xGabrielle90x

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Abonnement opzeggen, overstappen naar andere provider met nummerbehoud

Hallo vodafone,

Mijn contract bij jullie loopt tot 6 mei 2015 en ben van plan om van provider over te stappen.
Mijn telefonienetwerk + internetverbinding is gewoon weg niet optimaal en daar betaal ik niet voor.

Nou weet ik dat ik 2 maanden van te voren mag overstappen naar een andere provider.
Nou had ik dan enkele vragen aan jullie, om meer duidelijkheid te krijgen:

1- Ik las het volgende: Is je contract nog niet verlopen? Dan ontvang je een rekening voor de resterende abonnementskosten. Dit zijn de abonnementskosten vanaf het moment dat je overstapt tot de daadwerkelijke einddatum van je contract.

Dan zou dit voor mij betekenen dat als ik op zaterdag 7 maart een abonnement zou afsluiten bij een andere provider, dat ik voor 2 maanden aan resterende kosten zal krijgen van € 23,99 per maand (abonnementkosten)
klopt dat? dat ik dan een bedrag van € 47,98 aan jullie in 1 keer dien te betalen? en daarbij mijn abonnement hiermee heb afgekocht?

2- Omtrent nummerhoud las ik dat mijn telefoonnummer pas op de dag dat mijn contract bij jullie zou aflopen, vrijgegeven zou worden aan de nieuwe provider? Klopt dit, of is het in geval van afkoop zoals hierboven beschreven staat bij punt 1, dat je nummerbehoud ook direct mee kan nemen?
Want dit is voor mij wel een belangrijk punt, omdat ik 22 maart 2015 uitgerekend ben (zwangerschap) en ik bereikbaar dien te blijven en alle belangrijke instanties zoals verloskundige, ziekenhuis en kraamzorg etc. dit nummer heeft waarop ik bereikbaar dient te blijven. Zo nee, hoe lang duurt het voor mijn nummer wordt vrijgegeven en is het mogelijk dit proces te versnellen als uitzondering op mijn situatie?

Graag zou ik antwoorden op mijn vragen tegemoet willen zien, bij voorbaat dank,

met vriendelijke groet,

Gabrielle
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hallo @Gabriellexx
Jammer om te lezen dat we niet geheel aan je verwachtingen hebben kunnen voldoen en dat je ons gaat verlaten. Ik kan niet opmaken of er al tests zijn uitgevoerd hieromtrent, dus sta me toe dat ik daar inhoudelijk niet verder op in ga.
In antwoord op je vragen het volgende:

1- Ik las het volgende: Is je contract nog niet verlopen? Dan ontvang je een rekening voor de resterende abonnementskosten. Dit zijn de abonnementskosten vanaf het moment dat je overstapt tot de daadwerkelijke einddatum van je contract.
Als dat inderdaad inderdaad je maandelijkse kosten zijn, dan gaat je berekening op.

2- Omtrent nummerhoud las ik dat mijn telefoonnummer pas op de dag dat mijn contract bij jullie zou aflopen, vrijgegeven zou worden aan de nieuwe provider? Klopt dit, of is het in geval van afkoop zoals hierboven beschreven staat bij punt 1, dat je nummerbehoud ook direct mee kan nemen?
Het nummerbehoud is aan te vragen 60 dagen voor het einde van je contract. Dus als jij als zoals bij punt 1 omschreven die einddatum "naar voren trekt"(= afkoop) dan heb je de mogelijkheid om deze termijn van 60 dagen te vervroegen.

De overstap met nummerbehoud dient allemaal geregeld te worden met de nieuwe provider. Dus geef bij hen svp duidelijk aan dat je afkoop van de resterende maanden bij ons wil. Dan kunnen daar geen misverstanden over ontstaan.

Mochten we elkaar niet meer "spreken"dan dank ik je in ieder geval voor de tijd die je klant was bij ons en wens ik je vast een mooie zwangerschap toe en succes met de laatste loodjes.

Groetjes, Per



Bekijk in context

2 Reacties 2
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hallo @Gabriellexx
Jammer om te lezen dat we niet geheel aan je verwachtingen hebben kunnen voldoen en dat je ons gaat verlaten. Ik kan niet opmaken of er al tests zijn uitgevoerd hieromtrent, dus sta me toe dat ik daar inhoudelijk niet verder op in ga.
In antwoord op je vragen het volgende:

1- Ik las het volgende: Is je contract nog niet verlopen? Dan ontvang je een rekening voor de resterende abonnementskosten. Dit zijn de abonnementskosten vanaf het moment dat je overstapt tot de daadwerkelijke einddatum van je contract.
Als dat inderdaad inderdaad je maandelijkse kosten zijn, dan gaat je berekening op.

2- Omtrent nummerhoud las ik dat mijn telefoonnummer pas op de dag dat mijn contract bij jullie zou aflopen, vrijgegeven zou worden aan de nieuwe provider? Klopt dit, of is het in geval van afkoop zoals hierboven beschreven staat bij punt 1, dat je nummerbehoud ook direct mee kan nemen?
Het nummerbehoud is aan te vragen 60 dagen voor het einde van je contract. Dus als jij als zoals bij punt 1 omschreven die einddatum "naar voren trekt"(= afkoop) dan heb je de mogelijkheid om deze termijn van 60 dagen te vervroegen.

De overstap met nummerbehoud dient allemaal geregeld te worden met de nieuwe provider. Dus geef bij hen svp duidelijk aan dat je afkoop van de resterende maanden bij ons wil. Dan kunnen daar geen misverstanden over ontstaan.

Mochten we elkaar niet meer "spreken"dan dank ik je in ieder geval voor de tijd die je klant was bij ons en wens ik je vast een mooie zwangerschap toe en succes met de laatste loodjes.

Groetjes, Per



Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo @Gabriellexx

De antwoorden van Vodafone Moderator Per zijn in theorie correct. Natuurlijk. Per is Moderator en heeft heel veel verstand van zaken.

Toch denk ik dat ik "Het Systeem" van Vodafone beter ken.
En ik de praktijk zal "Het Systeem" van Vodafone jouw nul-zes-nummer pas vrijgeven op 6 Mei 2015. Zeker als je je aanvraag doet op 7 Maart 2015. Het is mij onduidelijk waarom je uitdrukkelijk je aanvraag-met-nummerbehoud wilt doen op 7 Maart 2015.
Waarom niet eerder. En waarom heb je bij Vodafone geen verzoek ingediend voor een Netwerk-dekkings-onderzoek op jouw woonadres ?

Ik weet vrijwel zeker dat Vodafone jouw 06-nummer pas gaat vrijgeven aan jouw nieuwe telecom-provider op 6 Mei 2015.

Indien je ontevreden bent over het netwerkbereik van Vodafone. Dan moet je natuurlijk geen telecom-provider kiezen die ook gebruik maakt van het netwerk van Vodafone voor de levering van haar telecom-diensten. Dan heb je dezelfde slechte netwerk-kwaliteit. En matig bereik.

Succes!

Netwerker
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic