extra controle is het kinderlijk eenvoudig om te frauderen. Fraudeurs zijn altijd op zoek naar de zwakste schakel. En altijd op zoek naar de zwakste bedrijven om te frauderen. Dat wil zeggen, bedrijven met een matige controle op identiteits-gegevens en bankgegevens. Vodafone wil 100% zeker weten dat de machtiging die jij afgeeft voor automatische afschrijving van een bepaald IBAN-rekeningnummer bonafide is. Daarom dus het verplicht afgeven van een kopie bank-afschrift. Het gaat Vodafone alleen om naam plus IBAN-rekeningnummer. Saldo-gegevens mag je onleesbaar maken.
Je verzekering geldt voor je oude smartphone, zolang je gegevens niet wijzigt bij de verzekeringsmaatschappij.
Je nieuwe smartphone is dus
niet verzekerd. Dit is gebruikelijk in de verzekeringswereld. En geldt ook voor autoverzekeringen en inboedelverzekeringen. Kortom: vandaag nog een wijziging doorgeven aan de verzekeringsmaatschappij ACE. En een bevestiging per email vragen van die wijziging.
Succes!
Netwerker